ארצות הברית והעולם בתדהמה. כולם מנסים להבין איך בניגוד לכל הסקרים, התחזיות, הפרשנויות והציפיות, דונלד טראמפ נבחר לנשיא ה־45 של ארצות הברית. מה שברור הוא שהבחירה הזו בטראמפ תירשם כפרק מעניין ומאלף בספרי ההיסטוריה של ארצות הברית, רבים יכינו דוקטורט על הבחירה הזו, מאות אלפי מילים נשפכו ויישפכו, ניתחו וינתחו את מה שנראה כפלא, או, אם תרצו, קוריוז לא מפוענח. מה שנותר לנו, פשוטי העם, לעשות זה להבין מה אפשר וניתן ללמוד מהבחירות המפתיעות האלה, מההישג הזה של טראמפ. הרי לכם לקט נכבד של תובנות, מסקנות, תוצאות וחומר למחשבה על הצפוי:

1. הסיכוי היחיד שהמחנה הציוני בראשות בוז'י הרצוג יצליח להחליף את בנימין נתניהו יהיה אם יאמצו כאן את שיטת הבחירות האמריקאית - שיטת האלקטורים.

2. אכן "לא אבדה תקוותנו". מי שלא רוצה לראות היום את אורן חזן בכנסת עלול על פי החלום האמריקאי נוסח טראמפ, למצוא את את חזן ברבות הימים בבית ברחוב בלפור בירושלים.

3. לאור הכשלונות והבזיונות של הסוקרים והפרשנים למיניהם החלטתי לאמץ את התיאוריה של חבר טוב שתמיד מצליח בהשקעות בבורסה: "כבר שנים שאני עושה תמיד בדיוק את ההפך הגמור ממה שממליצים ואומרים האנליסטים והברוקרים".

4. המלצה אישית לכל אמריקאי: לעולם אל תקיים אירוע, אל תבצע עסקאות ואל תתכנן תוכניות לתאריכים שכוללים את הספרות 9 ו־11.

5. היכונו לפסטיבל חנוכה בעמונה תחת הכותרת "חגיגות תום עידן שתי מדינות לשני העמים". בתוכנית: הדלקת נר ראשון בידי ראש הממשלה נתניהו, ברכת "על הנסים ועל הנפלאות" של רבני המקום, תהלוכת לפידים של נערי הגבעות וברכת הנשיא טראמפ לגיבורי התהילה, שתוקרן על מסך ענק.

6. מעניין היכן מסתתרות בימים אלה כל אותן נשים שהתלוננו על התקיפות וההטרדות המיניות של טראמפ. רודי ג'וליאני, המועמד לתפקיד התובע הכללי, לטיפולך.

7. מודעה שאמורה להתפרסם בימים הקרובים: דרוש בדחיפות בניין פנוי בגודל של כ־5,000 מ"ר במרכז ירושלים. הצעות יש להפנות לשגרירות ארצות הברית.

8. מנסה להבין, לעכל, דברים שאמר לי חבר טוב: "עכשיו, אחרי שטראמפ נבחר לנשיאות ארצות הברית, אני מתכוון לרדת מהארץ. אין כאן עתיד".

9. עדיין לא ברור היכן נשמעו קריאות שמחה גדולות יותר כאשר פורסם לראשונה על ניצחונו של טראמפ: בירושלים או במוסקבה.