כתבתנו לענייני מידות טובות ומשקלות מזויפים מבקשת להקשות קושיות לחג חירות הביטוי ויום עצמאות הרוח ולשאול את הנ"ל, שמעשיהם ו/ או מחדליהם, הצהרותיהם ו/ או שתיקותיהם, שמירתם את החוק או התעמרותם בו, נאמנותם לעצמם ו/ או למנהיגיהם/ מונהגיהם ואחריותם הלאומית והציבורית או הפקרותם, קובעים את הוויית המשך קיומנו:



לרה"מ: מה אחריותך ומחויבותך לטיפול בתחומים ומצבים שלהלן (מה שקרוי, "משילוּת"): הזחילה למלחמה ברצועה ובצפון, התפרעויות החרדים האנטי־ציונים, סכנת פצצת האמוניה, המצב הקטסטרופלי ברפואה הציבורית ותפקודו של שר הבריאות? האם אתה מתכוון לקיים הבטחות מתוקצבות בנושא חיזוק הצפון כלכלית, חברתית ותעסוקתית? אתה מסוגל לסכל את מהלכי בנט להדתת מערכת החינוך ולשליטה בהשכלה הגבוהה? האם המאבק שמנהלים הרבנים לוינשטיין, סדן וגדולי התורה והתככים שמאחוריהם, בצה"ל, במפקדיו ובחַיָלותיו מזיז לך משהו? האם תפריע לכחלון להוריד את מחירי הדירות לזוגות צעירים, ומה תעשה לצמצום הפער המעמיק בין עניים ועשירים? ואם יאומת החשד שגם בפרשת הצוללות ו/ או כלי השיט האחרים ו/ או המספנות יש לך יד ורֵע, ו/ או שיוגש/ו כתב/י אישום בתיק/י 1000 ו־2000, לאחר כל מאמצי היועץ המשפטי לממשלה לדחות את ההכרעה בהם, האם תואיל, למרות 30 המנדטים שהבאת לליכוד בייבוא אישי (כולל ביטן, חזן, קיש, ברקו, מ.מ. זוהר ומזוז), לפרוש זמנית מנוכחותנו, או שאתה יודע משהו שאנו לא יודעים על מגבלות מנדלבליט? ואולי תפתיע שוב, תתהפך על עצמך ועל כולם, תפרק את התאגיד ואת הממשלה ותקים את רשות השידור החָדְשָׁנָה וקואליציה עם לפיד, הרצוג, דרעי וליצמן נגד הימין הדתי־מתנחלי־משיחי? ואולי מלחמת ברירה תהיה מסך העשן לבריחתך מכתבי האישום הצפויים? האם השמיים הם הגבול שלך למניפולציות, לקומבינות ולעבודה בעיניים על כולם?



כחלון עמד לבדו



לכחלון: בניגוד לדעת הרוב, אני סבור שעמדת באומץ, לבדך ("תהיו כולכם כחלונים!"), נגד שיגעונותיו והפכפכותו של הרה"מ בשידור הציבורי ובניסיונו לרוצץ את חופש הביטוי והחשיבה. אבל בסוף, מה לעשות, מִצְמַצְתָּ ראשון. לא הבנת שכל פשרה עם האיש, שכל התנהלותו צינית, לחוצה ופתולוגית, היא כניעה מלאה לשיגיונותיו ופתח להשתלטותו על התקשורת והדמוקרטיה? האם שוב נצטרך לתלות תקוותינו בבג"ץ, שיפסוק בעד העתירות ונגד מתווה הפשרה בפרשת התאגיד ויבלום את רוחות העוועים המאיימות עלינו?



היה כחלון. משה כחלון, צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90
היה כחלון. משה כחלון, צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90



ליועמ"ש: איך זה שהיד האוסרת היא גם היד המתירה? הרי כל הסמטוחה בשבוע שעבר הייתה נמנעת אילו עמדת ביושר ובאומץ על הוראתך להרחקת הרה"מ מעניינים מסוימים בתקשורת, בשל ניגוד עניינים. ובכן, לא רק שלא עמדת על מימוש החלטתך, אלא שהצטרפת למו"מ התעתועים בהשגת הפשרה המזויפת שתרגיע את הטירוף הנתניהואי. עכשיו תוכל להמשיך ולדחות החלטות על כתבי האישום נגד הרה"מ בתיקי 1000, 2000 ו־3000, שהרי תיאלץ להגן על עמדותיו מול העתירות שהוגשו לבג"ץ. אם באמת הנתניהו'ס שווים בעיניך, מבחינת החוק, לאבוטבול או לאולמרט, הרי כל עַכָּבָה (בהחלטותיך לגביהם) לרעה. לא?



לבנט־שקד: טראמפ משיחֲכם התגלה כשומר מורשת אובמה בעניין ההתנחלויות, הגבלות הבנייה ופתרון שתי המדינות, אך למרות שנסתם הגולל על בניית ארצישראל כולה, סיפוח יו"ש ומדינת האפרטהייד ההלכתית, אתם נשארים בממשלה ומשתינים פנימה - בזהירות! - וחלילה לכם לצאת החוצה, טֶרֶף לקהלכם הזועם ולרבניו. ומה עכשיו?