1. בשבוע שעבר התפרסם דוח רשמי של משטרת ישראל, שעל פיו בשנת 2016 הייתה עלייה של 4% במספר התיקים שנפתחו על עבירות מין חמורות בהשוואה ל–2015. על פי הדוח, נפתחו בגין עבירות מין 4,076 תיקים. כל מי שמצוי בעבודת המשטרה יודע שאם נפתחו 4,076 תיקים, אז מספר עבירות המין שבוצעו בארץ הקודש הוא עשרות אלפים, והעבריינים שביצעו את העבירות לא נעצרו ובוודאי לא נשפטו, והם ממשיכים בפעילותם עד שייתפסו - וגם אז, בעזרת עורך דין ממולח, הם יתחמקו מעונש וייצאו לחופשי או מקסימום יקבלו עונש מגוחך, ואחרי ש"ישלמו את חובם לחברה" ימשיכו בפעילותם, כי עבריינות מין היא מחלה כמעט חשוכת מרפא.



בתחילת השבוע הובא להארכת מעצר בבית משפט השלום בראשון לציון "גבר" בן 37, תושב דרום הארץ שקבע שיא חדש בגל הטירוף המיני העובר על ארץ הקודש. על פי חשד אנשי יחידת הסייבר הארצית, הגבר נקלט על ידי חוקרי היחידה כשהוא סוחר בתמונות עירום של ילדות עם פדופילים ברחבי העולם.



כשהגיעו החוקרים לחשוד, התברר להם שהצדיק עשה שימוש בתמונות עירום של בתו הקטנה בת ה־4, שאותה נהג לצלם בעירום ולהפיץ "יצירותיו" בקרב סוחרי פדופיליה. זה לא המקרה המזעזע היחיד שאירע מתחילת החודש. כדי שתבינו את גודל הבעיה, אספתי עוד כמה דוגמאות שלא זכו לנאום חוצב להבות של השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, לא לתגובה הולמת של המפכ"ל אלשיך וגם קולה הענוג של שרת המשפטים איילת שקד לא נשמע.



ראש הממשלה עסוק בהצלת העם והמדינה מאיראן–חיזבאללה–חמאס, ואין לו זמן להתעסק עם כמה עשרות אלפי עברייני מין כשרים למהדרין מבני עמנו. אונס ילדות יהודיות לא מספיק חשוב כדי שהקיסר נתניהו ייתן דעתו עליו.



כך, למשל, לא הייתה שום התייחסות לכתב האישום החמור שהוגש בבית משפט השלום בירושלים נגד ירושלמי בן 52, אב לחמישה ילדים, בגין שורה של עבירות מין קשות שביצע על פי כתב האישום במשך 15 שנה בילדיו, מאז היו בני 4. הילדים, שני בנים ושלוש בנות משתי מערכות נישואים, עברו על פי כתב האישום התעללות מינית בידי אביהם אחת לכמה ימים ולפעמים פעמיים באותו יום.



יהונתן גפן. בלדה נפלאה על הדרוזים. צילום: נורמה הפקות
יהונתן גפן. בלדה נפלאה על הדרוזים. צילום: נורמה הפקות



לא אכנס לפרטי הפרטים של מה שהיה קורה כשהאב נכנס למיטת ילדיו ולמרות תחנוניהם שיפסיק לעשות את מה שהוא עושה, הוא המשיך בביצוע מעשיו החולניים.



במקביל הוגש לבית המשפט כתב אישום נגד בועז מישורי, שוטר מאריאל, בגין עבירות רבות של מעשים מגונים בארבע מתלוננות ילדות בגילי 6־7. המחלקה לחקירות שוטרים עצרה שוטר ממעלה אדומים בחשד לביצוע מעשה מגונה והטרדה מינית בבת 14. שוטרת סמויה שהתחזתה לילדה הביאה למעצרו של אדריכל בן 42 מחולון, שעמה יצר האדריכל קשר וקבע איתה פגישה בדירה ברעננה. הוא הואשם בהמשך בעבירות פדופיליה.



