והיום בתוכניתנו "החשבון כלול", נביא את הסיפורים המקוממים, המעצבנים והמרגיזים. עושקים אותנו, גונבים מאיתנו ועכשיו גם - מעכבים לנו את הטיסה. נכון, שמרית? 
כן, בהחלט כן, היום אני מביאה סיפור מקומם, מרגיז ומעצבן. 
מה הסיפור? 

אה, כן. אז ככה, טיסה של חברת הנסיעות "טוס מפה" התעכבה בשעה שלמה. ואני לא צריכה להזכיר לך, גדעון, ששעה זה 60 דקות. מקומם, מרגיז ומעצבן כבר אמרנו? 
אמרנו. 
אז 60 דקות תמימות נאלצו הנוסעים להמתין. 
ממש ככה, לחכות? 
כן כן, לחכות לטיסה בנמל התעופה. הנוסעים כמובן ביקשו פיצוי. ומה אתה אומר, גדעון? קיבלו? 
ברור שלא. 

אז דווקא הם כן קיבלו, ואולי זה מה שמקומם פה. קפה ומאפה. אתה שומע גדעון? בושה! פיצוי על שעה המתנה! 60 דקות ללא סנדוויץ', סלט או בורקס פינוקים, כלום. רק קפה ומאפה. עלוב, מרגיז ומקומם, כבר אמרנו? 
שלוש פעמים. ואני יכול להוסיף, גם פשוט מיותר. נושא אחר, הילדה סיון בסך הכל רצתה המבורגר בלי עגבנייה. נחשו מה היא קיבלה? שלום, אילאיל. 
שלום, גדעון, אז כן, מדובר בילדה קטנה ותמימה שהזמינה בדוכן ההמבורגרים "המבורגר פה" המבורגר, ובפירוש ציינה שאינה אוכלת עגבנייה. אבל מה לעשות שלנותן השירות הישראלי לא אכפת מכלום, הוא מצפצף עלינו, הוא יורק עלינו, והוא מתעלם אפילו מהילדה החמודה הזאת. בוא נראה את הסרטון שלה בפייסבוק, כמה היא נרגשת לפני, וכמה היא מאוכזבת אחרי.
פשוט נחמץ הלב... תודה על הסיפור.

ועכשיו לנושא המרכזי שלנו להערב: המחירים המקוממים המוגזמים והלא צודקים שאנחנו משלמים על, שימו לב, צלחת פירות. הנה הצלם שלנו שהגיע למסעדה המדוברת "טעים פה" של השף הנודע, והזמין צלחת פירות זוגית. בואו נראה.
שלום, כמה עולה צלחת פירות? 
מלצרית: 140 שקל. 
ואת לא חושבת שזה מוגזם? 
מלצרית: מה מוגזם? 
המחיר. 140 שקל. זה מוגזם, זה מקומם וזה בעיקר לא צודק. 
מלצרית: אז אל תקנה.
באמת נראה לך שאני לא אקנה? איזה מין סיפור זה על בנאדם שלא קנה צלחת פירות במחיר מופקע, מקומם ולא צודק? אני חייב להביא סיפור למערכת. אני אקנה, אצלם את זה במצלמה נסתרת, ואגיד שזה מקומם, מרגיז ובעיקר לא צודק. 
אני יכול להוסיף מהאולפן - וגם ממש מיותר. 
מלצרית: אדוני, תעשה מה שאתה רוצה. להזמין את הפירות? 
כן, רק תזכירי לי כמה זה עולה.
מלצרית: 140 שקל. 
וואו, אני לא מאמין שאת אומרת את המחיר ולא מוסיפה שזה מקומם, מרגיז ובעיקר לא צודק. 
אם יורשה לי להוסיף מהאולפן שזה גם מיותר, פשוט מיותר.
מלצרית: תקשיב, אני בסיום משמרת, אז אני בעיקר עייפה, עצבנית ובא לי להוריד עליך את הצלחת פירות הזאת. 

אין מילים. פשוט אין מילים. עושקים אותנו, גונבים מאיתנו ובסוף אנחנו מקבלים צלחת פירות בראש. מיותר. פשוט מיותר. ולנושא אחר. אז מה, חשבתם לשפץ את הבית? תחשבו שוב. היום כל אחד יכול להיות שיפוצניק. לא צריך תעודה. לא צריך ללמוד ולא צריך אישור, נכון, שמרית? 
בדיוק כך. אני לא מכירה עוד מקצוע שפשוט לא צריך תעודה או מינימום ידע בסיסי כדי לעסוק בו.
עיתונאית אצלנו נניח? 
זה נכון, אבל יש לי הכישורים הנדרשים: אני היסטרית, יוצאת מפרופורציה, מגזימה סדרתית וחוזרת על כל דבר שלוש פעמים בשלוש מילים שונות. זו מיומנות לא פשוטה, גדעון. 
נכון, זה לא קל, זה די מסובך, ומיותר, פשוט מיותר. 

עד כאן סיימנו, תכף אנחנו עוברים לחדשות עם מפולת הבוץ בסרי לנקה, שם מתו 300 בני אדם. גם השבוע שלושה פועלי בניין ברחבי הארץ צנחו אל מותם, הקורבנות כמו תמיד סינים וערבים, זוועות דאעש נחשפות, בסוריה גופות של ילדים וזעקות של האמהות - כל זה מיד. מחר אצלנו ב"החשבון כלול": לקראת פתיחת שנת הלימודים: האמת המבהילה מאחורי מחברות בית הספר - אנחנו משלמים על 40 עמודים למחברת, אבל בפועל יש 38 בלבד! אי אפשר להשתמש בדף האחרון. מקומם, מרגיז, לא חשוב ובעיקר מיותר, מאוד מיותר.