יאחב"ל ומשטרת ישראל יכולים לסמן וי ליד השם אסי אבוטבול, בחופף לאיקס על ארגון הפשע של משפחת אבוטבול. מלאכת מחשבת של חוקרי יאחב"ל בליווי צוות משולב של פרקליטות מחוז תל אביב ומחוז מרכז הניבה אתמול כתב אישום ורשימת ראיות שסוגרים על אבוטבול ג'וניור מכל הכיוונים בשלושה מעשי רצח.



העבודה החלה עם גיוס המדובב, עבריין מסוכן, בוטה, חלקלק ומתוחכם, שבמשך 30 שנות מאסר היתל בשב"ס ובמשטרת ישראל מתוך בית הסוהר. עוד רבות ידובר על הלגיטימיות של גיוס עבריין מהסוג הזה. הסנגור של אבוטבול, עו"ד אבי כהן, כבר מתכנן לבקש פסילה אד־הוק של כל תוצרי החקירה שלו. אלא שהבקשה אינה מרגשת את מנהלי התיק, עורכי הדין נסים מרום ואיילה אורן, כי בשיטת המשפט הישראלית אין סיכוי שהיא תתקבל על ידי השופטים באשר הם.



במשך 100 ימי מעצר היה נדמה שהמשטרה והפרקליטות, שהתאכזבו מאי חשיפת הגופה בפארק השלולית, מתקשים לייצר חיזוקים לסיפורים שאסי המטיר על המדובב ללא הפסקה במשך 18 חודשים, עד שקלט אותו וביקש להתנתק ממנו ביוזמתו. לאורך כל ימי המעצר קימצה המשטרה במילים ובפרטים ומשכה את הזמן כדי לגבש את החיזוקים לדיבובים עד לרגע האחרון ממש בבית משפט העליון, כשנחשפו לציבור הרחב שלושת האישומים שעל הפרק.



רצח יורם חכם



זה התיק החלש מכולם מבחינת הראיות, אבל הוא גם המעניין מכולם מבחינת האינטרס הציבורי ויוקרת מערכת אכיפת החוק. אסי, בהפוך על הפוך, סיפר למדובב כי מי שהוציא לפועל את הרצח היה אחיו המנוח פרנסואה, אבל גם ציין שידע את כל הפרטים. מלבד האגדות והסיפורים, לא הגיעו החוקרים לשום ממצא פורנזי או פרט מוכמן משמעותי. ספק רב אם הראיות בתיק הזה לבד יספיקו להרשעה. לכן מבקשים כעת לצרף את אישום הרצח הזה לכתב אישום מפלצתי אחד של רוצח סדרתי. בינתיים, מבחינת הפרקליטות, בתיק רצח יורם חכם הראיה המחזקת לעדותו בפני המדובב היא ריבוי הגרסאות שלו בחקירת המשטרה: גרסת ההכחשה, גרסת זכות השתיקה וגרסת ההתרברבות.



עו"ד יורם חכם ז"ל ואסי אבוטבול. צילום: חן גלילי



רצח משה הדס


אפרופו צירוף התיקים, לעדות עד המדינה הנתנייתי במשפט נגד אבוטבול בפרשה 512, שטען כי שמע מאחר על כך שאבוטבול רצח את הדס, ואף ניקר את עיניו, נוספו כעת הווידויים של אבוטבול בפני המדובב על ביצוע הרצח. בפרקליטות מאמינים שהווידוי מהווה סיוע משמעותי לגרסת עד המדינה בפרשה 512. לכך הם מצרפים שורה ארוכה של מזכרים על משאים ומתנים של אבוטבול והמדובב עם המשטרה, עוד טרם גיוס המדובב, שכבר אז הם חתרו לעסקה על חשיפת גופת הדס תמורת שחרורם ממאסר.



רצח ארתור רוזן


זה התיק שמגבה את כל הפרשה החדשה ומצדיק את דרישת המדינה לצירוף האישומים. הוא נולד בכלל במעבדת ההקלטות של יאחב"ל, בתא של אבוטבול ובחצר אגף ההפרדה, שם הוא נפגש עם המדובב וחשף בפניו אירוע רצח חדש לחלוטין, שאף אחד לא שמע עליו עד אז. נרגש עד דמעות, אסי הביע חרטה בפני המדובב על רצח מיותר של בחור טוב. הוא אף הדליק נר לזכרו וגם ידע לחזק את הסיפור בפרטים מוכמנים. למשל, שהרצח בוצע ביריות בעורף של רוזן בשביל סמוך לכביש ראשי באזור קיסריה, שני פרטים דרמטיים שלא היו ידועים מאז שפורסם כי המנוח נהרג בתאונה על הכביש הראשי בין חיפה לתל אביב.



בחקירת המשטרה שיקר אסי ללא הפסקה. תחילה הכחיש היכרות עם בחור בשם ארתור, אחר כך לא זכר בחור כזה או איך שהוא נראה. או אז חשפו בפניו את עדות אמו של המנוח, שסיפרה כי הוא ביקר אצלה בשבעה ונשבע שהיה בחו"ל במועד הרצח של בנה, חברו. עכשיו החוקרים הוכיחו כי הוא היה בארץ עד ליום המוחרת, והטיחו בו פלט שיחות ובו שלוש שיחות שביצע עם המנוח בשעות האחרונות לחייו. אחר כך סגרו את הדלת.