לאחר חוויות הפגישה של נתניהו עם צ'אק נוריס מצד אחד ועם חוקרי המשטרה מצד שני, מחכה לראש הממשלה אירוע פחות קשוח: הפגישה עם טראמפ. זו עומדת להיות פגישה עם נשיא אוהב ישראל, מבין ומוסרי בנושאים בינלאומיים, פגישה שכל ישראלי מייחל שהיא תסתיים בטוב. אה כן, יש בישראל הגדרות סותרות לגבי השאלה מהו סיום טוב. הפי אנד על פי גרסת חלקים קטנים, אך יודעים להרעיש, פירושו הקמת מדינה פלסטינית. חלקים אחרים בעם רוצים סיפוח מיידי של שטחי ארץ ישראל, המצויים בידינו כבר כמעט 50 שנה בלי שהחלטנו מה עושים עם המתנה/מטלה המחייבת הזו.



נדמה לי לאחרונה, שבאופן תת-קרקעי חלק מהישראלים רוצים שהנשיא החדש והנמרץ של ארה"ב יחליט בשבילנו, יעביר את השגרירות לירושלים אפילו אם נטען שהתב"ע עוד לא אושרה, וכמעט יכריח אותנו להקים בתים למשפחות יהודיות בכל חלקי המכורה.



עם זאת, טראמפ לא יכול להחליט בשבילנו כמה ציוניים נהיה. השאלה היא אם נתניהו יוכל לשכנע אותו בפגישה עד כמה אנחנו רציניים בכוונה לנצל את יתרונות תקופת כהונתו.



היום, יום ראשון, תתקיים ישיבת קבינט אשר להבנתי, תכליתה לסכם עם נתניהו מה יאמר לנשיא ארה"ב. מה יכולים חברי הקבינט להמליץ לנתניהו שאיננו יודע? בסדר, דרעי יכול להציע לו לקחת בצל כדי לבכות אם טראמפ יאמר משהו שלא מוצא חן בעיניו, וכחלון יכול להציע לאיים על טראמפ במיסוי דירה שלישית על השגרירות בתל אביב אם היא לא תעבור לירושלים. אבל איזו חשיבות יש לישיבת הקבינט מעבר לזה? אפשר להניח שנפתלי בנט ואיילת שקד יבקשו שנתניהו יודיע שתם עידן המדינה הפלסטינית, שנוסדה בבר אילן.



 "ארץ ישראל השלמה" 


ניתן להניח גם שאחרים בקבינט ירימו אצבע, יבקשו את רשות הדיבור ויציעו לנתניהו "תגיד לו ככה" ו"תגיד לו ש" בנושאים נוספים. כל אחד מאיתנו קיבל בחייו עצות בנוסח "תדפוק על השולחן ותגיד לו" בכל מיני סימולציות לפני שיחה עם הבוס או עם בן זוג, אבל ברור גם שכאשר יושבים לדבר, כל עצות ה"תגיד לו" מאבדות תוקף.



נתניהו לא צריך עצות מה לומר למען טובת עם ישראל, זה ברור, ודי ברור גם שאין מנהיג ישראלי בשיעור קומה דומה לנתניהו שיידע איך לומר זאת בלי פחדים, אבל גם בלי הגזמות לא ריאליות. נתניהו גם יודע היטב מה הוא מסוגל להעביר פוליטית בתוך מדינת ישראל. פעם, כששאלתי את נתניהו מדוע הוא נוקט מדיניות רכרוכית מדי באיזו סוגיה מול הפלסטינים, הוא ענה שהוא פועל מתוך ידיעה שלא כל העם גדל על חינוך למען ארץ ישראל השלמה. את זה הוא יבין כשהוא לא יבקש מטראמפ תמיכה בהחלטת ישראל לספח את יהודה ושומרון. הוא יודע, לצערם של אלה הרוצים בכך, שגם אם טראמפ יגיד: "אני מאה אחוז מאחוריך", אין לנתניהו עם שמוכן לסבול את המתח שינבע מכך.



בכל זאת אני מצפה להפתעות לטובה. נמסר ששלדון אדלסון, תומך ישראל נלהב, יפגוש את טראמפ עוד לפני הפגישה עם נתניהו. ידוע גם שסגן הנשיא, מייק פנס, מאמין גדול בקשר של עם ישראל לארצו. פיגוע מוסלמי גדול צפוי להבהיר שוב את המציאות. עד יום שלישי מותר לכולנו לטפח חלומות.