השגריר הזר הראשון שמיהר לניו יורק לברך את דונלד טראמפ לנצחונו בבחירות היה רון דרמר, שגריר ישראל בוושינגטון. הניו יורק טיימס אף פרסם את תמונתו של דרמר, נפעם ונסער, מגיע לפגישה עם טראמפ בניו יורק. תבוסה של הילרי קלינטון, גם סוף לעידן ברק אובמה וגם נשיא כמו דונלד טראמפ בבית הלבן היו שיא חלומותיו ומאווייו של דרמר.



שגריר ישראל בוושינגטון, אמריקאי במוצאו, הוא רפובליקני שמרני קיצוני שסיעת "מסיבת התה" מתונה מדי לטעמו. חסר כל נסיון דיפלומטי, דרמר נשלח לוושינגטון על ידי מקורבו וידידו ראש הממשלה בנימין נתניהו כמינוי מתגרה ומתריס נגד הנשיא ברק אובמה. בארבע שנות כהונתו השניה של אובמה, עיקר תפקידו של דרמר בוושינגטון, היה לפגוע בהשפעת הבית הלבן ולערער את יוקרתו של הנשיא אובמה במיוחד בכל הנוגע למדיניות הנשיא במזרח התיכון.



רון דרמר היה זה שיזם וארגן, בשיתוף פעולה עם מי שהיה יו"ר הקונגרס הרפובליקני ג'ון בונר, את הופעתו ונאומו של ראש הממשלה במושב המשותף של שני הבתים. הנאום, שכלל ביקורת קשה נגד הנשיא על הסכם הגרעין עם איראן, נחשב כאירוע המכונן שהלהיט והעצים את המתיחות בין הנשא אובמה לנתניהו. דיפלומט ישראלי בכיר וותיק שנהג לבקר בתכיפות בuושינגטון, הגדיר בזמנו את חלקו של רון דרמר והצלחתו להעכיר ולשבש את היחסים בין ראש הממשלה לבית הלבן כ"מי שהפעיל את נוהל חניבעל" - לחבל ביחסים.



בשביל רון דרמר, נשיא רפובליקני חדש בבית הלבן שם קץ לארבע שנים שבהן דרמר היה מוחרם ומנודה בבית הלבן. כפרס על נצחונו ובחירתו של דונלד טראמפ כנשיא, קיבל דרמר מראש הממשלה שנה נוספת בתפקידו בושינגטון. השגריר אמור היה להיות האיש של נתניהו בסביבתו של הנשיא החדש. להשגיח, לדווח ולהעריך מה קורה ומה צפוי לקרות בכל הקשור למדיניות הנשיא החדש בנושא השלום.



דרמר גם התהדר בקרבתו לחתנו של טראמפ ג'ארד קושנר ובידידותו עם סטיב בנון, יועצו הקרוב של טראמפ. אבל, הצהרת הנשיא נגד בניית התנחלויות, פגישותיו עם מנהיגים ערביים וגילויי הערכה כלפיהם מצדו של הנשיא, האהדה שמגלה הנשיא טארמפ ליושב ראש הרשות אבו מאזן, עיכוב בהעברת השגרירות האמריקאית לירושלים, הוכיחו וחשפו כי רון דרמר נכשל במילוי התפקיד שהטיל עליו ראש הממשלה.



משהו השתבש. זה לא בדיוק טראמפ שדרמר אמור היה לספק. היה לדרמר יותר קל ונוח להרוס את האמון בין הנשיא הקודם אובמה לראש הממשלה נתניהו, מאשר לבנות ולבצר אמון בין הנשיא טראמפ לנתניהו. בתקופת ברק אובמה השגריר דרמר היה האיש הלא נכון במקום הלא נכון. עכשיו, בעת שמתעצבים ומתגבשים היחסים בין הנשיא טראמפ לראש הממשלה, מתברר כי דרמר בוושינגטון גם בזמן הלא נכון. להקים, לבנות ולשמור משהו חיובי, איכותי ומועיל זה לא בשבילו.