גורלו של תאגיד השידור הציבורי ייקבע ביממה הקרובה ונדמה לי שהמאבק סביבו צמוד אפילו יותר מהבחירות לנשיאות ארה"ב. מי שחשב שמשה כחלון עושה הצגה קטנה שבסופה תגיע התקפלות גדולה, מתבדה. כחלון לא מרגיע את המצב, אלא מסלים אותו. מי שדיבר איתו אתמול שמע אדם נחוש ועקבי: אין מצב שאני זורם עם פירוק התאגיד אם זה יעלה אפילו שקל לקופה הציבורית, נקודה. כחלון שכח מזמן את תרגילי העסקנות שדוד ביטן ויואב קיש, שמשיו של נתניהו, לומדים עכשיו. עם ביטן, כחלון לא מוכן לדבר כלל. עם קיש הוא דיבר אתמול, והבהיר לו ש"תוכניתו" לקצץ בתקציב הרשות כדי לסגור את הפער במספרים היא מגוחכת, במקרה הטוב.



אם ראש הממשלה אכן מתכוון להביא לישיבת הממשלה הקרובה את ההצעה לפירוק התאגיד, הוא יצטרך להגיש את ההצעה במעטפה במזכירות הממשלה היום בלילה, מקסימום מחר בבוקר. אם הוא אכן יעשה את זה, ההערכה היא שכחלון יילך על כל הקופה: אתם לא מקיימים את ההסכם הקואליציוני איתי? אז אני לא מקיים את ההסכם הקואליציוני איתכם. החבילה תתפרק. המדינה תלך לבחירות על תאגיד השידור הציבורי וכחלון ישקיע את כל האנרגיה שלו במסר אחד: היה לי חלום להוזיל את מחירי הדיור ואת יוקר המחיה, ניסיתי ליישם אותו, השקעתי את כל מה שיש בי, אבל נתניהו פוצץ הכל כי לא הניחו לו להשתלט על השידור הציבורי.



האקדח המעשן של איתן כבל


על נתניהו עבר אתמול יום לא קל. רעייתו תיחקר שוב בזמן הקרוב, אחרי מידע חדש שהגיע למשטרה (ידיעה מדויקת בערוץ 10). ח"כ איתן כבל ועו"ד אלדד יניב הודיעו על כוונתם לעתור לבג"ץ ולפרסם איך בא שליחו של נתניהו, מנכ"ל משרד התקשורת מומו פילבר, והציע לכבל להחליף את שני ראשי התאגיד (אלדד קובלנץ וגיל עומר), כפשרה לסיום המשבר. מעל ההצעה הזו, יגיד כבל, מתנוסס דגל שחור של שחיתות ציבורית. הוא יגיש תצהיר. כבל הוא פוליטיקאי ותיק שהצליח לשמור על אמינות גבוהה מאוד במהלך השנים. זו תהיה מילה שלו מול מילה של פילבר, שמכחיש. זה מסבך את המצב עוד יותר.



איתן כבל קיבל הצעה מגונה. צילום: מרק ישראל סלם
איתן כבל קיבל הצעה מגונה. צילום: מרק ישראל סלם



נשארת השאלה מה יעשה נתניהו. האם יילך כל הדרך, על אף שאין לו כדורים במחסנית? האם יסתכן בבחירות, בלי שעצר את התאגיד, בלי שקיבל הבטחה ל–30 מנדטים, תוך שהוא יודע שקואליציית החלומות הנוכחית לא תחזור על עצמה ושאף אדם שפוי לא יחתום איתו יותר על "סעיף תקשורת"? אם נתניהו ימשיך במסע המטורלל, זו תהיה הוכחה לכך שראש הממשלה איבד את הרציונליות שלו. או שהוא פועל מתוך דחפים בלתי נשלטים, או שהוא מופעל על ידי אנשים בלתי נשלטים. כך או כך, היממה הקרובה היא החשובה. נדמה לי שמשה כחלון מבין שעל כף המאזניים לא תלוי גורלו של תאגיד "כאן", אלא דברים הרבה יותר עמוקים ומשמעותיים ממנו.