הבוקר התעוררו דונלד, מלאניה, איוונקה וג'רלד ברומא. סוף־סוף מחוץ למזרח התיכון. רבים מן הישראלים היו עולים למטוס לרומא אם היו מוכרים כרטיסי לואו־קוסט בחלק האחורי. מהכותל נסע טראמפ אל מרכז הכנסייה הקתולית העולמית. "רומא וירושלים" הוא שם ספרו הקלאסי של משה הס, אבל איש עוד לא כתב ספר בשם "רומא, ירושלים ומכה". האם טראמפ בשאפתנותו כי רבה יצליח באמת ליצור הרמוניה בין שלוש הדתות האלה? זה נשמע חלום של שלום.
 
הישראלים התרגשו שוב להיות ישראלים, כאשר נשיא ארצות הברית עמד ביד ושם ודיבר על העם היהודי שסבל רדיפות והשמדה בכל הדורות, הצליח לשקם את עצמו, וכעת הוא מאיר את העולם. בנאומו במוזיאון ישראל הפליג בשבחיו לעם ישראל ולמדינת ישראל עוד ועוד. דברים שהם מעבר למילות נימוס יפות שאומרים בביקור בארץ זרה. 
 
לא רק אני שמעתי זאת. כל העולם שמע. גם כל העולם הערבי שמע. האם ייתכן שדברים כאלה עוברים בלי להשאיר שום רושם על מי ששומע אותם? לו אני הייתי ערבי בארץ ערבית כלשהי והייתי שומע דברים כאלה בטלוויזיה שלי, האם זה לא היה נוגע קצת בלבי? עד כה, דברים נכונים כמו אלו שאמר נשיא ארה"ב לא חדרו את חומת השנאה הערבית.
 

לא היה צריך את הפיגוע במנצ'סטר כדי להזכיר מה משמעות הטרור האסלאמי, וכמה אותה מחשבה אסלאמית לשלוט באירופה ובעולם בכוח עם עוד ועוד מעשי רצח לא פגה ולא נחלשה. מצד שני, שימו לב: טראמפ זכה לכבוד מלכים בעולם המוסלמי זמן קצר לאחר חתימתו על איסור כניסת מוסלמים לארה"ב. האם מוגזמת התקווה הקטנה שלי שטראמפ בכל זאת יתרומם לרמת דבריו ויגרום להעברת שגרירות ארה"ב לירושלים? הוא לא צריך לעשות לשם כך דבר. הוא פשוט צריך שלא לחתום על הארכת הדחייה להעברת השגרירות. הוא צריך להודיע שהוא חולה, שהוא שכח, שהוא נרדם, שאוי ואבוי היום עבר והוא לא הספיק, ופג המועד האחרון לחתימה. והשגרירות תעבור. 

דונלד טראמפ עם אבו מאזן בביקורו בבית לחם. צילום: רויטרס

אתמול ביקר טראמפ אצל אבו מאזן בבית לחם. לא יכולתי שלא להיזכר בעצב בצעיר מבית לחם שפגשתי בתקופת הסכמי אוסלו והתחנן לפני שלא נעביר את בית לחם לרשות הפלשתינית אלא נספחה כמו את ירושלים. אכזבנו אותו. האם יגיע יום שבו צעיר מבית לחם יוכל לחיות בה באותה איכות חיים כמו של תושבי ירושלים?  
 
כל אתמול דילגתי בין שידורים הישירים בפוקס ניוז, ב־BBC, בערוץ החדשות הצרפתי ובערוצים אחרים. כל העולם שמע איתי יחד את נתניהו אומר שאם המפגעים במנצ'סטר היו פלסטינים שרוצחים יהודים, הרי הם או משפחותיהם היו מקבלים משכורת כל חייהם. גם טראמפ הזכיר בחוסר טאקט מבורך את העובדה שרוצחים מקבלים שכר מהרשות הפלסטינית. 
 
הקשרים של העם היהודי לארץ ישראל ולירושלים עתיקים ונצחיים, אמר טראמפ קבל כל העולם, במילים מחושבות שנכתבו והועלו לטלפרומפטר כדי שאף פסיק לא יישמט או ישונה. את זה הוא אמר אחרי ביקור בארמונות ערב הסעודית ופגישה עם יותר מ־50 מנהיגי מדינות מוסלמיות. זאת אומרת, אחרי שפגש את מי שקיבלו באו"ם את ההחלטה שאין לעם היהודי קשר לארץ ישראל ולירושלים. הוא אמר זאת כאילו בכוונה כדי להראות להם כמה הוא לא מסכים לאותה החלטה. 
 
השיער הכתום נעלם לטובת שיער שיבה כבד ראש. נעלמו כלא היו אמירות כוכב הריאליטי, ונשמעו הצהרות של מי שיש לו עולם של ערכים שאין מקפלים אותם, למרות האינטרסים שלו בעולם המוסלמי. אין כמונו ידועי אכזבות. הלוואי שלא נתאכזב הפעם.