כמו ג'ורג' אורוול, גם אני הבטתי מהעבר הרחוק אל העתיד המתקרב, וכתבתי את "2017", והגיע הזמן לפרסמו. ובספרי כתבתי שבעתיד הכל הולך להשתנות. הכל יהיה טוב יותר, מתוקן יותר, מטורף יותר. למשל, כבר יהיה ניתן לעבור לאפליקציה אחרת כששומעים שיר ביו־טיוב, הרי ברור שיפתרו את זה עד אז. ובכלל, העולם יעבור להיות כל כך טכנולוגי שלא נצטרך לחוות שום דבר יותר. ב–2017 לא נתקשר אחד לשני, אלא נגיד את השם של מי שרוצים לדבר איתו והוא יעלה מולנו בבועה תלת־ממדית. 2017 היא שנת העתיד. לא יהיו עוד אוזניות עם חוט שמסתבך כשמכניסים אותן לתיק.



פעם הבטיחו לנו שלא יהיו עוד מלחמות, לא האמנו, אבל קיווינו שיהיה קצת שלום. סתם, גם בזה לא האמנו, אבל כן חשבנו שימציאו מכשיר שמקלף ביצה, או שום, או את המסיכה מעל יאיר לפיד. ובטח יפתחו תרופה לצינון, לאיידס, לסרטן ולפוליטיקאים שטרם צימחו עמוד שדרה. ובטח ב–2017 יפתרו בצורה אלגנטית את בעיית המסטיק שנדבק לנעל, זאת בעיית לואו־טק שמלווה אותנו משחר המצאת הסנדל ועד ימינו. שימציאו סוליה כפולה או משהו, הם בטח עובדים על זה, ולא יחכו עד 2017 כדי שאני אזרוק להם רעיונות. ב–2017 יהיה כבר אפשר להפעיל דוד וגם תנור וגם מדיח, חברת החשמל תוכל לעמוד בזה. וגם - אם מישהו פתח מים חמים במטבח, זה שמתקלח לא יחטוף מכת קור. יהיה סנכרון בעולם.



ועיני אינה צרה חלילה, טוב אולי קצת כן, אבל הצירוף של ירדנה ארזי והגבעטרון לא ייתכן ב–2017, הוא פשוט בלתי נסבל. הוט כבר לא תשדר את "סיינפלד" ואת "חברים". כי מה שהיה נכון לאלף הקודם, לא יכול להתרחש ב–2017. לתוכניות כמו "האח הגדול" ו"דה וויס" כבר לא יהיו צופים, ובוודאי לא ל"הכוכב הבא לאירוויזיון", כי כבר לא יהיה אירוויזיון עד אז. ב–2017 לא ייתכנו עוד אנשים שכשאתה שואל אותם כמה, הם יענו "שבע". וגם לא כאלה שאומרים "הגיע הזמן להחליף דיסקט" - הם בטח ייכחדו. או שיחליפו דיסקט, כי זה כבר פאקינג 2017.



בפרק על קנייה ומכירה בספרי העתידני, אני כותב בשכנוע רב שלא יהיה עוד צורך בערוץ הקניות. וגם אם יהיה, אני משוכנע שהמנחים כבר לא יתלהבו מכל מערכת ישיבה פשוטה והם ודאי ייפרדו מהמשפט הפרדוקסלי "יותר זול מהכי זול!". ובכלל, עולם השיווק ימציא מבצעים יותר אטרקטיביים מ–3 ב–100 הידוע. בטח יחשבו על שיטות מכירה חדשות כמו 4 ב–90, או 5 ב–110. עד 2017 מדעני שינה (יהיה מקצוע כזה) יחקרו וימצאו ממה עשויה דקת שנ"צ, ואיך היא שוות ערך לשעה שלמה בלילה. ועם כל שפע האוניברסיטאות והמכללות, כבר לא יהיו כאלה שיעידו על עצמם שהם למדו ב"אוניברסיטה של החיים" - דינם להיעלם.



ערוצים 2 ו–10 בטח ישדרו כבר ב–HD וערוץ 1 כבר לא ישדר. לא רק ב–HD, אלא בכלל. מבחינה תרבותית, אני חוזה שבקיץ 2017 יופיעו בפארק הירקון ההרכבים הכי חמים בעולם, בוודאי לא אירוסמית או גאנז אנד רוזס. ואם ב–2017 חלילה נתאשפז בבית חולים, קופת החולים כבר תשלח את ההפניה ישירות, ולא נצטרך להעביר בפקס טופס 17. כי האנשים שיחיו ב־2017 כלל לא יידעו מה זה טופס, מה זה 17, ומה זה פקס. הרשויות יהיו כל כך משוכללות, שהן יעברו להשתמש בטכנולוגיות חדישות ומטורפות כמו אי־מייל.



אני לא יודע איך יחגגו אירועים ב–2017, אבל אני יודע איך לא יחגגו. לא יהיו עוד חתונות באולמות באזורי תעשייה, כשבכניסה יש מפלים על סלעים מלאכותיים ועוגת קצפת בגובה שלוש קומות. בפרקי על "הסחים הנעלמים" כתבתי שב–2017 כבר לא נראה אנשים שמרימים את הסלולרי בהופעות של שלמה ארצי ב"אחרי הכל את שיר". שלמה עצמו ודאי שלא ייעלם, אך הוא לא יכתוב שוב שירים שכבר כתב אותם בעבר. ב–2017 אנשים כבר לא ישאירו הודעות בתא הקולי. הצ'קים יהיו מיותרים וגם הכסף המזומן. את הספר "2017" אל תקנו, תכף תחיו אותו.