האייפון השמיע זמזום מעצבן לקראת חצות. קיללתי את מי שמצלצל אלי בדיוק אחרי שכבר התחלתי לנמנם בהשפעת הג'וינט של הקנאביס הרפואי, שמציל את חיי יום־יום ומאפשר לי לישון כמה שעות רגועות בלילה. לא זיהיתי את המספר ועניתי ב"כן" מאיים וחסר סבלנות: "זהבי, תשמע, אני מצטער על השעה, מתארגנת בארבע לפנות בוקר ישיבה של העיתונאים השפויים בכל אמצעי התקשורת לנוכח החשש שמישהו מאיתנו ייפגע בגלל ההסתה הקיצונית של ראש הממשלה ואנשיו נגד מה שהוא קורא לו 'אנשי התקשורת הבולשביקים השמאלנים'. מאוד רוצים שתבוא למרות השעה הלא נורמלית, זה מקרה חירום".



המחשבה הראשונה שעברה לי בראש זה שמישהו רוצה לעשות לי "כיפה אדומה" לפני שכתבתי צוואה. הקול מהצד השני של הקו נתן לי רמז שהוא רציני והעניין רציני. "האיש שאתה קורא לו 'שניצל' כשאתם מדברים ראש בראש ביקש שתגיע". הבנתי שזה רציני. "אני אבוא", אמרתי וידעתי שהלכה לי השינה בלילה.



הגעתי למזנון של מועדון תרבות מוכר בצפון תל אביב, שם הפגישה אמורה להיערך. כהרגלי הקדמתי בחצי שעה והסתובבתי עם הקפוצ'ון על הראש מסביב לבניין, לראות אם בכל זאת אין גורמים עוינים בסביבה. בזה אחר זה קלטתי כמה דמויות מוכרות מגיעות: אמנון אברמוביץ', קרן נויבך, סימה קדמון, בן כספית, גידי וייץ, גיא פלג. "זה רציני", אמרתי לעצמי וצעדתי אל עבר המדרגות שמובילות למקום המפגש.



למעלה מ-50 שנה אני חי את עולם התקשורת הישראלי, שמעתי הרבה על "המאפיה השמאלנית", הממומנת על ידי מפלגות השמאל וגופים זרים ממדינות העולם. אף פעם לא האמנתי שקיים דבר כזה ופתאום אני מוצא את עצמי חלק מהעניין. בקפטריה של מועדון התרבות היו מסודרים שולחנות עם כיבוד קל. על במה קטנה מאולתרת עמד שולחן ועליו מיקרופון. ליד השולחנות כבר ישבו למעלה מ-20 עיתונאים ושדרים מוכרים מכל כלי התקשורת. אחרי שהתיישבתי עוד המשיכו להגיע אנשים, עד שהמקום התמלא בכ-50 איש.



א"א, המוגדר על ידי הימין כאחד מ"בכירי המאפיה השמאלנית", עלה אל הבמה הקטנה, נטל את המיקרופון והחל לדבר: "חברים, התכנסנו כאן בשל העובדה שנוצר חשש בקרב כמה חברים שבעקבות ההסתה הבלתי פוסקת נגד אנשי תקשורת, עלולה פרשת רצח יצחק רבין לחזור על עצמה. המסיתים הראשיים של אז, כמו המסיתים של היום, אינם בוחלים במילים ואינם מפסיקים לגרות את דחף האלימות של ההמון נגד האנשים שיושבים כאן באולם. אומר לכם בקליפת אגוז, אני הותקפתי ואני מאוים ואני יודע שרובכם עוברים את החוויה הלא נעימה הזו, שעלולה להפוך לחוויה גורלית בחיינו, או אם תרצו, במותנו, ללא עת, ב־ת' או ב־ט'".



הנוכחים חייכו ונעו במקומותיהם בחוסר מנוחה. "אתמול הגיעה ההסתה לשיאה כשראש הממשלה אמר מול המצלמות והמיקרופונים, בטון שהזכיר ימים חשוכים בהיסטוריה: 'התקשורת השמאלנית המגויסת יצאה למסע ציד בולשביקי, שטיפת מוח ורצח אופי נגדי ונגד בני משפחתי'. אנחנו מגויסים? מי גייס אותנו? את המוח של מי אנחנו שוטפים? איזו סיבה יש לנו לעשות רצח אופי לראש הממשלה ובני משפחתו, אנחנו מדווחים עובדות, אמיתות, והיה ראוי שראש הממשלה יבדוק את דפוסי ההתנהגות שלו ושל בני משפחתו וידאג שהם יעמדו בנורמות הנדרשות מראש ממשלה ובני משפחתו". באולם הקפטריה השתררה דממה.



