1. אדוני ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, לצערי אני יודע שאין לך זמן לקרוא את הטור שלי בימי שישי, בעיקר אחרי שאתה קורא את טוריהם של יוסי ורטר ב"הארץ", בן כספית ב"מעריב" וסימה קדמון ב"ידיעות אחרונות". הם שוחטים אותך כל שבוע ומכסחים לך את הצורה. חוץ מהם ישנם עוד בעלי טור שנכנסים בך חזק, וזה בטח נורא מעצבן אותך. וכשאתה יושב על הכורסה ומעשן סיגר, אתה שואל את עצמך: "למה הם שונאים אותי? מה עשיתי רע?".


ואז אתה קורא את הטורים ב"ישראל היום" ומתמוגג מנחת, משחרר טבעות עשן לאוויר, לוגם כוסית קוניאק משובח, עוצם עיניים לכמה דקות וחש התרוממות רוח. עד ששרה נכנסת לסלון ושואלת מתי הטיסה הבאה ללונדון או לניו יורק, כי היא מרגישה חנוקה בישראל מחוסר הפרגון והמשפטים שבהם היא מעורבת ושמוציאים אותה מדעתה.



בחיאת ראבק, ביבי, אני יודע שהג'וב שלך הוא הג'וב הכי קשה בעולם. האחריות המוטלת עליך היא קשה מנשוא, אתה בכוננות 24 שעות ביממה לטובת קבלת הכרעות הרות גורל שעתיד המדינה תלוי בהן, אבל ישנם כמה דברים קטנים שמטריפים אותי, ואם הייתי מקבל עליהם הסבר נורמלי הייתי נרגע מהידיעה שאתה אכן אחלה ראש ממשלה ושאין מה לדאוג.



צ'מע, הקטע ההוא בטלוויזיה (14.12.2008), כשאמרת על אהוד אולמרט "מדובר בראש ממשלה ששקוע עד צוואר בחקירות, ואין לו מנדט מוסרי וציבורי לקבוע דברים כל כך גורליים למדינת ישראל, כי קיים חשש אמיתי ולא בלתי מבוסס שהוא יכריע הכרעות על בסיס האינטרס האישי של ההישרדות הפוליטית ולא על בסיס של האינטרס הלאומי", תגיד, ביבי, האם זה לא בדיוק המצב שלך?



אתה לא יכול להתכחש לעובדה שאתה שקוע עד האוזניים בחקירות משטרה וכנ"ל אשתך וכמעט כל הצוות הקרוב אליך, ולא אמנה את השמות. אז איך אתה יכול לתפקד כראש ממשלה נטו כשאתה יודע שמחר יבואו אליך החוקרים, והם היו לפני שבועיים ולפני חודש ולפני חודש וחצי ויחזרו אליך בשבוע הבא, ויש לך פגישות עם עורכי הדין שלך, שחלקם גם נמצאים בחקירה ועם היועצים־חברים הבודדים שטרם פרשו מסביבתך הקרובה.



הרי לא יכול להיות שאתה נמצא במצב רגוע ושקול כדי לקבל החלטות הרות גורל. מה שאמרת לגבי אולמרט היה מדויק, ואתה צריך להשלים עם העובדה שאתה נמצא באותו מצב ולקחת פסק זמן עד שיסתיימו החקירות שלך. הלוואי שלא יוגש נגדך כתב אישום, ואז תוכל לחזור ולתפקד כראש ממשלה בראש נקי.



2. בחיאת ראבק, ביבי, מינית לתפקיד מפכ"ל המשטרה את רוני אלשיך - פטריוט, דתי, ימני, מתנחל לשעבר, בן אדם שהיה מועמד להיות ראש השב"כ. החלטת שהוא יעמוד בראשות המשטרה בגלל תכונות נפלאות שיש לו ומנית אותן מול המצלמות בטקס המינוי. כך אמרת (3.12.2015): "משטרת ישראל היא אבן יסוד בחומת הביטחון הלאומי שלנו. אין משטר בלי משטרה... מלאכת הביטחון מוכרת לך היטב, רוני, השגת הישגים רבים בשירות הביטחון הכללי, לא כולם ניתנים לפרסום... קנית לך שם של מפקד יצירתי, מקורי ונחוש, שלא חושש ליזום ולשנות". צדקת בכל מילה בדבריך על המשטרה ועל השוטר מספר אחת שמינית.



חלפו שנתיים. המשטרה, במסגרת ביעור השחיתות בקרב פוליטיקאים בכירים, החליטה בגין מידע שהיה בידיה, לחקור גם אותך. החקירה מגיעה לשלבי הסיום, והיו הדלפות על כך שהמשטרה תמליץ להגיש נגדך כתב אישום. אופס, התהפכת ושינית את דעתך. כך אמרת ב־19.12.2017: "אז יהיו המלצות, אז מה? רוב רובן של המלצות המשטרה נגמרות בלא כלום. יותר מ־60% מהמלצות המשטרה נזרקות לפח. יותר מ־60% לא מגיעות לכדי כתב אישום".


העלבת את המשטרה ואת העומד בראשה. בשיחות שלא פורסמו אמרת דברים לא מחמיאים על המפכ"ל ועל אלו העומדים בראש החקירה נגדך. בחיאת, ביבי, זה נשמע לך רציני להתנהג ולהתבטא בבוז כזה כלפי שוטרי ישראל וכלפי העומד בראשם?



