בעידן המודרני, במדינה מתקדמת טכנולוגית, בכל בית ישנו מחשב וכמעט כל אזרח נושא עמו טלפון נייד, סמארטפון או מכשיר המאפשר לו להתעדכן במתרחש בכל רגע נתון. גם בארצות הברית, מיליוני אמריקאים צמודים למרקעי הטלוויזיה, מבולבלים ומבועתים לקראת טקס ההשבעה של הנשיא ה-45. דולנד טראמפ הוא לא פחות מהתעלומה הגדולה שהאמריקאים אי פעם חוו.



לא רק שטראמפ אינו צפוי עבור כלל העולם, אפילו בקרב החוג האינטימי של הקרובים אליו אף אחד לא יודע מה יאמר בעוד רגע ומה יצהיר בעוד שעה. במדינה שבה עיכוב זמני בפתיחת שערי סופרמרקט ושעצירה רגעית ברכבת התחתית מלווים מיד בהסבר מפורט, האמריקאים נכנסים היום לתקופה של הלא נודע, הלא צפוי, העמום והחמור ביותר – לעידן מלא פחדים.



האיש, שכמועמד התחיל כבדיחה, אחר כך הפך קוריוז, בשלב הבא נתפס כמטרד ולבסוף הוגדר כאיום, הופך היום רשמית וחגיגית לנשיא ארצות הברית של אמריקה. אם לפני כשנה מישהו בארצות הברית היה אומר כי דונלד טראמפ יהיה נשיא היו כופתים אותו בכותונת משוגעים ומאשפזים אותו במוסד לחולי רוח. הלא ייאמן קרה. אבל בעוד שהנשיא החדש מניח ידו על התנ"ך ונשבע לקיים את המחויבויות שלו, האמריקאים אינם מאמינים שזו המציאות.



אלה שהצביעו בעד טראמפ צובטים את עצמם כדי להאמין שהאיש שתמכו בו רק כדי להביע את שנאתם ליריבה שלו או רק בשל ההצהרות הזויות שניפק, אפילו הם מתקשים להאמין ש"האיש שלהם" הגיע לבית הלבן וימלא את הכהונה העצמתית ביותר בעולם החופשי.



לאמריקאים שלא הצביעו בעדו (והם הרוב), כניסתו של טראמפ לבית הלבן היא תחילתו של עידן הלא נודע. עבורם ובקרבם טראמפ הוא אדם מבעית, והם אינם מסוגלים להשלים עם העובדה שעתידם לשנים הבאות וגורל מדינתם נתונים בידיו.



טקס השבעתו של לנשיא ארצות הברית צפוי להירשם בדפי ההיסטוריה של ארה"ב כמעמד שהעצים את הקרע באומה האמריקאית. רגע מכונן זה יחצה את האומה האמריקאית לשניים, עם פער משמעותי לטובת אלה העוינים את הנשיא החדש ורואים בו איום וסכנה.



ההתנהלות האזרחית המקובלת במסגרתה יש להשלים עם תוצאות הבחירות ולכבד את הנשיא הנכנס על אף שלא נתנו לו את קולם, תהיה הפעם קשה ובלתי נסבלת למיליוני אמריקאים. 



דונלד טראמפ ורעייתו. צילום: רויטרס
דונלד טראמפ ורעייתו. צילום: רויטרס