צדק מנכ"ל בצלם חגי אלעד כשכתב ב"הארץ": "דיברתי באו"ם כי אני ישראלי". וזאת כל הבעיה. כי הוא לא דיבר שם כישראלי. הוא הגיע כנציג הממשלות הרבות המממנות את העמותה שלו. בעלי הבית שלו, שמשלמים את המשכורות שלו ושל חבריו, שרצו שמישהו עם מבטא כחול-לבן יבוא לדיון "האובייקטיבי" שלהם בנושא "התנחלויות ישראליות בלתי חוקיות: מכשול לשלום ולפתרון שתי מדינות". הם ידעו כי אם עוד אחד בשם האנס או יורגן היה אומר שישראל היא מדינה פושעת, כולם היו מפהקים. אבל חגי זה משהו אחר. לכן גם בצלם וגם שלום עכשיו, שנציגת הסניף האמריקאי שלו ישבה לצדו של אלעד והשמיצה את ישראל, שוחים בים של כסף זר. כך גם עמיתיהם בשוברים שתיקה ויש דין ועדאללה וכל השאר.



הממשלות הזרות הללו אינן טיפשות. הן יודעות כי בלי בעלי מבטא צבריים הם סתם נשמעים כמו נזירים באינקוויזיציה. אז הם משלמים, ומשלמים ומשלמים. בצלם בלבד קיבל 22 מיליון שקל ממשלות זרות מאז 2012. למול המראה של הישראלי החי מכספי ממשלות עוינות ומוציא את דיבתה של ישראל, פוליטיקאים מהבית היהודי ועד המחנה הציוני גינו וצעקו. אומנם טוב שנזעקו, אבל עם כל הכבוד, לא לשם כך הם נבחרו אלא כדי להגן על ישראל ממסעות הדה-לגיטימציה של ממשלות זרות, על סוכניהן הישראלים.



לוגו בצלם. צילום: יח"צ
לוגו בצלם. צילום: יח"צ



בתחילת השנה כשלה הכנסת בתפקידה זה כשהעבירה תיקון לחוק העמותות, שלא תיקן את המצב המעוות. בעקבות השתתפות בצלם ושלום עכשיו בדיון במועצת הביטחון, הגיע הזמן להעביר תיקון לחוק העמותות שיתקן את המצב המעוות שבו מדינות זרות מחזיקות אזרחים ישראלים במשכורת עתק, במטרה להשתמש בהם לנגח ולהכשיל את שאר אזרחי המדינה ואת הממשלה שאותה בחרו.



לפגוע בממשלות המממנות


תיקון מועיל של חוק העמותות היה כולל ארבעה סעיפים: ראשית, הוא שולל את ההנחות ממסים שמהן נהנות עמותות המתקיימות מכסף של ממשלות זרות. שנית, הוא היה מחייב את אלעד וחבריו בעמותות הללו להירשם כסוכנים של הממשלות המשלמות להם.



תיקון חוק גם היה מוציא מאחורי הפרגוד של הסוכנים הישראלים את הממשלות הזרות הפועלות להכשיל את ישראל. לכן הוא היה מחייב כל המדינות הזרות העומדות מאחורי העמותות הללו להופיע כצד בכל העתירות שהעמותות שלהן מגישות לבתי משפט בישראל. ולבסוף, התיקון היה מחייב את הממשלות הזרות הללו לממן את הוצאות המשפט של הנתבעים אם יפסידו במשפטם.



עם הופעתם של מנכ"ל בצלם ונציגת שלום עכשיו במועצת הביטחון ירדו העמותות הללו לשפל חדש. הגיע הזמן שהפוליטיקאים יפסיקו לספר לנו כמה זה לא בסדר ויתחילו לטפל ברצינות בעיוות בשלטון החוק שלנו, המאפשר לממשלות זרות לחתור תחת הריבונות שלנו באמצעות העמותות השערורייתיות שלהן.