האשטאג מי טו. זה מתחיל להיראות כאילו כל מי שעבדה במעון ראש הממשלה, או אפילו עמדה בתור עם שרה נתניהו בסופרמרקט בשלב כלשהו בחייה, יכולה לתאר את היחס הנורא מצד רעיית ראש הממשלה כלפי בני אדם. על פי המתואר, הרי מודל החיקוי של שרה נתניהו היא המלכה בעליזה בארץ הפלאות אשר צווחת כל הזמן “ערפו את ראשו”.



את האמת איש לא יודע בוודאות ועובדה שיש עדיין עובדים בבית ראש הממשלה ולא כל אחד בורח משם בצעקות “הצילו”. מצד שני, בהחלט ייתכן שבבית ראש המדינה הדברים מתנהלים באותה רמת קשיחות ואכזריות כלפי העובדים, כמו שמתייחסים בארצנו כלפי רופאים מתמחים ואחיות בחדרי מיון ובבתי חולים. ראינו זאת בסדרה המצויינת “המתמחים”. כלומר, הדרישה היא לעבוד ברצף אינסוף שעות, לא לאכול, לא לישון, ולהיות הכי טובים ומסורים שיש.



העובדת המתלוננת מספרת על ימים מבהילים בשירותה של רעיית ראש הממשלה, וראש הממשלה טוען בפייסבוק: שטויות, ומזכיר שהיא עבדה ימים ספורים בלבד. איפה אנחנו בסיפור הזה, ומה בכלל זה עניינו מלבד רכילות נוטפת טוב לב?



התעסקות מוגזמת ברכילות. תכתובת SMS בין העובדת לבין אחותה. צילום מסך



את האמת על יחסי עובד-מעביד נדע בבית המשפט, זו תקוותנו. אם כי אני חושש שכולם כבר קבעו מראש מי המפלצת. בכל מקרה, מדובר ביחסי עבודה ואם יש מקום לפיצוי לעובדת היא כנראה תפוצה. הבה נקבע שזו תהיה התביעה האחרונה כי בעתיד מי שיילך לעבוד בבית שעל דלתו כתוב “כאן גרים בכיף שרה ובנימין נתניהו” לא יוכל לטעון שהוא לא ידע מה עלולות להיות הדרישות.



השאלה האמיתית היא מעבר לבוסית זעפנית, כי נדמה שמציעים לבוחר שלא ישפוט על פי המדיניות של נתניהו והישגיו בהנהגת המדינה, אלא על פי רכילויות על שרה. כבר לפני שנים רבות, לפני 21 שנים למען הדיוק, כלומר כבר במאה שעברה, נדהמתי כשחברים שביקרתי באירופה הראו לי ידיעה בעמודים הראשיים של העיתון בארצם על מטפלת ששרפה את המרק של שרה, ושאלו אותי על כך. מה המרק מעניין עורכי חדשות באירופה? תהיתי ביני לביני, אבל מסתבר שהיו אלה עורכי חדשות שידעו כי מה שיקבע אם יהיה שלום במזרח התיכון ובעולם זה מערכת היחסים של שרה עם עובדי המעון.



לי ההתעסקות הזו ביחסה של שרה לעובדים נראתה כבר אז מוגזמת, אבל לא תיארתי לי שמאז ובמשך כל השנים שעברו ההיגיון זנח את היחס של הציבור לשאלת ההתנהגות של שרה ואולי גם לא הצליח לקבע כללי זהירות אצל שרה עצמה. מזמן הכל נמצא מעבר להיגיון, וצריך לומר שזה מתחיל להיות לא נעים. ההתעסקות של כולנו בדברים כל כך נמוכים מנמיכה את כולנו.