ירושלים לא על ראש שמחתם. בקרב בכירים יהודים וגורמים מובילים בקהילה לא מורגשת דריכות מיוחדת או תשומת לב חריגה לקראת הצהרת הנשיא דונלד טראמפ על ירושלים כבירת ישראל. מהתבטאויות שנשמעו אתמול בשיחות עם גורמים אלה השתמע באופן ברור שהצהרה כזאת תתקבל בחיוב ובסיפוק, אבל בהחלט לא כהישג מדיני לישראל. באופן בוטה יותר הובהר שהמהלך של טראמפ לא יוסיף שבריר של אהדה או השלמה עם התנהלותו כנשיא.



בעיני הרוב הגדול והמכריע בקרב יהודי אמריקה, טראמפ הוא דמות מאוסה (למעלה מ־70% מהם הצביעו בעד הילרי קלינטון) והכרתו בירושלים כבירה מתקבלת בקרבם יותר כטריק פוליטי מאשר כמהלך רציני.



בכירים יהודים בניו יורק הביעו בשיחות אתמול השתוממות ותימהון מההתלהבות שהמהלך של טראמפ מעורר בקרב ההנהגה הפוליטית בישראל. מעמדו הרעוע של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקרב הרוב הליברלי בקהילה - מעמד הנושק לאישיות בלתי רצויה - לא תרם גם הוא לתחושות של התרגשות מהכרת הנשיא בירושלים כבירת ישראל.



"יפה מאוד מצד הנשיא. אבל ירושלים הייתה עבורי גם עד היום בירת ישראל", מלים אלה חזרו ונשנו כמעט בכל שיחה אתמול. תגובה חריפה, שביטאה את התחושות בקרב בכירים יהודים, הייתה של סימור רייך, פרקליט ידוע בניו יורק, שכיהן בעבר כיו"ר ועידת הנשיאים היהודים. "טראמפ יעשה שגיאה חמורה בשינוי מעמדה של ירושלים היום. ישראל לא צריכה את זה, כי כולם שם יודעים שירושלים היא הבירה, וישראל המדינית לא תרוויח מההכרה של טראמפ. גם אין צורך לערער עכשיו את מעמדו של אבו מאזן ובמקביל לחזק את חמאס. מה שראש הממשלה נתניהו צריך עכשיו זה קומון סנס".