בנימין נתניהו יכול לבוא בטענות רק לעצמו. לא, לא בעניין איכות החינוך שהעניק לבנו יאיר, וגם לא על ההתעקשות האובססיבית לנפק ל"ילד" לא רק מאבטח, אלא גם נהג ומכונית על חשבוננו. המחדל האמיתי של נתניהו היה שלא התעקש לקדם את יוזמתו, שצצה לה פתאום לפני כשנה, לאסור על אזרחי ישראל להקליט שיחות שהם מקיימים, ללא קבלת אישור מפורש מכל המשתתפים.
 
הייתי צריך, יגיד בטח נתניהו לעצמו, לקרוא לאמסלם, לדפוק על השולחן ולהגיד לו שיעביר את החוק הזה ויהי מה. נזק לעיתונות החוקרת, לאזרחים המנסים להגן על עצמם מעוולות צרכניות ולחופש בכלל? אז מה? העיקר שאפשר היה למנוע את שידורה של (עוד) קלטת מביכה מבית היוצר של המשפחה המלכותית. הרי את המלצות המשטרה כבר הצלחנו לאסור בחוק, ואפילו ניסינו לחוקק חוק נגד ניהול חקירה נגד "ראש ממשלה מכהן". אז למנוע הקלטות? קטן עלינו. הרי בשביל זה יש לעם היהודי בית מחוקקים, לא? להגן על השליט.
 
משפחת נתניהו הייתה יכולה לחסוך מעצמה את כל אי הנעימויות הללו, אילו רק הואילה לנהוג כמו כל שאר המשפחות במדינת ישראל: לרכוש מכונית עבור הבן הבוגר, ללמד אותו נהיגה, לממן לו ביטוח חובה, מקיף, רישיון רכב ודלק, ולהיות כאחד האדם. אבל הם לא אחד האדם. האפשרות הזאת אפילו לא עולה על דעתם. שקל גלמוד אחד הם לא יוציאו מהכיס, אלא אם כן יאולצו באיומי נשק חם לעשות כן. הם המשפחה הראשונה שסידרה לצאצאיה הבוגרים סידורי אבטחה, נהג, מכונית ודלק סביב השעון, באשר ילכו. ובכן, מתברר שהם הולכים למועדוני חשפנות, לבתי בושת, לדירות הוללות במלונות מפוארים ולאיפה לא. 
 

עכשיו הם מאשימים את הנהג. במקום להביט לרגע במראה השחורה ולראות שם את גועל הנפש של עצמם, הם מתייפחים על רדיפה תקשורתית. במקום להבין שהסיטואציה הזאת - שבה צעיר הולל עם פה ג'ורה וגינוני ימאי שיכור גורר אחריו פמליה של מקבלי משכורות במסעות האלכוהול והמין שלו ברחבי תל אביב - היא מופע של טירוף, הם ממשיכים להתקרבן.
 
 אגב, זה לא רק תל־אביב. ב"מעריב" נחשף בזמנו מסע הוללות של נתניהו ג'וניור באתרי סקי יקרים להחריד באספן, קולורדו, במלונות פאר בחוף המערבי ובמלונות בוטיק בניו־יורק. מי שילם את חשבונותיו של נתניהו אני לא יודע (רק יכול להעריך), מי שילם את חשבונות מאבטחיו אני יודע: אנחנו. התברר שזה היה מסע האבטחה היקר ביותר אי פעם של אישיות שאינה ראש ממשלה. מאז, היו עוד כמה כאלה. השחיתות הזאת נמשכת ואין מי שייגש לבני המשפחה הזאת ויגיד להם, ככה שיבינו, שאולי די.
 
יאיר נתניהו נכנס לרכב בחשיפת הקלטת. צילום מסך החדשות
יאיר נתניהו נכנס לרכב בחשיפת הקלטת. צילום מסך החדשות

 
אדוני ראש הממשלה: מי שחרד לפרטיותו, שומר עליה. מי שמתעקש להצמיד לבנו בן ה־27 שומרי ראש ונהגים, מוותר עליה. "אם תתפטר", אומרים הבן שלך והחברים שלו לנהג או למאבטח באותה שיחת הוללים, "נצטרך להרוג אותך כדי שהשיחה הזאת לא תדלוף". ובכן, היא דלפה, מר נתניהו. ולא, התירוץ ש"זה היה בצחוק" לא מחזיק וודקה. הבדיחה הזאת על חשבוננו.
 
מסכן משה כחלון. לא רק שנתניהו עוקב אחריו בשבע עיניים ומשתדל לגזול ממנו כל קופון כלכלי־פוליטי ששר האוצר מרעיף על הציבור לאורך הקדנציה, עכשיו מתברר שבמבצע חשאי מפואר, מתחת לרדאר, הצליחה משפחת נתניהו לגנוב לכחלון גם את הטייקון היחיד שלו, קובי מימון. טוב, לאחרונה נוצרה מצוקת טייקונים בבלפור. אדלסון התרחק, לאודר הורחק, היחסים עם אלוביץ' תחת חקירה, מילצ'ן עד מדינה ופאקר ברח. אז פוזלים לטייקונים של אחרים. טייקון גנוב ימתק.
 
