זימונם של שגרירי חברות מועצת הביטחון לנזיפה, ועוד בחג המולד, הוא פתטי, חסר כל ערך דיפלומטי וחף מכל משמעות מדינית (אפשר רק לדמיין איזו מהומה היו השרים נפתלי בנט ומירי רגב מקימים אם שגרירים ישראלים באירופה היו נקראים לשיחות נזיפה בראש השנה או ביום הכיפורים). זהו מעמד שהגחיך את ראש הממשלה בנימין נתניהו יותר מש"הזיז" במשהו לשגרירים. הדיווחים שהם ישלחו לשרי החוץ שלהם על מעמד הנזיפה יעוררו גלי צחוק בבירותיהם. "מה הוא חושב לעצמו?", ילגלגו בכירים במשרדי החוץ של השגרירים. "הוא לועג ובז לעולם כולו, ואז עוד יש לו את החוצפה לכעוס כשהעולם מגיב". דיפלומט ותיק ובכיר ממדינה אסיאתית מרכזית אמר לידיד, מנהיג יהודי, אחרי ההצבעה במועצת הביטחון כי "זה לא שהעולם נגד ישראל, אלא ישראל נגד העולם".



מה שקרה במועצת הביטחון ביום שישי לא היה צריך להפתיע איש ובמיוחד לא את ראש הממשלה, שבעצמו כיהן כשגריר באו"ם. היכל המועצה רק שימש זירה למהלך דיפלומטי שהיה צפוי לאירוע שהיה בלתי נמנע ולמענה אנטי־ישראלי שהתבשל על אש קטנה מאחורי הקלעים.



ההצבעה ביטאה קריסה מוחלטת של עולם מדיני הזוי, מתגרה ומנותק מהמציאות שראש הממשלה יצר והזין בחודשים האחרונים. בעת כינוס העצרת השנתית של האו"ם בספטמבר עמד ראש הממשלה על דוכן הנואמים באולם המליאה זחוח, מחויך ומלא ביטחון ותיאר לנציגי האומות את ישראל כמדינה הכי אהודה, הכי מחוזרת והכי מקובלת בעולם. "האו"ם עוד יבקש שיתוף פעולה עם ישראל", הצהיר בגאווה.



ממש באותו זמן, שגרירים, דיפלומטים בכירים וגורמים מדיניים בניו יורק ובוושינגטון, הזהירו והתריעו כי מדיניות ההתנחלויות הן פצצת זמן שתתפוצץ בקרוב בפניה של ישראל. חוק ההסדרה היה המהלך הישראלי שהפעיל את הפיצוץ. ההפעלה בוצעה בשלט רחוק מירושלים - ההתפוצצות אירעה במטה הראשי של האו"ם בניו יורק.



הקהילה הבינלאומית מלוכדת בהתנגדותה הנחרצת להתנחלויות. אם ראש הממשלה, לפי דבריו, מצפה ש"גורמים בינלאומיים יפעלו נגד ההחלטה", הוא משווק אשליה. מה שמדהים וחמור יותר זו העובדה שעכשיו נתניהו כבר בונה ויוצר אוטופיה חדשה ששמה דונלד טראמפ, וזאת על אף שנשיא ארה"ב איננו יכול לעשות כלום נגד החלטות של מועצת הביטחון. וכשיגיע עת המו"מ עם הפלסטינים, עם מעורבות מרכזית של הבית הלבן, עוד יתברר לראש הממשלה שטראמפ - כנשיא - הוא משענת קנה רצוץ.