התקשורת גדושה כותרות ענק על חקירות ובדיקות שמנהלת המשטרה בענייני ראש הממשלה. “יודעי דבר” אומרים לנו כי הוא נחשד בקבלת מתנות יקרות ערך. ועוד אומרים כי זו רק ההתחלה. כי פרשה גדולה הרבה יותר נחקרת ממש בימים אלו, ואתמול צפויים היו להתדפק החוקרים על דלתו. תפקיד העיתונאים לחשוף ולדווח, ותפקידם של הפרשנים לנתח את המאורעות. אין בין שני התפקידים הללו והלהט הבוער בהם להפיל את ראש הממשלה דבר וחצי דבר.



אבל אינני טהרן. מותר לפובליציסט לעשות כל מה שהוא יכול כדי שתקוותיו יתגשמו. הזיכרון נודד, כמובן, אל שני קודמיו בתפקיד. אריאל שרון ואהוד אולמרט. האחרון יושב בכלא בגין שוחד, מרמה והפרת אמונים. הראשון חמק מהעמדה לדין בעור שיניו ובזכות הספין האדיר שיצא, לטעמי, מחצרו: ההתנתקות. התקשורת והמערכת המשפטית נעצו בו את שיניהן. העיתונים ידעו לספר כי פרקליטת המדינה עדנה ארבל עומדת להגיש כתבי אישום נגד אריאל שרון ובניו בפרשת האי היווני, סיריל קרן ופרשיות אחרות. חברי “פורום החווה” חשו כי רק מהלך מדיני גדול ושבירה עזה שמאלה יצליחו לרצות את התקשורת - ואז תרפה ממנו גם המערכת המשפטית. כך לתפיסתי נולדה “ההתנתקות”. ואמנון אברמוביץ’ אישר את הצלחת המהלך באמירתו הידועה כי מעתה התקשורת “תאתרג” את שרון.



זו היסטוריה. אבל למה אני מודאג היום? “הניו יורק פוסט” דיווח השבוע כי יועצי טראמפ מעוניינים שנתניהו יהיה ראש המדינה היחיד שיוזמן להשתתף בטקס ההשבעה שלו, וכי בסמוך לטקס תתקיים שיחה ראשונה בין השניים. איני יודע אם כך יקרה, אך אין ספק כי ראש הממשלה מודאג מהבדיקות והחקירות נגדו. נתניהו עלול להתפתות להציע לטראמפ מהלך מדיני מזהיר, שיסייע לו גם לנער מעל עצמו את התקשורת השמאלנית הנושכת בעקביו ולוחצת בלא הרף על היועץ המשפטי לממשלה לפתוח בעוד ועוד חקירות פליליות, להגיש כתבי אישום, להרשיע ולתלות.



אם לא סלחו לאולמרט, לא יסלחו לנתניהו



נתניהו משוכנע כי אף שבארצות הברית נפתחת עתה לישראל הזדמנות היסטורית לסיים את הכיבוש ולהחיל ריבונות ביהודה ושומרון, מהלך כזה רק יוסיף לשנאת השמאל. והלחץ על המערכת המשפטית רק יועצם. ולפיכך, אני חושש שגם ספין ענק נשקל עתה ברחוב בלפור. אל תשלה את עצמך, נתניהו. אותך התקשורת לא תאתרג. אם מחמת עומק השנאה, אם מחמת חוסר האמון המוחלט - אתה לא תזכה לחיבוק החם, להתפוגגותן של הכותרות, לא ידרשו מהיועץ המשפטי להרפות ממך, בשעה שאתה עוסק במסירת ארץ ישראל לערבים. גם אם תקום מחר ותציע לטראמפ דיל על יהודה ושומרון, ואולי גם על רמת הגולן (שמעניינת מאוד את פוטין), בשעה שישראל תסתפק בהרחבת גבולות ירושלים “בלבד” - התקשורת לא תרפה ממך. פטור מחקירות ותיקים פליליים לא תקבל בזכות מהלך כזה, אך את עולמך ועולמנו אתה עלול לאבד.



בכל לב אני מקווה כי נתניהו נקי כפיים. כי אם לא כך, שוב נבין מדוע שחיתות שלטונית היא סכנה קיומית בישראל. ראש ממשלה מושחת הוא סחיט. הוא עלול לקבל החלטות לא לטובת המדינה, אלא כדי להציל את עורו. מישהו צריך ללחוש על אוזנו של נתניהו ולומר לו: אם לא סלחו לאולמרט, לך ודאי לא יסלחו. גם אם תצבע שערך לצהוב לימון לא תהפוך לאתרוג. 


 



בנימין נתניהו ודונאלד טראמפ
בנימין נתניהו ודונאלד טראמפ