שעה וחצי שלטה הנורמליות במערכת הבחירות לנשיאות ארצות הברית. זה ההישג המרשים היחידי שהניב העימות הטלוויזיוני בין המועמדים לכהונת סגן הנשיא. ההישג הזה הורגש ובלט במיוחד בצד הרפובליקני. דווקא הנורמליות ואפילו האפרוריות של שני הפוליטיקאים, מושל אינדיאנה הרפובליקני מייק פנס והסנטור הדמוקרטי מווירג'יניה טים קיין, הן שנתנו לעימות אופי נורמטיבי ואיכותי שעמד בניגוד משווע להתנהלותו הגסה והמשתלחת של דונלד טראמפ. ייתכן כי עובדה זו אפילו תזיק למועמד הרפובליקני ותוסיף לביזיונות שהוא 'חוטף' בשבועיים האחרונים.   
           
גם הילרי קלינטון לא יצאה ברווח מיוחד מהעימות, אבל האופן המאופק יחסית שבו ניהלו שני המועמדים לסגן הנשיא את הוויכוח - העצימו את הנורמליות שלה. חידוש משמעותי נוסף בעימות היה העיסוק בבעיות ובסוגיות העומדות על סדר היום של האמריקאים - עובדה שבלטה בהשוואה לעימות שהתקיים בין קלינטון לטראמפ שהתאפיין יותר בחילופי האשמות ועלבונות.  


הסגנים לא בחרו בעלבונות. העימות של קלינטון וטראמפ. צילום: רויטרס

רגעים מגוחכים


היו גם כמה רגעים טיפה מגוחכים, כאשר המועמד הרפובליקני סקר רשימה ארוכה של מעשי תוקפנות מצד רוסיה אבל שכח שטראמפ עצמו החמיא פעמים אחדות לנשיא הרוסי ולדימיר פוטין ושיבח אותו כמנהיג חזק ואמיתי.  

שני המועמדים לכהונת סגן הנשיא הם אמנם פוליטיקאים עם עבר וניסיון בתפקידים שמילאו כחברי קונגרס וכסנטורים, אבל בסך הכל - הם לא הרשימו במיוחד. קיין היה אגרסיבי יותר, וקטע את דבריו של יריבו הרפובליקני פעמים אחדות, ואילו פנס היה יותר הגנתי ונאלץ לסנגר על עמיתו הבכיר טראמפ.   

התקשורת האמריקאית תעסוק כעת כמובן בשאלה, מי ניצח בעימות? אבל האמת היא, שהעימות לא ישפיע באופן ניכר על סיכויי המתחרים לנשיאות קלינטון וטראמפ.