3. כשנחה עליך רוח טובה, אתה נוהג ללעוג לראשי האופוזיציה, אנשי השמאל הקיצוני הממומנים על ידי "הקרן להשמדת ישראל", ומתריס נגדם שאתה תשמש עוד זמן רב כראש ממשלה ושלא יתפרו חליפות. בחיאת ראבק, ביבי, אתה כבר עומד לסיים קדנציה רביעית ובונה על חמישית, אחרי שאתה במו פיך, מול מצלמות הטלוויזיה הצעת ב־1997 שראש ממשלה לא יוכל לכהן יותר משתי קדנציות. "אני אגיד לך למה", הסברת לכתב ששאל. "אם לא נעשה את זה בקדנציה הראשונה, אולי נעשה מה שצריך בקדנציה השנייה. אבל יותר מזה לא צריך".



נו, ביבי, אז מה אתה רוצה? להיות ראש ממשלה לנצח? או אולי תרצה גם שימשחו אותך למלך, את שרה למלכה ואת יאיר ליורש העצר? זה רציני, ביבי, תאוות השלטון לא סחררה לך קצת את הראש?



4. בחיאת, ביבי, אם פותחים קלפים אז נפתח עד הסוף. ב־28.3.2016 ראש מפלגת ישראל ביתנו מר אביגדור ליברמן, שותפך לקואליציה ששימש בתפקיד שר החוץ ובעוד שורה של תפקידים בכירים, אמר דברים נוראיים עליך. ממש גידופים שלשמעם כל מנהיג בעל כבוד עצמי היה שולח את הדובר לכל הרוחות, או כמו שאומרים ברוסית בוטה ל"קיבינימאט". וכך הוא אמר עליך אז: "הוא שקרן, רמאי ונוכל. אלו המילים שאני יכול לומר על ראש ממשלתנו. מדובר באדם שמרמה את עם ישראל במצח נחושה". זה נורא כשמישהו אומר על האיש שמינה אותו לשר בכיר דברים כאלו, זו פגיעה אישית, פגיעה בממלכתיות ופגיעה במעמדה של המדינה בעולם כששר בכיר אומר על ראש ממשלתו שהוא שקרן, רמאי ונוכל.



ואיך אתה הגבת, ביבי? לא הגבת. התחבאת מתחת לשמיכה, שמת כרית על הראש ונשכת את השפתיים. רעדת מפחד, כאילו ליברמן מחזיק במידע עליך שגורם לך לא להגיב על השפלה כל כך קיצונית. מה, הוא יודע עליך משהו שאתה כל כך מפחד שייחשף? ויש ראיה לכך שאתה מפחד: חלפו חודשיים מאז שליברמן השפיל אותך עד עפר, וב־30.5.16 אתה, ללא בושה, עשית מעשה שהכה בתדהמה את מנהיגי המדינה מכל הזרמים וגם את החלק השפוי בעם שאינו חסיד שוטה שלך, ומינית את אפסנאי (במיל') ליברמן לשר הביטחון של מדינת ישראל.



ואתה עוד מגדיר את עצמך כמנהיג שקול והגיוני? אתה נסחט, ביבי? יש לך הסבר הגיוני למינוי הזה? אתה שמעת איך ראשי מערכת הביטחון לדורותיהם לגלגו על המינוי שלך? עצמת עיניים, אטמת אוזניים וסתמת את הנחיריים, ועשית את המינוי המטורף ביותר של מנהיג מאז קום המדינה.


השמעתי השבוע לכבודך ברדיו שיר שכתב אבי מזור. המנגינה של גדי ציקמן ושרה אותו להקת הזמן של אמיליה. שם השיר: "מנהיג (בדיוק בשבילכם)".



תנו לי את הכוח


לשלוט בכם


אמון רק תנו בי



תנו לי את הכוח


אוביל אתכם


חשבו כמוני



תנו לי את קולכם


את אמונכם


ואל לבכם אמצוני


כן...



איפה השררה


שם אכרות עצים


אבנה לי בית



איפה השליטה


שם אשלח נחש, נמר ועיט



אכבוש ואתבצר


אני הורס וגם יוצר


עדת צבועים


שישתרכו אחרי



אין לי גבול


אשבע לכם שבועה של שקר


לי חוצפה


להוליך אתכם שולל כמו עדר


דמגוגיה זולה


תוציא אותי בסדר


אכתוב ססמה, אכין לי קליפ


ואצטער


ושוב אבחר



תנו לי את הסכין


להשחית


שחיטה כשרה אם בא לי



תנו לי גלימה


כדי לשפוט


משפט כזב כשרע לי



תנו לי רעלה


להפשיט


עלמה תמימה, עוד בתולה


שלא יודעת לחשוד


אין לי גבול...



אשקר ואמציא עוד טענה סותרת


אתמרן ואשיג לי עוד תמיכה גורפת


אתמם ואציג עצמי אחרת


אשאר בכנסת


מנהיג


בדיוק בשבילכם



תנו לי את הכוח


עוצמה רבה


היא מטרה לי



והאידיאולוגיה


מזמן כבר לא


מנחה קדושה היא



רק דרך לשלטון


עוד גחמה של איש פרסום


רק הצהרות והבטחות


כוזבות



אין לי גבול