פרקליטות מחוז ירושלים באמצעות עו"ד ג'ני אבני הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר הקוידש כתב אישום נגד צדיק תושב בית שמש, הנאשם שביצע עבירות רבות של מעשים מגונים כלפי הבת החורגת שלו, שטרם מלאו לה 14, באופן מתמשך ועל פני תקופה של ארבע שנים. כתב האישום מייחס לו גם כמה עבירות כלפי חברתה של בתו החורגת.



הפדופילים פועלים בכל רחבי הארץ. מדובר בבני כל הדתות והעדות, מכל המגזרים. כך, למשל, הובא החודש להארכת מעצר בבית משפט השלום בתל אביב צעיר בן 26 מצפון הארץ, שניהל שיחות בעלות אופי מיני ברשת עם ילדה בת 13 ואף קבע איתה פגישה. במהלך השיחות הוא שלח לה תמונות אינטימיות, ולרוע מזלו התברר לו כי הילדה בת ה–13 הייתה שוטרת סמויה.



צדיק אחר שלא גבר על יצריו הוא מאיר מנחם, בן 22 ממושב אורה, אשר הואשם בכך שאנס נערה בת 15 וביצע בה מעשים מגונים. על פי החשד, הנערה הועסקה אצלו כמוכרת דגלים ביום העצמאות. הוא הזמין אותה לדירתו בטענה ששם ישלם לה את שכרה ואז ניצל את היותם לבד, אנס אותה וביצע בה מעשים מגונים.



על כל הצרות האלו אפשר להוסיף את מעצרו של נער בן 14 שלא כבש, על פי החשד, את יצרו ועשה מעשה מגונה בילדה בת 10 במחנה של תנועת הצופים. המקרה עורר סערה בשל ה"ייחוס" המשפחתי של הנער העצור.



זה חודש שבו בושה כיסתה את פניהם של מורים רבים, כשהתפוצצו פרשיות מין שבהן מעורבים מורים, כמו המקרה של יותם בן ברוך, מורה בן 44 מהוד


השרון, המלמד תנ"ך וגיאוגרפיה. המורה נעצר בחשד שביצע מעשים מגונים בשתי תלמידות. המורה הכחיש את החשדות, אבל כשפשפשו בעברו הסתבר שפוטר מבית ספר אחר בגלל מה שהוגדר "התנהגות בלתי הולמת". לא נשכח לציין את המורה המסור שלימד בכמה בתי ספר ובאחרון שבהם ביצע עבירות


מין בשמונה מתלמידותיו הקטינות, שטרם מלאו להן 14.



למען הסר ספק, כל המקרים המתוארים פורסמו במהלך שלושת השבועות האחרונים. וזה לא הכל כמובן. הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד משה פישר, צדיק בן 53 מבני ברק, בגין ביצוע מעשים מגונים והטרדות מיניות בשלושה נערים. על פי כתב האישום, הנאשם קיים עם הנערים שיחות והתכתבויות בעלות אופי מיני ואף ביצע בהם מעשים מיניים בכמה הזדמנויות.



כתב אישום הוגש נגד הרב חיים אורשלימי, בן 45 מבני ברק סיטי. מייחסים לו עבירות מין בשני קטינים שלמדו אצלו בבית ספר באלעד. בפרקליטות הבהירו כי בכוונתם להגיש נגד הנאשם, המשמש כרב וכמורה, כתב אישום נוסף בגין עבירות מין שביצע בקטינה.




ישראל גוריון. שיר מטלטל. צילום: אריאל בשור
ישראל גוריון. שיר מטלטל. צילום: אריאל בשור



המקרה הנורא שבו צילם אב את בתו הילדה בת ה–4 וסחר בתמונותיה עם פדופילים ברחבי העולם הזכיר לי את שירו הקשה של היוצר הוותיק ישראל גוריון, "מתנת יום הולדת". תחנות הרדיו בישראל אינן משמיעות את השיר, כי הוא גורם לזעזוע לשומעיו - השיר משקף את המציאות הקשה במדינת ישראל:



כשמלאו לה ארבע הם ערכו לה מסיבת יום הולדת קטנה
ואז אבא אמר לה: בתי, הבאתי לך מתנה
כשכולם התפזרו בתום יום ההולדת
לקח אותה אבא לחדר וסגר את הדלת
ואמר לה: בתי, הנה פה מתנה בינך לביני
ושמריה בסוד כי הסוד יהיה רק שלך ושלי

