מכל האנשים, ארי הרו הוא האחרון שנתניהו רוצה כעד מדינה. הרו היה ראש הסגל של נתניהו. לא פעם אחת, פעמיים. הסיבוב הזה שעשה בלשכה, מכיל חשדות פליליים לא מעטים. הוא מונה לתפקיד, פרש, הקים חברת ייעוץ פרטית, ניצל את הקשרים עם הדרג הבכיר ביותר, ואז חזר לתפקיד. בשלב הזה, החל להסתבך. במקום למכור את החברה, ניסה לקמבן. אחר כך קיבל עליה הצעת מחיר מופרכת: 10 מיליון שקל, תמורת חברה נטולת נכסים כלשהם. רק שמו הטוב וקשריו של הרו. אבל הוא בכלל עובד מדינה.



אבל זה לא התחיל בסיבובים האלה. ההיסטוריה של הרו ונתניהו מתחילה קודם. הרבה קודם. שנת 2006, נתניהו ראש אופוזיציה, התקציב העומד לרשותו מטעם המדינה מוגבל. הלשכה קטנה, העוזרים מעטים, השכר מצומצם. הרו, צעיר ג'ינג'י, דיסקרטי ונעים הליכות ממוצא אמריקאי, היה אז מנכ"ל אגודת "ידידי הליכוד בארה"ב" (American friends of Likud). כפי שנחשף בזמנו ב"מעריב", ידידי הליכוד בארה"ב הפכו, תחת הרו, בעיקר לידידיו של נתניהו. הוא שילם את שכרה של אודליה כרמון, שנשכרה אז בידי נתניהו כדי לשקם ולפתח את רשימת הקשרים והתורמים שלו ברחבי העולם, והוא מימן עוד מערכת מסועפת של פינוקים למשפחת נתניהו. טיסות, חשבונות בבתי מלון וכו'. כל מה שהמדינה לא נותנת לראש אופוזיציה, נתן הרו. על פי החשד, כמובן.




סיבה לדאגה? נתניהו. צילום: מרק ישראל סלם
סיבה לדאגה? נתניהו. צילום: מרק ישראל סלם



התשלומים לכרמון בוצעו ישירות, ב"שחור", מחשבון בנק לחשבון בנק, מבלי שהמדינה או רשויות המס שותפו בתהליך. נתניהו פתח, על פי החשד, לאודליה כרמון חשבון בנק סודי, שאליו העביר כספים בעצמו. בשלב מסוים נבהל ויחד עם עו"ד דוד שמרון ניסה לבצע טיוח בדיעבד של הפרשה כולה, שמכילה חשדות ללא מעט עבירות פליליות. אחרי שטייחו, מחקו שמרון ונתניהו את אודליה מזיכרונם. הסיפור המטלטל הזה נחשף ביום שישי האחרון ב"מעריב". היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לא סגר את התיק הזה, אבל גם לא קידם אותו. בניגוד להערכת שאר גורמי האכיפה, בהם הפרקליטה המלווה, מנדלבליט חשב שהתיק גבולי.




חקירות נתניהו עוברות משלב הדשדוש להאצה כוללת




ובכן, מתברר שהוא לא כזה גבולי. הרו מחזיק מפתחות ללא מעט תיקים. הוא זה שהיה בתוך החדר במפגשים בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות ארנון (נוני) מוזס. הוא זה שהקליט את השיחות. הוא זה שיודע, אם יש מה לדעת, מה נתניהו עשה כדי לקדם את "סחר הסוסים" שקיים עם מוזס. הרו גם יודע מצוין על טובות ההנאה, שהיו או לא היו, בכל הקשור ל"ידידי הליכוד" ואולי גם במערכות היחסים של נתניהו עם מיטיביו העשירים השונים.



התיק נגד הרו מוצק. הוא התמצק עוד יותר בחיקור דין שנעשה לאחרונה בארה"ב. הרו יודע שכתב האישום שממתין לו, ישגר אותו לכמה שנים בכלא. הרו לא רוצה לשבת כמה שנים בכלא. עכשיו, ינסה לפדות את עצמו. הסחורה היחידה שהוא יודע לספק היא נתניהו. אם יש מה לספק, יש להניח שיסופק. אם אין, הרו יישפט במלוא חומרת הדין.



דומה שבשבועות האחרונים חקירות נתניהו עוברות משלב הדשדוש המנונמם, להאצה כוללת. יכול להיות שמשהו זז גם אצל המדשדש הראשי, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. היום תיחקר פעם נוספת הגברת שרה נתניהו, בתיק המעונות. כתב האישום המתגבש נגדה אינו בעבירות חמורות במיוחד. התיק פשוט, אולי אפילו בסיסי. אבל גם במקרה הזה, יש אפשרות שדרוג. קוראים לה עזרא סיידוף. גם מצבו של סיידוף לא מעודד, בלשון המעטה. גם לו, יש מה למכור. גם לו, יש מה להפסיד. השאלה היא אם יש מי שירצה לקנות. השעון מתקתק. אפילו הלו"ז המרווח והגמיש של היועמ"ש, ייגמר בסוף. סיידוף יודע את זה.