האם החל מהשבוע יחול שינוי בשבועה של ראש ממשלת ישראל כשהוא ממונה לכהונתו, ולמילים "אני נשבע אמונים למדינת ישראל ולחוקיה" הוא יחויב להוסיף את המילים "ואני מתחייב לרסן את אשתי"?



מה הוא בעצם מעמד אשת ראש הממשלה במנגנון הממשלתי? זה תחום כל כך לא ברור, לי ולישראלים, שאנחנו נמצאים בתוך ענן של שאלות שמישהו צריך לשאול. שרה נתניהו איננה עובדת ציבור, היא לא נבחרה לתפקידה בקול קורא להגשת מועמדות לתפקיד רעיית ראש הממשלה (הודעה זו מיועדת לנשים וגברים כאחת). אם כך, איך היא בעלת סמכות להזמין הזמנות למעון ראש הממשלה?

ועוד שאלה: כאשר היא נותנת הוראה, או מבקשת בחן, האם בעל תפקיד רשמי חייב למלא את בקשתה ולכן האחריות להוצאה כזו היא שלה? או שהוא חייב לבצע מה שמותר לו על פי חוקי המדינה, ולכן האחריות היא שלו? כל אלה ועוד הן שאלות מבלבלות. לדעתי, הרוב המוחלט של הישראלים, אפילו בעלי ההשכלה המשפטית, לא יודע לענות עליהן. 
 
תוכניות הבישול עוברות עכשיו לבית המשפט, שיצטרך לדון בתפריטים ולקבוע אם שלוש מנות בארוחה רשמית במעון ראש הממשלה היא קבלת דבר במרמה, בשעה שהתקציב מאפשר שתי מנות בלבד, כלומר, ראשונה ועיקרית או עיקרית וקינוח, לא כולל שתייה. לא לנו לענות. בית המשפט יישב על המדוכה ויכתוב פסק דין בן 100 עמודים. 
 

עוד שאלה: מה הוא התקציב המותר למנה בארוחה רשמית בבית ראש הממשלה? יכול להיות שאם נדע, נבין שאי אפשר להגיש בתקציב כזה ארוחה ברמה מינימלית לאורח רשמי. יכול להיות שנראה שזה תקציב שצריך להספיק, והלוואי עלינו. הבעיה היא שאנחנו לא יודעים, כמו הרבה דברים בפרשה הזו, המוצגת מצד אחד כמצעד ארוחות שחיתות, ומצד שני כהטרדה בגלל חמגשיות של מעורב ירושלמי עם סלט כרוב אדום בצד. 
 
באותה פרשה החליט מנדלבליט להגיש כתב אישום גם נגד סמנכ"ל המבצעים ונכסים במשרד ראש הממשלה, עזרא סיידוף. נגד אב הבית מני נפתלי אי אפשר. הוא מוגן משום שקיבל חסינות על עבירות שלכאורה ביצע, תמורת עדותו.
 
לא ניתמם ונציג הכל כמגוחך. יכול להיות שבסוף ייחשפו עובדות שבעטיין כולנו נוכה בתדהמה לנוכח סיפור הידרדרות לעולם התחתון בגלל התנהגות תזונתית פושעת. אני גם לא רוצה להגן על אשת ראש הממשלה מפני כל רכילות. גם אני שמעתי ממקור ראשון, ואמין, על התנהגות חסרת טקט שלה במקרה אחד לפחות בפגישה בינלאומית חשובה. לא אסון, לא פשע, אבל מעשה מעט מביך. 
 
בכל זאת שמחתי, ואני חושב שכל ישראלי צריך לשמוח, כשהתברר עכשיו שהחלק המכוער ביותר ברשימת האובססיות להאשמת שרה ירד מהפרק. אני מתכוון למה שהוגדר כפשע העסקת מטפלת לאביה הגוסס, כשהוא היה במעון ראש הממשלה בימיו האחרונים. זה היה כל כך נמוך, שהעלבון והכאב שהיא חשה לנוכח ההיטפלות המרושעת הזו יכולים להיחשב בעיני מערכת המשפט כעונש שהיא כבר קיבלה. שכולנו קיבלנו.