“השמאל הצבוע לא יחנך אותנו”, טענו עיתונאי ימין בימים האחרונים, והלוואי שזה היה נכון, לאחר שאפילו העיתונאי הליברלי ג׳פרי גולדברג ביטל את המנוי שלו ל”הארץ” כי הבין שהמהדורה האנגלית הפכה לחומר גלם מופלא עבור חובבי הז׳אנר הניאו־נאצי בעולם. למי שמתיימר לייצג את ערכי השמאל אכן אין יותר מעמד חינוכי. רק מה? מתברר שחלק מהימין בכל זאת החליט לאמץ את דרכו של השמאל ההזוי ולקחת ממנו דוגמה. 



חברים פטריוטים יקרים מהימין - איך לומר את זה הכי ברור וללא גינונים מיותרים? כשדיוויד דיוק משתף בהנאה קריקטורה שמציגה תאוריית קונספירציה של יהודים כאנשי לטאות ששולטים בעולם, זה הזמן לעצור ולחשוב שאולי בנו של ראש הממשלה, על אף היותו מושלם, הפעם טעה.

לקחתם את כל מה שמטורלל בשמאל, שפיתח יכולת מופלאה ללהטט בטיעונים פסאודו־אינטלקטואליים כדי להצדיק כל דבר, ושעטתם קדימה. אז כן -התקשורת מגזימה, השמאל מנותק, אבל רבאק - הלכתם קצת רחוק מדי עם הקו הזה, אתם באמת לא רואים?

 האמן אריאל ברונז מכניס את דגל ישראל לתחת בוועידת התרבות של עיתון הארץ. צילום: הרשתות  החברתיות
האמן אריאל ברונז מכניס את דגל ישראל לתחת בוועידת התרבות של עיתון הארץ. צילום: הרשתות החברתיות

 
בואו נסכם שהשמאל התחיל, עם זה אין בעיה. אבל למה לעזאזל אתם ממשיכים בכזאת חדווה? חלק גדול מהטענות לגבי הדרך שבחר השמאל בעשור האחרון היו נכונות. אבל במקום ללמוד מהטעויות, אימצתם אותן: אין שום מעשה שאי אפשר למצוא לו צידוק לגיטימי, וכל זאת תוך דהירה בקבוצה עיוורת לעבר השקיעה כשבאופק נראה הצדק המוחלט, והיעדר כל ביקורת לגבי המחנה שלך. מזל טוב, ימין יקר, הפכת לשמאל הזוי.
 

הטעות הכי גדולה של השמאל היא שמתישהו הוא התחיל לגזור את משנתו רק ממה שהוא אנטי־ימין. זאת לא דרך, זה ללכת לאיבוד. ומה עושה עכשיו הימין? במקום לשמור על ענייניות ועל היגיון בריא, הוא מתחיל לגזור את ערכיו מכל מה שהוא אנטי־השמאל־ההזוי. השמאל ההזוי אמר שזה אנטישמי? אם כך - נגיד כל מה שצריך כדי ״להוכיח״ שזה לא. עם היגיון כזה אין פלא שמגיעים למחוזות מטורללים.
 
חלק מאנשי הימין לקחו את כל הטענות הצודקות שנשמעו כלפי הקיצוניים משמאל, והפכו אותן ללגיטימציה לעשות בדיוק אותו הדבר, כי הם התחילו. אז עוד לבוא ולומר עכשיו שהשמאל לא יחנך אתכם? בחייאת, לא רק שהוא חינך אתכם, הוא מורכם ורבכם. אתם מחקים אותו בווירטואוזיות.

עצרו לשנייה את הטיעונים שמרוב תחכום הפכו לחסרי פשר, ותראו מה אתם עושים. טענתם אתמול שהקריקטורה של יאיר נתניהו חשפה בעיקר את צביעות השמאל. אבל את מי מעניינת צביעות השמאל אם הפכתם לכאלה צבועים בעצמכם?