גבאי טועה. לא נכון לומר שהשמאל שכח מה זה להיות יהודים. השמאל הוא יהודי. הוא בעצם לא ממש שמאל וגם לא ממש יהודי, אבל זה בכל זאת לא מנוגד למה שאמרתי קודם: אנשי השמאל הם יהודים טובים. לא חייבים לקיים מצוות ולאכול כשר כדי להיות בן נאמן לעם היהודי. השמאל הישראלי, עם כל חילוקי הדעות שיש איתו, עדיין רחוק מאוד מן ההגדרה "לא יהודי". אפילו מרצ, שבתוכה יש מגמה לבטל את ההגדרה "ציוני", כוללת ציונים ויהודים טובים מאוד. 
 
גם אני חילוני, ובישראל יש רבים כמוני ורבים שאינם מאמינים באלוהים - והם יהודים מצוינים, לא רק בשבילי אלא אפילו בשביל חז"ל, שאמרו יותר מפעם אחת שמצוות יישוב ארץ ישראל שקולה כנגד כל המצוות כולן. את מצוות יישוב ארץ ישראל, למרות יוקר המחיה ויוקר הדיור, השמאל מקיים, ומקיים היטב. יש עוד מצוות יהודיות שהשמאל מקיים בלהט, אף שלא תמיד הוא יודה בכך. 
 
מפא"י הייתה מפלגה יהודית וציונית. כל השמות החדשים של המפלגה הזו, עד למחנה הציוני, לא שינו את העובדה שהיא ומצביעיה הם המשך ישיר של אותה מפא"י. מה שגבאי עושה עכשיו בנסיעה המהירה ימינה הוא משחק מסוכן למפלגה הזו.

בנימין נתניהו והרב כדורי. צילום: יעקב סער, לע"מ
בנימין נתניהו והרב כדורי. צילום: יעקב סער, לע"מ


יש כמה אפשרויות: האחת היא שגם מצביעי העבודה וגם מצביעי הימין יודעים שהוא מרמה. לא טוב מבחינתו. זה אומר שמצביעי השמאל יצביעו לו כי הם חושבים שהוא סתם אומר את דבריו הימניים לצורך בחירות ולכן לא יכעסו עליו, אבל היות שגם בוחרי הימין יתייחסו להתבטאויותיו הימניות כשקר, הם ימשיכו להצביע ליכוד, והמצב יישאר כמות שהוא: ביבי ראש הממשלה הבא.
 

האפשרות השנייה היא שחברי הליכוד אכן יאמינו שגבאי ימני ויהודי מאוד, וגם חברי מפלגת העבודה יאמינו לו. יהיה היפוך. חלק ממצביעי הליכוד יצביעו גבאי כי ישתכנעו שדבריו כנים, אבל בגלל הכנות המשכנעת הזו, כל מצביעי העבודה יברחו מגבאי בשאט נפש.



האפשרות השלישית היא הגרועה ביותר מבחינתו, והיא שבוחרי הליכוד לא ילכו שולל אחרי הימניות הפתאומית הזו ויזהו אותה כתרמית לצורך גניבת קולות, אבל דווקא השמאל יביט בגבאי בפליאה גוברת והולכת ויאמין שהאדם ימני, תומך התנחלויות וקנאי ליהדות. עד כדי כך שבוחר עבודה חילוני ושונא מתנחלים לא יצביע לו בחיים. במקרה כזה הוא עלול להישאר עם אפס מנדטים, ירידה אפילו לגבי מפלגת העבודה.