בצלם אינו ארגון קיקיוני. הוא עתיר משאבים ומסוכן. במימון מדינות וגופים זרים כמו האו"ם, האיחוד, צרפת, נורווגיה, שוודיה, דנמרק ועוד הוא מנסה להשפיע על הפוליטיקה הישראלית מבפנים ומבחוץ. מטרתו הלא מוצהרת, שהוא נואש מלהשיג באופן דמוקרטי, היא לכפות על ישראל פתרון מדיני באופן כוחני, תוך הפעלת סנקציות לא לגיטימיות. ראש הממשלה, שתקף את הופעתו הנלוזה של מנכ"ל בצלם באו"ם, הביע את כעסו על הארגון, אבל הכעס מופנה לכתובת הלא נכונה: אנחנו צריכים לכעוס רק על עצמנו.



בצלם פועל בשטחי יהודה ושומרון, תוך הכנת דוחות מוטים, שחלק מהם עושים פלסטינים ומטעמם וחלקם התבררו ככוזבים לחלוטין. לא רק האמת אינה בדיוק נר לרגלי הארגון. גם זכויות האדם שבשמן הוא פועל. לא רק שהארגון אדיש ואינו מעורר גלים לנוכח הפגיעה בזכויות האדם בשטחי הרשות הפלסטינית ובזכויות הנשים בה, נציג של בצלם אף הגדיל לעשות כששיתף פעולה עם פעיל תעיוש, ציון נאווי, בהסגרת פלסטינים לידי הביטחון המסכל הפלסטיני, רק משום שביקשו לסחור בקרקעות עם יהודים, ביודעו שעונש מוות או מאסר עולם מצפה להם.



אומנם בצלם פועל במסווה של אגודת צדיקי הדור, הדואגת לזכויות האדם, אבל עיקר מאמציו מכוונים להכפשת ישראל בעולם. זהו משחק גלוי לחלוטין, שממשלת ישראל ברוחב לבה אפשרה לאורך שנים, תוך הקניית מעמד, נגישות ואפילו סיוע לפעילות הארגון העוין אותה. לכן במקום לשחרר קיטור צריך להסיק מסקנות מעשיות. דין פעילות בצלם באזורנו כדין משט טורקי לעזה, רק שהמשט הזה אורך כבר שנים. את המשט מנענו ועצרנו, אז מדוע שבצלם ימשיך לפעול כרגיל?



חגי אלעד נואם מול מועצת הביטחון. צילום: צ'לסי ברלין, בצלם USA
חגי אלעד נואם מול מועצת הביטחון. צילום: צ'לסי ברלין, בצלם USA



להפוך את הארגון לפרסונה נון גרטה


מדינות אחרות ומנהיגים בעולם מצרים את רגליהם של ארגוני זכויות אדם המבקשים לפעול בשטחם, דווקא באותם מקומות שבהם מופרות זכויות האדם ונרמסות עד דק. ואילו ישראל, הסופגת אוקיינוס של גינויים בגין דוחות כוזבים, לא רק שלא מנעה מנציגי בצלם לפעול בחופשיות, אלא אף, בנדיבותה, הקצתה להם שלושה מתנדבי שירות לאומי.



לא צריך להסתפק בשלילת תקציב מתנדבי השירות הלאומי. זהו צעד ענישה מגוחך. ישראל צריכה להכריז על בצלם כארגון עוין ולנהוג בפעיליו כפי שהיא נוהגת בעיתונאים או בפעילי שמאל מהעולם המוכרזים כפרסונה נון גרטה ואינם מורשים להיכנס לארץ או ליו"ש.



יצחק רבין, שהכיר היטב את קודי המוסר הכפול של הארגון - דוחות כוזבים כלפי ישראל ושתיקה לנוכח הפרת זכויות אדם מצד הרשות הפלסטינית - טבע את הביטוי "בלי בג"ץ ובלי בצלם", כשהניח שערפאת יוכל לפעול ללא רסן נגד ארגוני הטרור. הגיע הזמן לשלול את המוסר הכפול הזה. ישראל צריכה למנוע כליל את פעילותו החתרנית והלא מוסרית של בצלם באזורנו. בשביל לפקח על המוסריות שלנו מספיק לנו בהחלט קיומו של בג"ץ.