ברק אובמה היה אביר המוסר העולמי. מרגע דריכתו בחדר הסגלגל הוא עסק בהטפה לכל העולם, שאפשר לוותר על הכוח וניתן לפתור הכל בדיפלומטיה. הוא היה קשה לידידי ארצות הברית, שלא לומר בוגדני, ותבע מהם ליישם את ערכי המערב במזרח התיכון. במקביל התנצל בשם העולם הישן בפני העמים המנוצלים והמדוכאים בעיניו.



דונלד טראמפ הוא איש עסקים ציני וגס, שנודע בחיבה שלו לנשים יפות. הוא בז למוסדות הבינלאומיים ומתריס שטובת אמריקה תחילה. אין לו עניין לסייע לפועלים במקסיקו, והוא מסרב להכניס הביתה פליטים אסלאמים, כי הם מביאים פשע וטרור. אמרו עליו שהוא בלתי מוסרי ובדלני, שיכבה את לפיד הצדק של אמריקה.



אובמה הוביל לנפילת מנהיגים כמו מובארק וקדאפי והצית את המהומות שכונו "האביב הערבי". בד בבד נמנע מלפגוע ברבי־הטבחים של סוריה ואיראן, החריש מול הטיראניה האסלאמית שקמה במצרים ונאלם לנוכח שדה הטבח הסורי. בעוד הוא מתעלם מאיומי טהרן המריד את מועצת הביטחון דווקא נגדנו. והנה, דווקא תחת הנהגתו המוסרית, העולם צלל לכאוס - השטן הציץ מגלימת אביר הצדק.



התקיפה האמריקנית בסוריה. צילום: רויטרס
התקיפה האמריקנית בסוריה. צילום: רויטרס




טראמפ לא מתיימר לחנך את בעלי בריתו. הוא קירב את המשטרים הבלתי דמוקרטיים מסעודיה, מצרים וירדן וחיבק בחום את בנימין נתניהו - הצ'ילבה של קודמו. הוא סירב לראות בפוטין אויב והצהיר שאין לו מטרה להפיל את אסד. אבל כאשר נתקל ברשע המזוקק שנישא על גלי הגז, לא הצליח להבליג. בניגוד לשורת צדיקי וושינגטון שקדמו לו, הוא הלם. פתאום התברר שהפושטק הג'ינג'י רחום הרבה יותר גם כלפי מוסלמים מאשר קודמו החסוד. כמה שהעולם מבלבל.




אין תוחלת לצביעות ולזיוף



ואם לא די בכך, שוודיה, שנפגעה ביום שישי האחרון בהתקפת טרור, נודעה כבירת זכויות האדם של אירופה, אולי של העולם. שוודיה קלטה יותר פליטים מוסלמים באופן יחסי מאשר כל מדינה אחרת באירופה, והיא עוטפת אותם בכל טוב. למרות זאת, רבים מהם מחזירים לה כל רע. נתוני הפשיעה שם צמחו פלאים, כמו בגרמניה ויתר קולטות הפליטים הרחומות. שכונות שלמות בשטוקהולם הוכתרו כאזורים אסורים לכניסה, כשאפילו למשטרה ושירותי ההצלה אין דריסת רגל. שוודיה גם הפכה לבירת האונס האירופי, בזכות הנקלטים החדשים מכירי הטובה.



לנוכח גאות הפשע והטרור, השוודים מטשטשים את הנתונים ומחביאים את הסטטיסטיקות, כדי שלא ייאלצו להודות שהשקפת העולם שלהם קרסה. הצביעות וההיפוך המושגי הפכו שם לשם המשחק. כך מנהיגי שטוקהולם מובילים קו עוין ביותר לישראל, שתומך בכל אויבינו.



אז מה, העולם השתגע? לא ממש. מה שנחשף עכשיו הוא רק ההוכחה לכך שאין תוחלת לצביעות ולזיוף. שוב התגלה שמתחת לכל נביא פוליטיקלי קורקט שמנסה להכתיב נורמות נאצלות בפקודה, מסתתרים חמלה ומוסר מזויפים. זה נכון אצל אובמה, זה מדויק אצל שרת החוץ השוודית ודומיהם. מי כמונו – שקי החבטות של "הקהילייה הבינלאומית" - מרגישים את זה בעצמות. בעוד אנחנו מבוזים, משטרים רצחניים ופליטים כפויי טובה מחובקים בעוז. כך, ההזדעקות האותנטית של טראמפ והתגובה הטבעית של ממשלו נובעים ממעיין של אמת. כמו שאמיתי לקבוע שעניי עירך קודמים, מובן מאליו שאמריקה הגדולה לא יכולה להבליג מול רבי־טבחים בפעולה, כפי שעשתה בימי אובמה. בהחלט יש היגיון בשיגעון.