משהו מאוד רע עובר על הדמוקרטיה האמריקאית, משהו שחומק מתשומת הלב בתוך אוקיינוס הדיווחים שמגיעים משם. איך שלא נביט על תהליך הבחירות המתרחש עכשיו - נשמת אפה של הדמוקרטיה, הוא מניב באושים. לכן, לא משנה מה יהיו התוצאות ב־8 בנובמבר, הציבור האמריקאי והעולם כולו קיבלו כבר שיא חדש בלכלוך, צביעות ואי־ענייניות. וחמור מכל - נשיא ארצות הברית הבא, לא משנה מי ייבחר, יהיה נשיא לא ראוי. מדובר בהגשמת נבואות השחור של מי שהתנגדו להענקת זכות בחירה לכל האזרחים, בשלהי המאה ה־19 באירופה. הם הזהירו מפני בחירת מועמדים פסולים בגלל שיקולים פופוליסטיים, וזה בדיוק מה שאמריקה עומדת לקבל בחודש הבא. 

גם מי שאוהב מאוד, כמוני, את המצע של המפלגה הרפובליקנית כלפי ישראל, לא יכול שלא להודות בעובדה בסיסית אחת: דונלד טראמפ הוא פושטק. הוא מדבר ומתנהג כך, וכל גילוי נוסף מההיסטוריה החרמנית והמטרידנית המפוארת שלו רק מחזק את מה שברור לכל מי שמאזין לו חמש דקות. העובדה שהאיש הזה נבחר על ידי מרבית בוחרי המפלגה הרפובליקנית היא תאונה היסטורית מצערת. תאונה שנובעת מנסיבות יוצאות דופן של מיאוס מהמערכת הוושינגטונית. טראמפ הוא תוצאה של הלך רוח "רדנקי", פרחי ואנרכיסטי של שולי הימין האמריקני, שהשתלט על מרבית מצביעי הפריימריז. בנסיבות אחרות, בתקופה רגילה, הוא לא היה חורג מתחומי הקוריוז הליצני.

תומכי טראמפ. פרחחים ואנרכיסטים. צילום: רויטרס
מנגד ניצבת מועמדת מושחתת וצבועה, שבכל יום נוסף מגלה מה גודל קופת השרצים שהיא ובעלה צברו, תחת מעטה הקוליות והמכובדות שלהם. הילרי קלינטון תיבחר, כנראה, להיות נשיאת ארצות הברית, רק בגלל האלטרנטיבות ואף שרוב האמריקאים מבינים שהיא לא ראויה להיות נשיאה. הבריחה של רוב הדמוקרטים מהטירוף הקומוניסטי של ברני סנדרס, וההימלטות מהאלטרנטיבה הרפובליקנית מעוררת הקבס הן שהובילו לנשיאה לעתיד הזאת. נשיאה שהייתה שותפה מלאה למדיניות החוץ האובדנית של ברק אובמה. שלא רק אחראית למחדל בנגזי ולהפרת האמונים של האימיילים האסורים, אלא היא חסרת אידיאולוגיה ונעדרת כל קווים אדומים של מוסר. כמעט בכל יום אנחנו מקבלים עוד הוכחה דרמטית למעללי האזרחית הראשונה לעתיד בפרסומי ויקיליקס: מ־25 מיליון דולר להרצאות חשאיות לבכירי וול סטריט, שבהן היא פורשת משנה הפוכה מזו שהיא משווקת עכשיו, עד 12 מיליון דולר על הרצאה במרוקו ומיליונים ממדינות מעודדות טרור כמו קטאר, בעודה מכהנת כמזכירת מדינה. שוב ושוב נחשף עד כמה היא ובעלה הפכו למלכי ניגודי האינטרסים, זוג חמדני וחסר מעצורים, שלא בכדי אחראי לדמויות האיקוניות של "בית הקלפים".

זו גם שעתה האפלה של הממלכה השביעית מגינת הדמוקרטיה - העיתונות האמריקנית. מי שעוקב אחר הפער הדרמטי בין מה שמדווח ב"פוקס ניוז" לבין המדווח ב־CNN, למשל, נחשף לתמונה מבהילה, שבה אין כל משמעות לאמת ולמציאות. הכל, אצל מרבית כלי התקשורת האמריקאים שמסורים לדמוקרטים, רתום לבלימת טראמפ ולהכתרת קלינטון. התרחשויות שהיו מכניסות פוליטיקאים ישראלים לכלא ללא הנד עפעף ונחשפות בוויקיליקס, כמעט שלא מדווחות ב־CNN, ב"ניו יורק טיימס" וביתר השופרות הדמוקרטיים. לכן, ב־9 בנובמבר תידרש ארצות הברית וכל העולם החופשי לעשות חשבון נפש. השיטה הדמוקרטית עדיין תישאר הרע במיעוטו, אבל הרע האמריקאי הזה הוא רע מאוד.