בעיר ההימורים המפורסמת לאס וגאס השליך המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ את הקלף האחרון שלו בהימור האחרון שלו בניסיון לשפר את סיכוייו שלושה שבועות לפני יום הבחירות. זה לא בדיוק הצליח לו ולא נראה שההימור יניב לו תוצאה חיובית. להילרי קלינטון, לעומת זאת, לא היה הרבה על מה להמר. סקרים והערכות של מומחים מעניקים לה סיכויים טובים לנצח בבחירות ולהיבחר כנשיאה.



את ההוכחה שטראמפ הפסיד את ההימור האחרון שלו הוא סיפק בעצמו, כאשר סירב בתוקף לסגת מההצהרות שהשמיע בימים האחרונים שבהן הוא מזהיר ומתריע שהבחירות לנשיאות יהיו הונאה וכי "התוצאות מכורות". לשאלה המפורשת של המנחה שביקש הבהרה להצהרות האלה, השיב טראמפ כי "יחשוב על כך בזמן הנכון". להילרי קלינטון היתה תשובה טובה וקולעת יותר: "אתה הורס את הדמוקרטיה".



העימות לא סיפק זיקוקין דה-נור ולא היה סוער ומסעיר כפי שעיתונאים ופרשנים העריכו וציפו. טראמפ שיפר את הופעתו בהשוואה לשני העימותים הראשונים. אבל קלינטון היתה במיטבה. היא השיבה לשאלות בכובד ראש, בפרטנות ותוך הפגנת ידע והכרה של הנושאים שהועלו בעימות.



היתה במיטבה. הילרי קלינטון. צילום: רויטרס
היתה במיטבה. הילרי קלינטון. צילום: רויטרס



קלינטון יותר מודעת למורכבויות
 

המועמד הרפובליקני גם העצים את ההתנגדות למועמדותו בקרב הנשים בארה"ב, שאת רובן הגורף הפסיד טראמפ כבר בראשית הקמפיין שלו. היה זה כאשר ערער על הפסיקה המפורסמת של בית המשפט העליון שהתיר הפלות מלאכותיות (רו נגד ווייד). זהו חוק היסטורי מכונן בארה"ב, שעיגן את הזכות לכל אישה להחליט את ההחלטה האינטימית על המשך ההריון.



בשאלות שנגעו למוקדי מתיחות בעולם, במיוחד בנוגע לסוריה וללוחמה לכיבוש מוסול, טראמפ וקלינטון לא חידשו הרבה וחזרו על עמדות ידועות. אבל שוב, מהתשובות של קלינטון התברר כי היא מודעת הרבה יותר מיריבה למורכבות ולבעייתיות של התערבות אמריקאית במלחמות פנימיות ובסכסוכים אזוריים.



העימותים לא היטיבו עם דונלד טראמפ. זהו סוג של ויכוחים שלא נבנו בשביל טיפוס אימפולסיבי, מתפרץ ואחוז תזזית כמוהו. היו לטראמפ שבועיים גרועים ביותר. ספק עם העימות האחרון ישפר את מעמדו.