הקלטת הלוהטת של יאיר נתניהו הסעירה השבוע את הביצה המקומית. המושג "ביצה" מעולם לא היה מדויק יותר. רק ביב שופכין יכול לתאר טוב יותר את מה שגיא פלג השמיע לנו במהדורה המרכזית. ממצאי סקר "פאנלס פוליטיקס" שנערך עבור "מעריב" לאחר שידורה של ההקלטה מעידים על מגמות סותרות. מצד אחד, אולי בזכות הבחילה הכללית, הרוב (דחוק) סבורים שההקלטה לא הייתה ראויה לפרסום וכללה רכילות אישית. מצד שני, רוב גדול בציבור סבור שמשלם המסים לא צריך לממן את המאבטח, הנהג והמכונית של ילדי ראש הממשלה. פוליטית, להקלטה הייתה השפעה. לא רק לה.



גם חוק המרכולים היה דומיננטי השבוע. ההשפעה המצטברת הזו עשתה טוב ליאיר לפיד ורע לבנימין נתניהו. בסקר הקודם שנערך לפני קצת יותר מחודש נרשם תיקו 25 בין יש עתיד לליכוד. הפעם נפער פער של 5 מנדטים לטובת לפיד (27-22), כשיש עתיד מזנקת ב־2 מנדטים והליכוד צונחת ב־3. תרשו לי להעריך שמדובר בשינוי זמני וקוסמטי. הבוחרים מרוגזים עכשיו על חוק המרכולים. נתניהו מאמין שבטווח הארוך זה יעבור להם. ההיסטוריה מעידה על כך שזה באמת עובר להם. לפיד מאמין שמתישהו יבוא הרגע שבו זה יפסיק לעבור להם. בבחירות הבאות, אם נתניהו עוד יהיה איתנו, נדע מי מהם צודק.



חברת החדשות קיבלה החלטה נכונה כשהלכה על ההקלטה הזו. גם העובדה ששולם תמורתה סכום כסף אין בה כדי לגרוע מההישג. השאלות הרלוונטיות היחידות הן האם החומר אותנטי והאם יש לשידורו ערך ציבורי. התשובות: כן וכן. אפילו מאוד. לו יאיר נתניהו היה נכנס למכוניתו הפרטית, שנרכשה בכספי המשפחה, אוסף כמה חברים ויוצא לסיבוב הוללות בין מועדוני חשפנות ומרבצי פריצות בתל אביב, הייתה נוצרת כאן דילמה אמיתית. לדעתי, גם במקרה הזה עדיין היה ראוי לשדר את ההקלטה. כשאתה הבן של ראש הממשלה, כשכולם יודעים שאתה מעורב בקבלת ההחלטות, מתערב בתהליכים ומשפיע מאוד על אביך (נתניהו בעצמו התפאר בכך באוזניו של הנשיא ברק אובמה), אז אתה צריך להביא בחשבון שכל מילה שלך, כל התנהגות שלך, כל מעשה או מחדל שלך ראויים לפרסום. נקודה.



הטור המלא של בן כספית היום ב"מעריב סופהשבוע"