העיתונאית הבכירה ס"ק, שקולה רעד מהתרגשות, תקפה את הציוץ המופקר של ראש הממשלה בעניין מקסיקו: "כשראה שהציוץ גרם למשבר עם המדינה הידידותית, הפך את המופקרות שלו לעוד מוקד הסתה נגד הציבור שיושב כאן וביקר אותו בצדק על דבריו ועל התנהגותו חסרת האחריות".



בזה אחר זה עלו המאפיונרים והשמיעו דברים קצרים אך נוקבים. צ"נ טען בלהט: "ראש הממשלה מתחיל להישמע כמו יורם שפטל". ד"מ אמר בקול נוגה ומיוסר: "ראש הממשלה מסית נגד התקשורת". השדרן העצבני נ"ז הרעים בקולו המעצבן: "אדוני ראש הממשלה, הגיעו אלי שמועות מרושעות שבנך לכאורה מתנהג במקומות ציבוריים כמו מאפיונר קטן, הוא בא עם החבר האוסטרלי שלו למסעדה-פאב, לפני הגעתו מאבטחים סורקים את המקום, מכינים לו ולחבורתו שטח סטרילי, הפישר המפונק דופק אלכוהול ואז לוקח בקבוק שמפניה ומנסה להצמיד את הבקבוק לפיה של אחת העובדות ולהזרים אליו שמפניה, הוא מסמס למארגן 'מסיבה גדולה' ודורש להכניס אותו ואת המאבטח שלו (חינם כמובן) ולדאוג לו לחנייה כמו היה ראש מדינה, וזה רק בקטנה. מה אתה רוצה, שדברים כאלו יעברו בשתיקה? כשהגברת שלך כועסת שצבע חולצה שנרכשה עבורה בחו"ל שנתיים קודם לכן דהה והיא מבקשת חדשה כפיצוי זה לא מוטרף? אם הייתם מתנהגים בצניעות ובלי פוזות, אף אחד לא היה נטפל אליכם ומגדיר אתכם בהגדרות שמכעיסות אתכם". הנוכחים חייכו.



שעה ארוכה עלו המאפיונרים השמאלנים והעלו טענות נגד ראש הממשלה, הביאו דוגמאות לדברים שאמר לפני כמה שנים והראו כיצד כעת הוא עושה בדיוק הפוך ממה שאמר. י"ס סיפר שהגיעה תרומה גדולה מארגון יי"ש (ישראלים יורדים שמאלנים). מטרת התרומה היא במפורש לעשות הכל כדי שראש מהמשלה ותומכיו יעופו מהנהגת המדינה.



י"א טען בלהט שהכיבוש שראש הממשלה מנציח מחסל את הסיכויים של ישראל להיות חלק מהעולם הנאור, וגם הוא הודיע שהגיעה תרומה מארגון נמר"צ (נוצרים משיחיים רודפי צדק), שמטרתו להפסיק את ההתנחלויות בשטחים הכבושים.



איש התחקירים ר"ד הפתיע את הנוכחים כשפתח את דבריו בזעם על מי שארגן את ההתכנסות הסודית-מחתרתית כדבריו, "מאחר שכל דבר שמתרחש בארץ לא נשמר בסוד, ובייחוד כשמדובר בהתכנסות הזויה כמו זו שאנחנו נוכחים בה. מחר יגיע דבר ההתכנסות לראש הממשלה והוא יטען ובצדק ש'כנופיה בולשביקית הממומנת על ידי גורמים עוינים התכנסה באולם אירועים המשויך לשמאל ותקפה במשך שעות ארוכות אותי ואת בני משפחתי', אני לא מוכן לקחת חלק במפגש הזה שמהווה הוכחה שאכן קיימת מאפיה שמאלנית בתקשורת".



ר"ד עזב את האולם ואליו הצטרפו עוד כמה "בולשביקים" כועסים שלא הבינו למה הוזעקו לפנות בוקר לאירוע מחתרתי הזוי שכזה.



כמו הרבה אירועים של השמאל המסית בישראל המפגש התפוצץ, ושעה ארוכה התנצחו השמאלנים בינם לבין עצמם בשאלה על מה ולמה כונסו ומה רצו להשיג בכינוס הזה. כל הטיעונים של המצדדים בכך שקיימת סכנה מוחשית לדמוקרטיה ולתקשורת החופשית בישראל נסתרו בטענה שישראל לעולם לא תהפוך לדיקטטורה ולא ייסגרו בה כלי תקשורת שאינם עושי דברו של השלטון.



***



ביום למחרת הגיעה הודעה לאמצעי התקשורת, שרובה מורכבת משמאלנים בולשביקים החותרים תחת ראש הממשלה ומשפחתו. התקשורת הוזמנה למסיבת עיתונאים מיוחדת, והובטח שזה יהיה אירוע דרמטי שבו ימסור ראש הממשלה הודעה חשובה. לשכת ראש הממשלה זימנה את התקשורת לשעה שמונה, שבה משודרות בטלוויזיה מהדורות החדשות. גם אמצעי התקשורת הזרים זומנו לאירוע.



