יותר מכל, הבחירות בארצות הברית מוכיחות שוב שהממזרים שינו את הכללים ושכחו לספר לתקשורת. שרחשי הלב של העיתונאים לא מבטאים את רצונו של העם ושהניתוק בין האליטות לעם רק הולך ומעמיק. וכמובן - שהפוליטיקלי קורקט מת באמריקה - ממזמן. אם לשפוט לפי ההצהרות האחרונות שלו, דונלד טראמפ הוא המתנה הגדולה ביותר לממשלת הימין בישראל.



בין האמירות האחרונות המיוחסות לו, ציין הנשיא הנבחר כי צריך להמשיך לבנות בהתנחלויות וכי יהודה ושומרון הן חלק אינטגרלי ממדינת ישראל. טראמפ אף הודיע בעבר כי יעביר את שגרירות ישראל לירושלים ויכיר בה כבירת ישראל. אמנם יכול להיות שמדובר באמירות של פוליטיקאי ערב בחירות, אבל אין ספק שהוא לקח ברצינות את הקהל הישראלי. איל ההון הקים מטה ופעל כאן ולמרות האמירות הגזעניות ניסה להוכיח כי אין כמו טראמפ ליהודים.



אבל יותר מכל - טראמפ דיבר על הדבר היקר לליבו של אובמה, הסכם הגרעין בין ארצות הברית והמעצמות לאיראן. הנשיא הנוכחי מחשיב את ההסכם כאחד ההישגים הגדולים שלו, ואילו טראמפ הודיע כי יבטל אותו לאלתר. אין זה מקרי שהבורסה הבוקר בטהרן כבר הגיבה בירידות שערים.



טראמפ בנאום הניצחון, היום. צילום: Getty images



כללים שנכתבים בכל יום מחדש


בירושלים אמנם הביעו סיפוק לקראת המינוי של הנשיא האמריקאי, שיעיף לכל הרוחות את יוזמת השלום הצרפתית ויוביל מאבק לא מתפשר בטרור האסלאמי, אך יש לזכור כי הכללים במשחק של טראמפ נכתבים בכל יום מחדש. אל לנו לשכוח כי הגזרה הסורית תושפע ודאי מהקשר המוזר בין נשיא רוסיה פוטין לטראמפ. יש שאומרים כי מדובר בחברות ויש שיקראו לכך שותפות לאינטרסים. מה שבטוח הוא שבממשלת ישראל כבר סקרנים לגלות האם הקשר הזה יניב מעורבות צבאית גדולה יותר בסוריה.



בירושלים מחכים בקוצר רוח לימים הבאים, עם הכניסה הרשמית לתקופת המעבר בין אובמה לטראמפ. בתרחישים שעלו הבוקר ציינו גורמים מדיניים כי אובמה, בתסכולו, יכול לנסות להעביר בתקופת זו שתכפה מו"מ בין הישראלים לפלסטינים, אולם שגריר ארצות הברית בישראל ציין כי טרם התקבלה החלטה בנושא.



אז איך ייראה ממשל טראמפ? קשה לדעת, אבל כמו שפוליטיקאים בוטים נוהגים לומר אצלנו אחרי שנבחרו לתפקיד ואימצו ארשת ממלכתית - "דברים שרואים מכאן לא רואים משם".