הטירוף, השנאה והאמוק המגולמים בהחלטת מועצת הביטחון באים לידי ביטוי בכל סעיף וסעיף. גידול טבעי, קרי, לידת ילדים, הוא פשע. הקמת יישובים היא פשע. קיום יישובים הוא פשע. כל דירה חדשה הנבנית מגילה ועד אריאל היא פשע. כל הקיום שלנו כמדינה ריבונית, כל זכויותינו תחת החוק הבינלאומי וחוקי הטבע נשללות.



ובכל מקרה, יש שתי סיבות להתעודד. ממשל טראמפ, שייכנס בעוד 26 יום לתפקידו, פוסל את הלגיטימיות של המהלך באו"ם. טראמפ רואה בו מעשה שמנוגד לאינטרס האמריקאי ומעשה תוקפנות של אובמה נגדו באופן אישי. מקורביו, כמו גם חברי סנאט בולטים, אמרו כי יש לגבות מחיר כבד מהאו"ם בגין המעשה. הסנאטורים לינדסי גרהאם, טד קרוז, טום קוטן ואחרים מסכימים כי על ארה"ב לעצור את העברת התקציב לאו"ם עד שההחלטה תבוטל במועצת הביטחון. ארה"ב מממנת 22% מתקציב האו"ם ומעשה כזה ללא ספק ישפיע על מהלך התקין של הארגון.

מועצת הביטחון מצביעה על ההצעה נגד ההתנחלויות. צילום: AFP
מועצת הביטחון מצביעה על ההצעה נגד ההתנחלויות. צילום: AFP


לרוקן את ההצעה מכל תוכן מעשי

הסיבה השנייה היא שעם קבלת ההחלטה הזאת, שכלל אינה מזכירה את הסכמי אוסלו שנחתמו בין ישראל ואש"ף, ההסכמים אשר כבלו את ידיה של ישראל בכל מישור ומישור, חדלו להתקיים. ישראל אינה מחויבת להם עוד. הרי ההסכמים חייבו את הפלסטינים והישראלים ליישב את הסכסוך במשא ומתן ישיר. מותם של הסכמי אוסלו משחרר את ישראל לפעול באופן עצמאי באשר לגורלם הקבוע של יהודה ושומרון. ראשית יש לפעול להעברה מיידית של שגרירות ארה"ב לירושלים ובמקביל לפעול כדי להוציא הודעה רשמית של הממשל המכיר בזכויות של ישראל ביהודה ושומרון והפוסל את הקביעה שלפיה ההתיישבות מעבר לקווי הפסקת האש של 1949 היא בלתי חוקית.



מעשים אמריקאיים אלה ירוקנו כל תוכן מעשי מההחלטה שלשום, וחשוב מכך, הם יאפשרו לישראל להתחיל ליישם את החוק הישראלי ביהודה ושומרון. אפשר להגביל את המהלך לגושי ההתיישבות הגדולים או לשטחי C, ואפשר גם פשוט להחיל את החוק הישראלי בכל השטח. החלטת מועצת הביטחון שוללת את המתכון של שטחים תמורת שלום משום שהיא שוללת את זכותה של ישראל להחזיק בשטחים, לכן אין מה לדבר על פתרון שתי המדינות. ישראל לא יכולה לאפשר הקמה של מדינה פלסטינית שתהיה במצב של מלחמה נגדנו. יש לשמור על האינטרסים שלנו, וזאת ניתן לעשות רק עם ממשל ישראלי ביהודה ושומרון.



שמונה שנים אובמה חיכה ליום שבו יוכל לפעול נגד ישראל במועצת הביטחון, והגיע הרגע. זה כואב ומקומם, אולם אם נדע לתמרן נכון, נוכל להביא למצב שהמהלך יחזור אליו כבומרנג. האו"ם האהוב עליו יתרושש. המדינות שפעלו בשליחותו במועצת הביטחון יחטפו. והפלסטינים שאותם ביקש לקדם על ראשה של ישראל יפסידו את כל עולמם משום שהוא לא השאיר לישראל ברירה אלא לממש את זכויותיה החוקיות לריבונות על יהודה ושומרון.