הכל מדברים בהתרגשות על מחדלי צוק איתן, שמבקר המדינה יחשוף בהרחבה היום. כנראה לא יהיה שם לֶקַח לקראת המערכה הבאה. כי הדוח, בהיעדר שיניים ומסקנות אישיות, רק טוחן מים, והפוליטיקה תנצח גם כאן את השכל הישר. האחראי העיקרי למחדלים, הרה"מ, ימשיך לפַשְׁלָה ולחקירה הבאות. הכל, מתנבאת כתבתנו לענייני היד החזקה והרגל הכושלת, יתבטל בשישים למול חזון העוועים לעתיד הגלובלי והמקומי, שנחשף לעינינו בחודש הראשון לכהונת הנשיא ה־45 של ארצות הברית.

בהשראתו, הולך העולם ומִטְרַמְפֶּט, מתרחק מתקוות אוכלוסיו ליותר קדמה, חופש, שוויון, ביטחון, רווחה וצדק. הדת האגרסיבית, מעוררת המלחמות והמאבקים, אוליגרכיוֹת הממון תאבות הכוח והשליטה, השנאה לאַחֵר והכחשת החוק מובילות במקומות רבים להשתלטות כמעט רודנית של אינטרסנטים אגוצנטריים, שטובת האומה ועקרונות הדמוקרטיה אינם בראש מעייניהם. כך קורה בארצות הברית, ברוסיה, בטורקיה, בפיליפינים ובישראל, שבה לרבים בשלטון טראמפ הוא בגדר משיח. 
השלטון הטוטליטרי רואה בכל ביקורת ובהתנגדות לגיטימית לדרכו ולרעיונותיו אקט עוין ויוצא במסע הפחדה, הסתה והַשְׂנָאָה נגד מתנגדיו; מסע שקרים ואמיתות אלטרנטיביות, המכוון לרוב השקט והפתי מאמין לכל דבר, שממילא מאוּים מהמציאות המקומית והגלובלית. מכיוון שהתקשורת העדיין חופשית בעולם הכאילו חופשי מייצרת "חדשות מזויפות", המגלות את ערוות השלטון, היא נעקפת על ידי הרשתות החברתיות. פסקנות טוויטרית קצרה, קלישאית ואגרסיבית, ברמת הטראמפ, הביבי ועדריהם; דיווח בלי ביקורת ואחריות עיתונאית, שמתיר התקפות אישיות והגנה על אינטרסים מסחריים מובהקים, בארצות הברית כמו בישראל. 

התקשורת החופשית הופכת מכלב השמירה של הדמוקרטיה לברווז צולע של הדמוקטטורה. גם שירותי הביטחון הלאומי, שאמורים למנוע פגיעה בביטחון האומה ובערכיה ומגלים עובדות קשות על השלטון ומזימותיו, הופכים מיד לאויבי המדינה. השלטון, שחושש מגילוי האמת האובייקטיבית על מעלליו – למשל יחסים אסורים עם גורמים עוינים ו/ או כוחניים ו/ או אינטרסנטיים - מנסה להשתיק בדרך ההסתה וההדרה את התראותיהם ואזהרותיהם. וכשם שהשלטון עוקף את התקשורת החוקרת דרך תחליף תקשורת קנוי, הוא גם מדלג על שירותי הביטחון בהקמת גופי חקירה פוליטיים משלו, לגאליים כביכול. לא נתפלא אם נראה שם וכאן ועדות חקירה בנוסח הוועדה הזכורה לשמצה לחקר פעילות אנטי־אמריקאית של הסנטור מקארתי. בארצות הברית ובישראל.
האם בינתיים לא מנהלים המירֶגב והנבא"ש (נ. בנט וא. שקד) שירותי ביון, הלשנה, החשדה והדרה משלהם להכנת רשימה שחורה של מתנגדים, לפי העיקרון "מי שלא איתנו הוא נגדנו" - אמנים סרבני שטחים, יוצרים שמזוהים עם השקפות הומניות (בעברית, שמאלנות), עיתונאים, מו"לים, מורים ומנהלי בתי ספר, שמזמינים מרצים שלא על פי הקוד האתי של השָׁרוֹת והשָׂר הנ"ל? איך זה שאיש מהנבחרים, שנשבעו לשמור עלינו ועל הדמוקרטיה ושמזהים את צחנת הפאשיזם הישראלי המתקרב, לא מעז לקום נגדם, לחוקק חוקים שיענישו מתנכלים לעקרונות הדמוקרטיה, לאחד את כל חלקי האופוזיציה למאבק חירום או להוציא לרחובות את ההמונים שלא חשים בסכנה? 
וכך נמשכת ההשתלטות הזדונית של הימין המקד"לי – משיחי, קיצוני, דתי, לאומי – על חיינו, שהחלה לכאורה בהלשנות שאסף גיבור דוח המבקר, הבנט, ממפקדים חובשי כיפה על גבול הרצועה לפני צוק איתן, נמשכה בחוקים עוקפי בג"ץ ודמוקרטיה ובמינוי שופטים מטעם השקד - ושתסתיים כשהביבי, השורד הנצחי, ייאלץ לפנות לנבא"ש את כיסאו. 
ראו הוזהרתם.