ביקור סגן נשיא ארה”ב, מייק פנס, הראה שוב איזו בעיה נפשית יש לישראלים מול גילויי אהבה. פנס הגיע, וכל צעד שלו שידר אהבה לישראל, למנהיגה הנבחר, לדמוקרטיה הפראית שלה, לעיר הבירה שלה ולצדק שלה. מול הפגנת רגשות טובים כאלה אנחנו מרגישים לא נוח, לא בתוך המקום המוכר לנו. תנו לנו שנאה ונסתדר יופי, אבל אמא, מה אנחנו עושים כאשר אנחנו מוצפים באהבה?



מייק פנס ביצע בעצם את הדבר הטבעי שהייתי מצפה לו מכל מנהיג בעולם. הוא הגיע אלינו בלי ביקורת ובלי לנסות לכופף אותנו, בלי להיפגש עם גורמים שחושבים שאנחנו בצד הלא צודק, נניח שוברים שתיקה, בלי לבקש ויתורים כואבים או פשרה היסטורית. הוא הגיע מתוך הערכה כי הוא יודע שאנחנו עושים את הדבר הנכון ככל יכולתנו האנושית. הוא אמר דברים שאני מצפה מכל מנהיג של אומה בעלת עמדות מוסריות לומר שארצו תעמוד לצדנו נגד הטרור ושהשגרירות תעבור לעיר הבירה הטבעית ירושלים. 
 
הוא בירך אותנו והתכוון לברכות שלו. אי לכך הוא זכה שישראלים מסוימים התחילו לפתח פריחה וגירוד בכל הגוף. מיד נשמעו גם התגובות: הוא חשוך, הוא משיחי. נכון שלא מדובר ברוב הישראלים אבל מדובר באלה שיש להם רוב מדומה, כי הם אלה ששומעים את קולם בשל העובדה שהם מהווים רוב בבמות הביטוי הממוסדות.

פנס נואם בכנסת. צילום: דוברות הכנסת

 

דיברתי אתמול עם דייויד פרסונס, נשיא השגרירות הנוצרית בירושלים, שהיא המוסד המייצג בישראל את האוונגליסטים. הוא עסוק מאוד כי הוא מארח כרגע בירושלים כנס של 200 מנהיגים אוונגליסטים (פָּסְטוֹרִים) מ־20 מדינות. “הם כולם מאוד מתרגשים מביקור פנס”, הוא אומר. “דיברנו על נאומו בכנסת ועל העברת השגרירות לירושלים. כל המנהיגים הדתיים האלה יעבדו עכשיו בארצותיהם למען העברת השגרירויות של ארצותיהם לירושלים”.
  
הביקורת נגד פנס מדגישה את העובדה שבגלל שהוא דתי, הוא נגד הפלות ונגד יחסים חד־מיניים. גם אם זה נכון, זה לא ישפיע על מי שמבקר את פנס כחשוך, לחייך את החיוך החנפני והמעריץ הגדול ביותר שלו אם הוא יפגוש את עבדאללה מלך ירדן, את אבו מאזן, את מלך סעודיה או מנהיגים אחרים שדיכוי נשים והומוסקסואלים, ודיכוי כל אדם בכלל, הוא בסיס המשטרים שלהם. אבל איתם אין לנו בעיה, הם שונאים אותנו. הם בסדר. 
 
מייק פנס הוא אוהב ישראל עמוק עוד מלפני שנבחר לסגן הנשיא. הוא אומנם נולד קתולי, אבל כאשר הוא למד באוניברסיטה בארה”ב הוא גילה את הקשר הישיר לאלוהים, ואז ויתר על המנגנון של הכמרים, הבישופים והאפיפיור של הכנסייה הקתולית לטובת הזרם האוונגליסטי. אהבה לישראל כמעט בנויה בתוך האמונה של האוונגליסטים, והם רבים מאוד. בארה”ב בלבד מדובר בכ־70 מיליון. היו שנים רבות שהמספר הזה לא התבטא כל כך בדיפלומטיה, אבל בשנים האחרונות הם החלו לקצור הישגים בשלטון. ניתן לומר שבחירתו של מייק פנס, אוונגליסט מובהק, לעמדת סגן נשיא ארה”ב היא העמדה המנהיגותית הגבוהה ביותר שאליה הגיעו האוונגליסטים.
 
תתכוננו למתקפת אהבה, ותפסיקו לחפש את מסכות האב”כ שלכם נגד האהבה הזו, כי היא מגיעה לכם.