כמו רבים מאזרחי המדינה, גם אני מרותק ומבולבל בימים אלה מזרם המידע וההדלפות שמציף אותנו, מהמפגשים המתועדים של הצמד־חמד מוזס את נתניהו שמספק לעם ישראל בימים אלה את ההצגה הטובה ביותר בעיר. אשרינו שהתברכנו בעילויים שכאלה שמסוגלים לטעת בנו את התחושה שמדובר בדברי אלוהים חיים. שהרי כל אדם רגיל מהיישוב שבעורקיו זורם דם של פשוטי עם חש כאן שמדובר בשכינה, ששני העילויים הללו שמורמים מהעם, הם בעלי כוחות על־אנושיים שמסוגלים להזיז אנשים, ספינות ומהלכים כמו ששחקני שחמט מזיזים פיונים על הלוח. מעלים ומורידים את סף העוינות כמו שאתם מאיצים או מאטים את מהירות מכוניתכם בעזרת מצערת הגז.



ומתי אני מתחיל לפחד ולדאוג? כשאני מתחיל להבין שהתמלילים המוקלטים, המודלפים, הם אמיתיים. שזה קרה ושזה קורה פה לידינו, מאחורינו, לצדנו ומעלינו, שהרי מדובר כאן במי שמורמים מהעם, שעניינם - על פי התמלילים - הוא לא חלילה דאגה לדלת העם ולבעיותיהם. עניינם הוא אך ורק עניינם, ובין דאגה לפחד מהמעמד הזה כבר לא מעניין אם זה פלילי, על גבול הפלילי, מי הרע כאן, מי הצודק כאן, יש כאן שוחד, אין כאן שוחד - והאם הג'ינג'י אשם בכל הסיפור הזה?



ומכאן אני מתחיל להאזין בקשב רב לאלה שקרובים לנתניהו, לאלה שטוענים שזה עוד ניסיון מתוכנן, מאורגן ומלוכלך של כוחות הרשע להפיל אותו, ומוסיפים בזעם: במקום לתת לראש הממשלה להתמקד בהתמודדות עם הבעיות החיצוניות הקשות והבעייתיות שלנו בשעה שהעולם כולו נגדנו, מעסיקים את הוד רוממותו בשטויות, בהקלטות שלו שהוא יזם וביצע, ועוד מתבלים את זה בסיגרים ובשמפניה ורודה, כאילו אין לעם ישראל בעיות אחרות.



גם לא מתחשבים בזה שהוא נושא על גבו את התיק הכבד של שר החוץ שאין לו, את התיק הבעייתי של שר התקשורת שעדיין לא נמצא, ועכשיו מנסים להצמיד לו גם תיק פלילי, כשלמעשה הם צודקים: ראש ממשלה עם כל כך הרבה בעיות ומטלות לא יכול להתעסק בשטויות ובחקירות. לכן חייבים להעביר את החוק נגד חקירת ראש הממשלה בתקופת כהונתו.



לפתע אני נכנס לחרדה: מה יקרה כאן אם גיא פלג יפסיק להדליף לנו כל ערב פנינים מההקלטות? אלוהים ישמור, איך נמשיך לחיות כאן בלי זה? איך תיראה המדינה בלי הצימוקים האלה? זו כבר לא תהיה אותה מדינה. ובניגוד לאלה שדורשים מהיועץ המשפטי לממשלה לפרסם את ההקלטות במלואן במקום להדליף מהן צימוקים, אני טוען שזו תהיה טעות גדולה שעלולה לגרום לטראומה לאומית כיוון שהעם לא יוכל לשאת בסבל הזה כשהוא ישמע את תוכן כל השיחות. זה בהחלט יכול לגרום להרעלה המונית בעם. לכן, עדיף לתת לנו את זה בכפיות, במנות קטנות, כפי שעושה את זה כל ערב בהצלחה רבה גיא פלג. מה שנותר זה לשאול איך האודיסאה הזו תסתיים? לי דווקא יש פתרון לאומי לבעיה שהרוב בעם ישמח לאמץ, אבל כל זה בפרק הבא.