ערוצי התקשורת למיניהם, בעולם כולו, הם שדה הקרב בין ימין לשמאל, בין שמרנות לליברליות. באמצעותם אפשר ללמוד על השונה והמשותף בין הימין הלאומי־לאומני לארצותיו ובין השמאל הגלובלי־ליברלי לארצותיו. 


באורח בלתי מפתיע, הקווים המקבילים בין השקפות ארגוני הימין והשמאל, בייחוד בנושאי הליבה, דומים בכל העולם כמעט לחלוטין. אם אתה שמאלן, אתה מאמץ את ההומניזם הליברלי על כל גוניו - מהפרדת הדת מהמדינה ועד הקרב על שינוי האקלים, קבלת האחר, ויסות כלכלי וכו'. אם אתה ימני למהדרין, אתה קונה כמעט As Is את החבילה הימנית ההפוכה כשהיא ארוזה בתפרים סופר־פטריוטיים.

התופעה הכי מרתקת ביחסי הימין הלאומני עם ישראל והיהדות היא העובדה שמצד אחד, גואה בארצות הברית גל אנטישמיות, ומצד שני, מעריצים בימין האמריקאי את מדינת ישראל. באורח די טבעי, הסנטימנט הפטריוטי של חלק מהימין האמריקאי ומנהיגיו הולך יחד עם שנאת האחר: מקסיקני, יהודי, מוסלמי, כולל המדינות שמהן מגיע האחר. איכשהו חבורת הימין האמריקאי מפרידה בין יהודים לישראלים, והתמיכה בישראלים ובישראל נשענת על מלחמתה של ממשלת הימין בישראל באסלאם ובערבים.

פייק ניוז

לפני כשנתיים הוקם בקנדה אתר חדשות בשם "המרד", TheRebel.media, שעורכו, או מפקדו ("קומנדר", כפי שהוא מכנה את עצמו) הוא אחד עזרא לבנט. לבנט זה גורר אחריו שלל פרסומי דיבה טראמפיים, שבעקבותיהם הוא נאלץ להתנצל, אבל זה לא מפריע לו להאכיל את קהל היעד שלו בחומרי הימין המקובלים. לפני כמה זמן הוא ביקר בארץ וסיכם את התרשמותו מהמשבר הישראלי־פלסטיני בכך ש"הפלסטינים מפעילים תעשייה תעמולתית, שתכליתה לשמר את הסכסוך עם מדינת ישראל".

עבודתה של כתבת של "המרד", שביקרה בארץ גם היא, תוארה כך במאמר דעה שכתבה סמדר בת אדם ב"ישראל היום": "כתבות פרו־ישראליות, שמפרסמת העיתונאית הקנדית פיית' גולדי ברשת TheRebel.media, הן כמשב רוח מרענן בתוך אקלים שרבי מתמשך, וכזרזיף מים צוננים הפורצים מתוך סלע נוקשה ואטום בדמות התקשורת העולמית, הנותנת יד ליצירת דמותה של ישראל כדמון השטני של המזרח התיכון".

כך, למשל, על פי מאמר הדעה ב"ישראל היום", גולדי "שולפת עוד עובדה שלא יכולתם לשמוע מהתקשורת העוינת על ישראל על אודות בית החולים שהוקם בצד הישראלי של הגבול כדי לטפל בנשים מגיל 8 עד 80, הנאנסות באכזריות על ידי דאעש".

גולדי גם רואיינה בסוף השבוע באולפן שישי בערוץ 2. דני קושמרו אמר שהוא יודע שישראל רחוקה מלהיות מושלמת, אבל גם הוא חושב שיש יותר מדי החלטות וגינויים באו"ם נגדנו. אז איך את מסבירה את זה? שאל את גולדי. "האו"ם מנוהל על ידי קבוצה של 'איסלאמו־גלובליסטים', המורכבת מארצות השוללות את קיומה של ישראל, כגון ערב הסעודית", ענתה גולדי. התשובה האמיתית היא השאלה: מדוע כולם מדברים על פייק ניוז ולא על פייק פיית'?