בדיוק בשעה שמונה נכנס ראש הממשלה לחדר מסיבות העיתונאים בחברת היועץ המשפטי לממשלה, ראש השב"כ, השר לביטחון הפנים, המפקח הכללי של המשטרה ושרת המשפטים.



ראש הממשלה - מסורק למשעי, מאופר, הבעת פניו רצינית וכעוסה - החל בדיוק בשעה שמונה לשאת דברים: "אזרחי ישראל, במשך תקופה ארוכה אני טוען שהתקשורת השמאלנית, הקיצונית והבוגדנית עושה כל מאמץ אפשרי להחליף את השלטון ולא באמצעות בחירות כמקובל במדינה דמוקרטית.



"אתמול הגיע מידע סודי לשירותי הביטחון על התכנסות עוינת של עשרות אנשי תקשורת שמאלנית עוינת ובוגדנית במטרה לקעקע את אושיות הדמוקרטיה ולהפיל את השלטון הדמוקרטי שנבחר בבחירות דמוקרטיות. חלק מהמורדים במלכות נמצאים פה ולא לאורך זמן, כי בעוד דקות אחדות הם ייעצרו על ידי אנשי כוחות הביטחון לחקירה. ברגעים אלו מתדפקים שוטרים על דלתותיהם של מי שהשתתפו אתמול באירוע המחתרתי. שוטרים נוספים פושטים על מערכות העיתונים, תחנות הרדיו והטלוויזיה.



"הנחיתי את כוחות הביטחון לעצור את כל המסיתים שעשו הכל כדי לפגוע בי, באשתי ובילדי בצורה מכוערת, אלימה ופוגענית. אני קורא לכל עם ישראל לנדות ולהוקיע את בני הבליעל ששכחו מה זה להיות יהודי (קולו של ראש הממשלה עלה והגיע לכדי צעקה)! אנחנו לא ניתן לרפש האדום להרוס את המדינה שנבנתה בדם וביזע, אנחנו נעצור כל ניסיון של אנטישמים ממדינות עוינות לממן פעילות חתרנית, אנחנו נחקור את כל המתייוונים, סוכני האויב החמאסי, הג'יהאדו־אסלאמי, הנאצו־פאשיסטי, שרוצים לפגוע בעם היהודי ששב אחרי אלפי שנות גלות לארץ ציון ירושלים".



ראש הממשלה ניגב אגלי זיעה, כמה מהנוכחים מחאו כפיים. שוטרים ניגשו לכמה מבכירי השדרים שבאו לסקר את מסיבת העיתונאים ודרשו מהם להתלוות אליהם לחקירה. השרים ובכירי מערכת הביטחון לחצו בחום את ידיו המיוזעות של ראש הממשלה. שרים נוספים צצו לפתע מאחורי הבמה, שרת התרבות נישקה את ראש הממשלה על הלחי וסימנה את האות "וי" באצבעות ידיה.



העיתונאים הזרים נראו בשוק ומיהרו לדווח על האירוע הלא ייאמן שהתרחש מול מצלמות הטלוויזיה. אל הרחובות המרכזיים והכיכרות נהרו אלפים בקריאות "הו הא מה קרה, השמאל אכל אותה". דגלי ישראל נתלו על מרפסות הבתים, אנשים שנראו שמאלנים חטפו מכות בבתי קפה, כנופיות של גלוחי ראש ומקועקעים נסעו וצפרו במכוניות, חיפשו צפונבונים לכלות בהם את זעמם. שידורי הרדיו והטלוויזיה המזוהים עם השמאל הפסיקו את השידורים.



בגלי ישראל, בערוץ 20 ובתחנות הרדיו החרדיות נמשכו השידורים והדיווחים על האירוע המסעיר מלווים בפרשנות של בכירי התקשורת - שרון גל, יורם שפטל, קלמן ליבסקינד, אראל סג"ל, חיים שיין, דרור אידר, קרני אלדד, עירית לינור ועוד רבים, טובים ופטריוטים אחרים, שהכריזו כי הגיע הסוף של שלטון השמאל הקיצוני בתקשורת.



דונלד טראמפ, מארין לה פן ומנהיגי ימין אחרים צייצו ברכות לראש הממשלה. חברו מאוסטרליה העביר על ידי שליח מיוחד לווילה בקיסריה עשרה ארגזי "ורודים" ועשר קופסאות "עלים". גיליון מיוחד של "ישראל היום" עם תמונת ענק של ראש הממשלה תחת הכותרת "מחסל את השמאל" הודפס בשני מיליון עותקים.



כשהתעוררתי צלצלתי דחוף ל"תיקון עולם" וביקשתי שיחליפו לי בדחיפות את הקאנביס הרפואי.