הצמד החדש בתקשורת הישראלית, שמעון ריקלין ואלירן טל, הופכים בדקות אלה ממש לקאלט בהתהוות. מאז שהשניים נקראו לביתו של ראש הממשלה באחת עשרה וחצי בלילה ביום חמישי, לראיון נדיר ונשכני עם הראש, ולאור ההצלחה הפנומנלית שלו, הם מתכוונים להמשיך לסבב ראיונות עם אישי ציבור מהארץ ומהעולם, שגם להם, כמו לנתניהו, הם לא יוותרו על שום נקודה שמעניינת ומטרידה. נוגסים בבשר החי, עם סכין בין השיניים ינדדו השניים עד לקבלת פרס פוליצר הנכסף. 
 
לפניכם הצצה נדירה לוודוורד וברנשטיין הישראלים, המכינים מבחר שאלות לשלל מרואיינים מבוקשים, כי אף פעם אי אפשר לדעת מתי יגיע טלפון ממנהיג שרוצה לפתוח הכל דווקא איתם. הם לא יוותרו על שום כלל מכללי האתיקה העיתונאיים שאימצו לעצמם: לעולם לא לקטוע מרואיין. אף פעם לא לשאול על מה שהוא כבר ענה.

לעומת זאת, אם הוא אמר שאינו מכיר את מיקי גנור, לשאול שוב, אתה באמת לא מכיר את מיקי גנור? כי אולי לא כולם שמעו שהוא אמר שהוא לא מכיר את מיקי גנור. והכלל החשוב: המרואיין, כמו לקוח - הוא תמיד צודק. אם הוא לא מכיר את מיקי גנור, אז הוא לא מכיר את מיקי גנור. הצמד נחת זה עתה במוסקבה לראיון עם נשיא רוסיה.
 
הנה השאלות הנוקבות לוולדימיר פוטין - שאלה של ריקלין ולאחריה שאלת המשך של טל: 

- מר פוטין, קודם כל, מה שלומך ולמה אתה מתראיין דווקא אצלנו? 
- כן, נכון, למה באמת? 
- מר פוטין, כולם מדברים על היחס החם שלך למיעוטים ולאנשים שלא חושבים כמוך. תמיד היית כזה? 
- זה משהו באופי שלך שאתה כזה סובלני וחמוד? 
- מר פוטין, אתה כבר הרבה מאוד שנים נשיא, וישנה הרגשה שאין לך באמת אלטרנטיבה. אז קודם כל, ברכות. אבל מה שמעניין אותי באמת זה, איזה טעם יש לפירושקי? 
- מה זה, באמת, רק בשרי או יש גם עם גבינה?

שמעון ריקלין. צילום: פלאש 90
שמעון ריקלין. צילום: פלאש 90

 
הצמד ריקלין ואלירן עוזבים את הקרמלין וממשיכים הלאה. הנה הם נוחתים בארצות הברית לשיחה ראשונה עם הנשיא, בצל החקירות של מולר על הקשרים בין רוסיה למערכת הבחירות האחרונה. הם בוודאי לא יניחו לו עם העניין הזה. שאלה מריקלין, ומיד אחריו אלירן שאינו מרפה, הנה: 
- אדוני הנשיא, תודה שהסכמת להתראיין דווקא אצלנו, לערוץ שלנו. 
- כן, זה באמת מחמיא... 
מתבקש שנשאל אותך על מה שפורסם על בנך, דונלד טראמפ ג'ניור, כמובן. איך בחרת לו את השם המקורי הזה?
- כן, מה זה, איך חשבתם על זה? הברקה של רגע?
- אדוני הנשיא, אתה מרבה לצייץ בטוויטר בשעות מוזרות, אתה מתנגח בתקשורת, פרסמת סרטון שבו אתה מכה כתב של CNN, למה אתה לא משתמש גם בפייסבוק למשל? 
- או ברשתות אחרות? סנפצ'ט? אינסטוש? 
גם טאיפ ארדואן נמצא ברשימה המכובדת של המראיינים העשויים ללא חת. אותו הם תופסים לשיחה בדיוק שנה לאחר ניסיון ההפיכה הכושל וההבטחה שיכרות את ראשי הבוגדים. ריקלין ואלירן השחיזו את עטיהם, שיננו את הנקודות, והנה הם מתחילים: 
- אדוני הנשיא, קודם כל, למה בחרת להתראיין דווקא אצלנו? 
- כן, מה נהיה פה... כולם פתאום רוצים שרק אנחנו נשאל אותם שאלות.
- טוב, בוא נפנה לעניין. שמענו על מה שאמרת על עריפת הראשים, שכך תעניש את הבוגדים. אבל זאת טכניקה של האלף שעבר, אין אמצעים מודרניים יותר?
- ובאופן כללי, אתה חובב נוסטלגיה? 
- יש לך גם קטע שאתה מתרגש משקיעה, דומע למשמע ילדים שרים בגן, עוצר בצד עם האוטו כשברדיו יש שיר של עידן עמדי ומצטרף כאילו אין מחר?
- כבוד נשיא טורקיה, שאלה קשה ברשותך: ב"ארץ־עיר", טורקיה כותבים בט' או בת'?
- כן, אני תמיד נופל על זה שאני מכניס אותה בת'... מה הקטע? 
ברשותך, אדוני, משהו שמאוד מפריע לישראלים. בהכל כלול - כידוע הארטיקים על הבריכה חינם, אבל אתה יודע כמה זמן צריך לחכות בתור? אתה בא עם חשק לקסטה, ובאמצע התור כבר יש לך דודה גם לארטיק לימון. ואז המוכר אומר לך אין מצב, רק ארטיק אחד לכל אחד. יש דרך לטפל בזה?