ועדת העלייה והקליטה של הכנסת קיימה השבוע דיון על גל האנטישמיות הגואה בארה"ב. אנטישמיות היא תופעה נתעבת, עתיקת יומין, של שנאת ישראל. כל המתחכמים הטוענים "גם הערבים הם שמים" מנסים להתעלם מכך שזוהי תופעה ייחודית, חוצת תרבויות ויבשות, דתות ומעמדות - כנגד יהודים בלבד.



השילוב של דת ולאום ביהדות הוא ייחודי. האנטישמים שונאים את שניהם. אם לא היו לאנטישמיות ביטויים רצחניים לכל אורך ההיסטוריה, מימי פרעה במצרים ועד היטלר באירופה - ניתן היה לנסות לחקור בשוויון נפש אקדמי את שורשי התופעה, הכוחות המשפיעים עליה, תפוצתה וביטוייה. אך כיוון שאדמת העולם כולו רוויה דם יהודים שנרצחו בידי האנטישמים - איננו יכולים להסתפק בניתוחים אקדמיים. באנטישמיות צריך להילחם. רק בישראל עושים זאת בנשק ממש.



אם לא היו עולים שישה מיליוני יהודים בעשן המשרפות השמיימה ניתן היה להתייחס בדיון אקדמי גם לתרומתה של האנטישמיות לעליות היהודים לארץ. רק מקצת היהודים שעלו לארץ בא מטעמים יוניים־אידיאולוגיים. רוב העולים באו לישראל כי היה להם רע בארצות מושבם בגלויות. עליות מצוקה, בגלל רעב או רדיפות, או רעב בגלל רדיפות. הציונות של הרצל באה לפתור את "צרת היהודים". ולכן כשהתכנסה ועדת העלייה והקליטה לדון בגל האנטישמיות הגואה - ציפיתי שמישהו יקום שם, ולא יסתפק בגינוי האנטישמים והאנטישמיות, ובקריאה, מצוות אנשים מלומדה, מובנת מאליה וחלולה, לממשלת ארה"ב להילחם באנטישמיות. מוועדת העלייה והקליטה של כנסת ישראל הייתי מצפה גם לקריאה ציונית ליהודים: עלו ארצה! מקומם של היהודים הוא בארץ ישראל!



תקוות שווא כמובן. התקינות הפוליטית הממארת מצווה לא למתוח ביקורת על "יורדים" ולא להציב תביעה ציונית ליהודי הגלויות. מה גם שהמדינה ומוסדותיה, וגם רבים מאיתנו, נהנים מקיומן של קהילות יהודיות משגשגות וחזקות במערב. לא. קריאה כזו לא נשמעה בכנסת ישראל כתגובה ציונית הולמת לגל האנטישמי במערב.



במקום זאת - קיבלנו תגובה קלאסית של שנאה עצמית שמאלנית: חברות כנסת מהשמאל ידעו להסביר מה גרם לחלק מהתופעות האנטישמיות "החדשות", המופנות נגד המדינה: "החוקים שמחוקקת מדינת ישראל", ידעו חברות הכנסת להסביר "נותנים דלק לתנועת ה־BDS וגורמים לדה־לגיטימציה של מדינת ישראל". "הזרקור צריך להיות גם על מה שקורה פה במדינת ישראל. לנתק את הקשר ולהגיד: 'הכל זה רק העולם ולנו אין שום קשר לדבר' זה פשוט לא נכון. זו תפיסה שמעקרת את היכולת שלנו להתמודד עם הבעיה".



לכל מי שתהה מה היא תופעת השנאה העצמית שהשמאל הישראלי חולה בה נואשות - הנה היא בצורתה המזוקקת: גם באנטישמיות אנחנו אשמים. זה לא הם. זה אנחנו. יש בנו לפחות "אשם תורם". מה גרם לפרעה לחשוש מהיהודים, "והיה כי תקראנה מלחמה ונוסף גם הוא על שונאינו", ולתכנן טיהור אתני: "כל הבן היילוד היאורה תשליכוהו"? מה גרם להמן לשכנע את אחשוורוש לחתום על פקודה להשמדת העם היהודי? מה גרם לאנטיוכוס לשנוא יהודים ויהדות? ולחמלניצקי, ולפטליורה ולאייכמן ולהיטלר?