כחלון לא נשאר חייב. עשר דקות לפני פתיחת מהדורת החדשות עם הקלטת הלוהטת, צייץ שר האוצר בחשבון הטוויטר שלו את הציוץ הבא: "ילדים זה שמחה, גם בחופשה. הכירו את תוכנית נטו חופשות, עוד מהלך גדול עבורכם, ההורים בישראל". אני לא יודע אם מדובר בחוש הומור מתוחכם במיוחד של כחלון, או ידו של המקרה העיוור, אבל הציוץ הקדים את זמנו. כשהפציע גיא פלג על המסך, התברר עד כמה כחלון צדק. אכן, שמחה גדולה.
 
עכשיו לטקסטים עצמם: צריך לזכור שמסע העינוגים הזה נערך בעיצומם של ימי מתווה הגז האינטנסיביים ביותר. נתניהו נלחם כארי להעביר את המתווה, שעליו נמתחת ביקורת קטלנית בתקשורת והייתה מחאה ציבורית עממית ברחובות. אבל נתניהו מתעקש. ובאותם ימים ממש, נכנס יין ויצא סוד, מתלוצץ יורש העצר, ספינת הדגל המפוארת של משפחת קנדי הישראלית, עם בנו של אחד מטייקוני הגז ודורש ממנו "400 שקל" (לצורך שכירת שירותיה של חשפנית או זונה) כי "אבא שלי בדיוק סידר לאבא שלך 20 מיליארד".
 
תרשו לי לנחש שהיום עד הצהריים תצא הודעה ממשרד המשפטים, חתומה על ידי היועמ"ש או פרקליט המדינה, ולפיה אין כאן שום דבר פלילי, לא תהיה חקירה, אף אחד לא חשוד ומתווה הגז בכלל לא היה ולא נברא. הרי זה בדיוק מה שהם הודיעו כשפרצה לחיינו פרשת הצוללות, לא? נדמה לי שבמדינה מתוקנת צריך היה עכשיו לחדש את הבדיקות בנושא הגז. להעלות שוב את היחסים הצולבים בין הגורמים והאינטרסים השונים לסדר היום. לבדוק אם היה באמת קשר בין נתניהו לקובי מימון, מעבר להורמונים שהוחלפו בין בניהם. לבדוק את המוטיבציה מאחורי אותן חוות דעת נלהבות של ראש המטה לביטחון לאומי בזכות אותו מתווה גז, ואיך מחברן הפך אחר כך (ברגע האחרון) לראש המוסד. 
 
וזוהי רשימה חלקית בלבד. אבל תנוח דעתכם. את כל זה יבדקו אחרי שיסיימו את "ההשלמות" בתיק 2000, ואחרי שיחליטו אם לבדוק מדוע שלמה פילבר התעקש להרעיף על בזק הטבות של מאות מיליונים, ואחרי שיואילו לשאול את השאלות הנכונות גם בפרשת הצוללות. כלומר, אף פעם. נושאים נוספים לבדיקה: הדירה במלון רויאל ביץ'. מדובר בסוויטה יקרה להחריד שהוחזקה על ידי אותו ג'יימס פאקר, שנחקר לאחרונה בחיקור דין בפרשת המתנות. ידענו עוד קודם שנתניהו ג'וניור עשה שם כבתוך שלו. עכשיו יש לזה הוכחה. אגב, לא רק הוא. גורמים נוספים, בהם ממלכתיים, נהנו מדירות יוקרה ממומנות כאלה. עניינים שלא נבדקו או טויחו. נדמה לי שהגיע הזמן להעמיק את הבדיקה.
 
תאזינו ליאיר נתניהו. כך הוא חונך. זה, כנראה, מה שינק בביתו מהוריו ומוקיריו. כך גדל ולבלב לתפארת. מה הפלא שאחר כך קשה לו להרים בכוחות עצמו את מה שקאיה משאירה אחריה? מה הפלא שבשבוע שעבר, אחרי שאיחר בכשעה להליך גישור בתביעת דיבה מול נציגי עמותת מולד, פרץ בשטף של גידופי שיכורים ועזב את החדר? מה הפלא שהוא סוחר במי שהיתה אז חברתו ומציע אותה לחבריו? מה הפלא ששפתו שפת ביבים?

ועוד לא דיברנו על היחס הכללי לנשים, על "בואו נעמיס מלצרית" ועל גועל הנפש הכללי. העיקר שאביו נלחם אתמול לאורך כל הלילה על "חוק המרכולים". מעניין מה יעשה אותו אבא כשיגיע להצבעה החוק (המבורך) להפללת לקוחות זנות. האם יפסול את עצמו?