דבר מוזר מתרחש בימים האחרונים בקרב אנשי השמאל הישראלי: הם מזועזעים מגלי האנטישמיות שהתעוררו בארצות הברית מאז בחירתו של דונלד טראמפ. יתרה מזאת, הם המומים מהממשל הישראלי שאינו ממהר לגנות בחריפות את האנטישמיות הזאת ולהתייצב לצד אנשים מעמו, בשר מבשרו. הרי מדובר ביהודים. הם אחינו, לא?



אז זהו, שאם כבר התחברנו כל כך לאחינו היהודים בגולה כי בסי-אן-אן פורסם שבשבועיים מאז הבחירות נרשמו בארצות הברית למעלה מ-700 אירועי שנאה, אולי כדאי לשפוך אור על עוד כמה עובדות על יהדות העולם עבור אנשי שמאל החרדים כל כך לשלומם. האחת, ב-2015 נרשמו בארצות הברית 5,479 פשעי שנאה, מתוכם רבע על רקע דתי, וקורבנות יהודים היו ב-58% מהם. פשעי השנאה בארצות הברית עלו השנה ב-31% יחסית לשנה שעברה. השנייה, ב-2015 נרשמו בצרפת 719 פשעי שנאה אנטישמיים, בגרמניה הגיע מספר האירועים האנטישמיים לשיא, ובאנגליה נרשמה עלייה של יותר מ-50% בפשעים על רקע אנטישמי. השלישית, ב"וושינגטון פוסט" פורסמה לפני כחודשיים כתבה שמתארת השתקה והטרדה בקמפוסים בארצות הברית נגד סטודנטים יהודים.



העובדה שאנשי שמאל הפסיקו פתאום להתעלם מאירועים אנטישמיים בחו"ל היא משמחת כשלעצמה. אבל קשה להאשים אנשי ימין שזוכרים את זלזול השמאל בקשר הברור בין הטרנד הפרו-פלסטיני לבין העלייה באנטישמיות. הם לא כל כך קונים את הדאגה הפתאומית של השמאל לשלום היהודים, אלא רואים אותה רק כעוד תירוץ לצאת נגד טראמפ, ולא משנה על מה.



מצד שני, גם לא מעט אנשי ימין מנפנפים את הדיווחים האחרונים על אלימות נגד יהודים, נפנוף שהוא מטופש ועיוור בדיוק באותה המידה. חברים, תחליטו - או שאכפת לכם מאחינו היהודים בגולה, או שלא. אם אכפת לכם, הגיוני שתזדעזעו גם כשמשתיקים יהודים בקמפוסים רק כי אינם מתנגדים נלהבים לכיבוש. אם אכפת לכם, הגיוני שתזדעזעו מכל הפרסומים השוטפים על האנטישמיות הגואה באירופה. אבל אם אכפת לכם, תבינו שגם אם לדעתכם טראמפ יהיה נשיא נפלא, לא הכל מתחיל ונגמר בו ובנטיותיו. כן, קל להאמין שטראמפ הוא פרו-ישראלי ושאינו שונא יהודים, שהרי בתו האהובה איוונקה התגיירה כי נישאה ליהודי.



אבל לאמירותיו נגד מקסיקנים ומוסלמים יש השלכות. מדובר באמירות שזוכות לחיבוק מקבוצות קיצוניות ששונאות מיעוטים ולא מתביישות בגזענות שלהן. השנאה הפרימיטיבית לא מבדילה בין יהודים, מוסלמים, שחורים ומקסיקנים. הגישה הקיצונית הזאת מסכנת גם את היהודים בארצות הברית, ואם היהודים בארצות הברית מצויים בסכנה, זה יגיע גם ליהודים הישראלים.



מוזר שצריך להסביר את זה, לכאורה מדובר בהיקשים מובנים מאליהם. אבל מתברר שבעידן הנרטיבים הפוליטיים העיוורים, כולנו בוחרים להיות יהודים רק כשזה נוח לנו פוליטית. מזדעזעים מהאנטישמיות, עאלק, אבל בפועל בעצם עוסקים בתעמולה שאין בה אחווה אמיתית או חמלה. אז תעזבו את ויכוח השמאל-ימין האידיוטי שמחלחל גם לשיח על האנטישמיות. אנטישמיות בכל צורה שהיא, בין אם היא מונעת בידי ה-KKK ובין אם בידי ה-BDS, נוגעת תמיד לכולנו, ולא רק ליהודי הגולה.