מאות ספרים ואלפי מחקרים ניסו להסביר את הגורמים לאנטישמיות - ונכשלו. עד שבאו השבוע חברות כנסת מהשמאל הישראלי והצליחו להסביר למה יש אנטישמיות: זה לא הם, זה אנחנו. החוקים והמדיניות של ממשלת ישראל, כמו חוק ההסדרה, הם הגורמים. הם המתדלקים. והרי לו היה קם גבר שוביניסט וטוען כי הנאנסת אשמה גם היא באונס בגלל לבוש או התנהגות פרובוקטיבית - היו קמות עליו השמאלניות לקרעו לגזרים, ובצדק. אבל כשזה מגיע לשנאת ישראל - גם הקורבנות אשמים.



בית הקברות היהודי במיזורי שהושחת. צילום: צילום מסך fox 2



מחליפים ססמה



שנאה עצמית אינה מחייבת בורות ושטחיות, אבל בשמאל הישראלי הן מתהלכות בצוותא חדא, כשתי תרנגולות נטויות גרון. מנקרות בבשר עצמן ונטולות מודעות היסטורית. אם תופעה חוזרת אלף פעם בהיסטוריה של 4,000 השנים האחרונות - לא ייתכן להסבירה בפעילות המתרחשת רק בשנים האחרונות. אלא אם תקום ותאמר - כפי שעושים השמאלנים - כי "האנטישמיות הישנה" היא אכן שנאת יהודים ויהדות ואילו "האנטישמיות החדשה", כפי שהיא באה לידי ביטוי בהחלטות או"ם ומוסדותיו, בגינויים לישראל, בהחרמת ישראל, תוצרתה ומוסדותיה האקדמיים, כלומר בתנועת ה־BDS - זו אינה אנטישמיות כלל. זוהי רק ביקורת לגיטימית על ישראל, "בגלל הכיבוש".



האומנם?


כשאמר איינשטיין כי כנראה יש רק שני דברים אינסופיים - היקום והטמטום האנושי, וביחס ליקום הוא איננו בטוח, ודאי ראה לנגד עיניו תופעות מעין הבורות והשטחיות שהפגינו השבוע חברות הכנסת מן השמאל שהשתתפו בדיון. ההיסטוריה מתחילה אצלן במלחמת ששת הימים. זהו "המפץ הגדול". שלפניו לא היה דבר. האם לא ספגה ישראל עשרות גינויים באו"ם בשנות ה־50 וה־60 בכל פעם שהעזה להשיב אש או לצאת לפעולת תגמול נגד הרוצחים הערבים והמדינות ששלחו אותם?



השמאל הישראלי המסביר את ה־BDS כתגובה לחקיקה ישראלית בחודשים האחרונים כנראה לא שמע מעולם על "החרם הערבי" שמדינות רבות, ואלפי חברות פרטיות נכנעו לו בשנות ה־50, ונמנעו מסחר עם ישראל בשנים שלפני מלחמת ששת הימים, לפני "אקיבוש". השמאל הישראלי בור? מטומטם? או בטוח שכולנו בורים ומטומטמים כשהוא בא לטעון כי "חוקי מדינת ישראל מתדלקים את ה־BDS?". ומה תדלק את האנטישמים לפני חוק ההסדרה? צליבתו של ישו? ולפניה?



השמאל הישראלי רוצה לסגת מיהודה ומהשומרון. למסור את לב המולדת שלנו לערבים. תחילה הבטיחו לנו "שלום תמורת שטחים". אחרי שקברנו את "קורבנות השלום" שהביאו עלינו פושעי אוסלו - נאלצו להחליף ססמה. כשהבינו שהישראלים לא מאמינים כבר בשלום עם הערבים - ניסו להפחיד אותנו בשד הדמוגרפי. "נאבד את הרוב היהודי" הם מאיימים עלינו. אבל היהודים לא נבהלים בקלות. אז עכשיו הם מנסים לשכנע אותנו שגם האנטישמיות זה בגלל "הכיבוש". ואם רק ניסוג מיהודה ומהשומרון - לא תהיה "אנטישמיות חדשה". ובהיעדר סיבות לגנות את ישראל יתפרקו ודאי, מרצון ובשמחה, מועצת זכויות האדם של האו"ם, אונסק"ו, וכל ארגוני ה־BDS. שהרי הם אינם סתם אנטישמים אלא רק "ביקורתיים" כנגד מדיניות ישראל...



אם התרגלנו בשנים האחרונות לכך שהשמאל מאשים את ישראל בדיכוי, השפלה, כיבוש, אסונות הומניטריים בעזה והיעדר אופק מדיני ברמאללה, וכל אלו הם הגורמים לטרור הערבי - דומה כי השמאל הישראלי נסוג עתה למחוזות שנאה עצמית עמוקה עוד יותר: מעתה ישראל אשמה גם באנטישמיות בעולם בכלל ובאמריקה בפרט.



[email protected]