הודעת שר הביטחון אביגדור ליברמן בנושא יהונתן גפן היא עוד גימיק חלול שכל תכליתו לעורר תשומת לב תקשורתית ולזכות ברווח פוליטי אל מול הסקרים שאינם צופים עתיד ורוד ל"ישראל ביתנו". כזכור, מיהר השר ליברמן הבוקר לפרסם הודעה לפיה אסר על גלי צה"ל לראיין ולשדר משיריו של המשורר יהונתן גפן. וזאת לאחר שגפן העלה פוסט שבו השווה את הנערה הפלסטינית עאהד תמימי שסטרה לקצין בצה"ל לז'אן דארק, חנה סנש ואנה פרנק. 

הבעיה היא שלשר הביטחון אין כל סמכויות חוקית להתערב בתכני תחנת השידור הצבאית. סמכות כזו היא רק של מפקד התחנה שמעון אלקבץ המשמש גם עורך ראשי.  מי שמיהר להבהיר זאת באופן רשמי היה היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. בהודעתו מסר היועץ המשפטי כי "על פי הדין, כפי שנקבע כבר בעבר על ידי היועץ המשפטי לממשלה, אין לשר סמכות חוקית להתערב בתכנים המשודרים בתחנה. הסמכות החוקית לקבוע את התכנים שישודרו בתחנה מסורה בידי גורמי המקצוע של התחנה בלבד". 
מנדלבליט מצטט את סעיף 7 להוראת הפיקוד העליון של צה"ל המסדיר את העצמאות העיתונאית של התחנה וקובע כדלקמן: "מפקד התחנה כפוף לקצין החינוך והנוער הראשי, אולם בעניינים עיתונאיים-מקצועיים, שבהם הוא עוסק בתפקידו כעורך ראשי של התחנה, הוא לא יהיה נתון למרות מפקדיו, ויעמדו לנגד עיניו השיקולים המקצועיים העיתונאיים". 

מיהר להרגיע. מנדלבליט. צילום: אבשלום ששוני
מיהר להרגיע. מנדלבליט. צילום: אבשלום ששוני

לפי היועץ המשפטי לממשלה, "הדבר גם בא לידי ביטוי בעבר פסיקת בג"ץ, שעמד על חשיבות עצמאות הגורמים המקצועיים בתחנה והיקף שיקול הדעת הרחב המסור להם בכל הקשור לתכנים המשודרים, תוך שהוא מדגיש את חשיבות התחנה כחלק ממערך השידור הציבורי בישראל".
זו בהחלט הודעה משפילה שמבהירה היטב שליברמן נטל לעצמו סמכויות לא לו. אך לא איש כשר הביטחון יוותר על זכות המילה האחרונה ובכך ימשיך את הקטטה. ליברמן הגיב כי "הוא מונחה ע"י חוק השכל הישר, שעומד מעל לכל הנחיה ביורוקרטית".
אבל באמירה זו, ליברמן לא רק מנסה לשמור על כבודו ומקדם את האגו שלו אלא מסתבך עוד יותר. הוא פותח כאן פתח מסוכן למדרון חלקלק במדינה דמוקרטית ובמיוחד לצבא, הבנוי על פקודות. שוו בנפשכם שכל חייל יאמץ את עמדת  שר הביטחון ויאמר כי הוא עבר על החוק הצבאי, שבעיניו הוא חוק ביורוקרטי ופעל על פי "השכל הישר". 
בקיצור, איך שלא מתסכלים על הודעות ליברמן, הן מיותרות, מוטב שלא היה נאמרות כלל, מה עוד שברור לכל כי זו עוד סערה תקשורתית שאורך חיי המדף שלה לא יחזיק יותר מכמה שעות, אולי יום.