הילדה הקטנה לא ידעה איך ומה, לא ידעה את נפשה
ביום הולדת ארבע מתינוקת הפכה להיות אישה
כשכל הילדות שיחקו בגינה בערב שבת
נסגרה עם אביה לבד בחדר האמבט
כשכל הילדות שיחקו עם בובות על מרפסות
היא הפכה בעצמה לבובת משחקים בידיו הגסות

היא לא ידעה אהבה מעולם
גם לא ליטוף חיבה מאדם

ושנים על שנים היא שמרה את הסוד בינו ובינה
גם אחרי שהגיעה לגיל של חוכמה ובינה
היא אינה יכולה לחלוק עם אדם את הסוד הנורא
ונשאה בלבה את הסוד האפל עד לבור קברה
אלוהים, הן בראת אדם, בצלמך בראת אותו
אם אדם לאדם זאב אז מה בין אב לבתו

היא לא ידעה אהבה מעולם
גם לא ליטוף של חיבה מאדם


בשנים האחרונות, בעזרת חוק השבות, הגיעו לישראל והפכו לאזרחיה עשרות רבות של פדופילים מכל רחבי העולם, שנמלטו מאימת הדין בארצותיהם. חלק גדול מהם מהמגזר החרדי.



הענישה נגד פדופילים בישראל מביכה. הפיקוח תת־ רמה. ניסיונות לחוקק חוק בכנסת שיאלץ פדופילים אקטיביים שאינם שולטים ביצריהם לעבור סירוס כימי, שידכא את יצריהם ותאוותם לקטינים, או שיישארו מאחורי סורג ובריח, נכשלו. ציניקנים אומרים שחברי כנסת רבים אינם מעבירים חוק שכזה מחשש שאולי יום אחד הם ייתפסו, ומי רוצה לעבור סירוס כימי?



2. לאחר האירוע הטרגי בהר הבית, שבו נהרגו שני אנשי משטרה מקרב העדה הדרוזית, החל מצעד השרים והח"ככים שמנחמים בקלישאות הרגילות את ראשי העדה ואת בני משפחות ההרוגים. המילים "קשר דם", "שותפות גורל" ו"ברית אחים" עפו בלי סוף.



בימים רגילים השרים והח"ככים שוכחים מהעדה הדרוזית, ממצוקותיה בנושא הדיור, התשתיות, תוכניות המתאר ועוד. ראשי העדה, אנשים מנומסים, מבקשים בעברית רהוטה מהבאים לנחם שיגיעו לא רק כשקורה אסון. הריטואל הזה קורה בכל פעם שלבתי הקברות ביישובים הדרוזיים מתווסף קבר נוסף של לוחם או שוטר מבני העדה. הדרוזים ממשיכים לעבור "סלקציה" במועדונים, סדרת עינויים ידועה מראש בשדות התעופה, קיפוח ואפליה מול המגזר היהודי בתחומים רבים ומגוונים. יהונתן גפן כתב שיר נפלא, "בלדה לדרוזי", שאותו מדקלם דני ליטני:



בכפר הירוק במורדות הכרמל,
נולד בן נאמן למדינת ישראל.
למד בבית ספר, בנים לחוד,
שתי שעות מוחמד ושלוש שעות ציונות.
דהר קדימה, עם הרוח שנשבה,
בגיל שמונה עשרה התגייס לצבא,
דווקא לסיירת ואחר כך קורס קצינים.
מפקדיו התגאו בו וחילקו לו ציונים
ואמרו: נו, עם הדובון ועם העוזי
מי יכול לראות שהוא דרוזי?

בקריית שמונה מול אש ורוצחים
הוא רץ ראשון ושלף אקדחים,
וראשון נפל במעלה המדרגות,
פצוע קשה ורגליו משותקות,
ואלה שפינו אותו כבר הודיעו בחדשות:
עם הדם שנשפך על הדובון והעוזי –
מי יכול היה לראות שהוא דרוזי?

למחרת בהפגנה,
אחיו של הפצוע בוכה בפינה.
ולפתע, מבלי שקודם יחשוש,
הוא מתחיל לקבל אבנים בראש,
משום שבלי הדובון ובלי העוזי
כולם ראו עד כמה שהוא דרוזי.