בבית הלבן הידידותי והתומך מישהו נזכר כי במרכז האו"ם בניו יורק יש לישראל  משלחת  קבועה שחשופה לגילויי  איבה, ביטויי חד צדדיות והתנכלויות מצד הארצות החברות. זאת ניתן להסיק  משטף גילויי החנופה, ביטויי ההתרפסות  וגינוני  ההתמוגגות ההיסטרית ששגריר ישראל באו"ם דני  דנון מרעיף על שגרירת ארה"ב באו"ם ניק  היילי.  

אפשר לחשוב שעד כה ארה"ב  הזניחה את ישראל לאנחות  בזירת האו"ם וכי ממשלים קודמים התעלמו  ולא עשו  מאומה נגד היוזמות והצעות ההחלטה האנטי ישראליות.  סוף סוף, מבשר לנו השגריר דנון, הגיעה לניו יורק  שגרירה אמיצה והגונה שתתחיל להגן  על ישראל מפני אויביה. השגריר  דני דנון הגיע לתפקידו בניו יורק חף מכל נסיון דיפלומטי. מהמאזן הדל של הישגים שרשומים על שמו  גם לא נראה  שדנון ניצל את כהונתו  כדי לצבור  מומחיות בתחום הזה.

אבל אחרי למעלה משנה בתפקיד  מותר לדרוש ממנו קצת מודעות להיסטוריה של  נוכחות ישראל בארגון העולמי. לא בעבר הרחוק  אלא בשנים  האחרונות. גם לפני בחירת טראמפ לנשיא ולפני בואה של ניק היילי  לא היתה בזירת האו"ם  מדינה שהגנה על ישראל, תמכה בעמדותיה, סיכלה  כל נסיון, מהלך ויוזמה לפגוע בישראל  כמו  ארה"ב. אין בקורות הארגון העולמי יחס של אהדה, תמיכה  וסיוע למדינה חברה כמו  שארה"ב העניקה לישראל. אבל כל זה לא מעניין את השגריר דני דנון.
אם  ייערך מחקר על יחסי ארה"ב וישראל  במישור  האומ"י, המסקנה הבלתי נמנעת תהיה שלא היה ממשל אמריקאי שהגן על האינטרסים של ישראל באו"ם, שמר עליה מכל משמר  ופעל  נגד ארצות חברות שהתנכלו  לישראל באותן  נחישות, נחרצות, עקביות ובלי מעצורים כמו ממשל  הנשיא ברק אובמה. אבל  השגריר דני דנון כנראה איננו מסוגל ממניעים אידיאולוגיים להכיר ולהפנים  עובדה זאת.      

          השגריר דני דנון  אחוז אקסטזה
אם יתקיים סקר ומשאל בין שגרירים, דיפלומטים, פרשנים וכתבים ותיקים במרכז האו"ם על הדמות  שלדעתם שירתה את ישראל בזירת האו"ם בהצטיינות מיוחדת השם הראשון שיעלה יהיה של שגרירת ארה"ב הקודמת סמנטה פאואר. גם מנהיגים וראשי ארגונים יהודים יחתמו על עובדה זאת בשתי ידים. סמנטה פאואר, מינוי של הנשיא לשעבר ברק אובמה, הגיעה לאו"ם  כפעילה מפורסמת של זכויות אדם שהתבטאה בעבר בביקורתיות כלפי ישראל.

אבל מהר מאוד גילתה, מה שניקי היליי מגלה עכשיו, שהאו"ם עוין, חד צדדי  ומתנכל לישראל. סמנטה פאואר התייצבה לימינה של ישראל באופן טוטלי.  מנהיג יהודי  בניו יורק הגדיר פעם בשיחה את  סמנטה פאואר כ"כמי שלוחמת כנמרה באו"ם בעד ישראל".  בפעילות  שקטה ודיסקרטית מאחורי  הקלעים של מועצת הבטחון ובתיאום מלא עם משלחת ישראל, סמנטה פאואר  דחתה עיכבה והשעתה את  יוזמת צרפת לחידוש המו'מ  בין ישראל לפלסטינים שכללה מרכיבים שישראל מאוד לא אהבה. היא גם "הכניסה"  לסחבת  ולמעשה  מנעה יוזמה  של ניו זילנד במועצת הבטחון שהיתה עוינת לישראל.

בשנים האחרונות, רובן  בעידן ממשל הנשא ברק אובמה, ארה"ב הטילה  במועצת הבטחון וטו לסיכול יוזמות והצעות החלטה נגד ישראל למעלה מ-30 פעמים. כולל הצעות החלטה בנושא ההתנחלויות שבאופן עקרוני ארה"ב הסכימה עמן.  אבל מה שזוכרים בישראל, זאת ההימנעות האומללה של ארה"ב  בהצבעה על החלטה 2334  נגד ההתנחלויות שאושרה במועצת הבטחון.
השגריר דני דנון  אחוז אקסטזה כשהוא מתרפק על האורקל החדש שלו באו"ם, השגרירה ניק היילי.  הוא נמנע  מלהזכיר כי השגרירה הצהירה  על תמיכתה בפתרון שתי המדינות  - פתרון שדנון מתנגד ושולל באופן גורף.  אבל הצהיר כי  השגרירה  היילי  "יחד עם  ישראל תוכל להוביל לשינויים מרחיקי לכת (באו"ם) בשם הערכים המשותפים לנו".  
אבל מי שהוכיח עד כמה הערכות והצפיות לשינויים  באו"ם הן חסרי תוחלת הוא ראש הממשלה ושר החוץ בנימין נתניהו. בצעד חסר תקדים, החליט ראש הממשלה להעניש את הארגון העולמי והודיע על קיצוץ של שני מיליון דולר בהשתתפות ישראל כחברה בארגון. ראש הממשלה מתחיל להתפכח מצפיות מרחיקות לכת  לטובת ישראל מממשל טראמפ.  
 
בשבוע הקרוב ייפגש הנשיא דונלד טראמפ עם נשיא מצרים, עם  מלך ירדן ועם יו'ר  הרשות אבו מאזן. תוצאות והשלכות המפגשים האלה יגיעו גם למרכז האו"ם בניו יורק. השגריר דנון יגלה  פתאם שניק היילי יכולה  גם להיות  לא נחמדה.