עימות חריף ראשון בין ממשלת נתניהו לממשל טראמפ שנה לאחר שהנשיא נכנס לבית הלבן הוא לא עניין של מה בכך. עד היום נראה היה כי דבר לא יוכל לפגוע באידיליה בין המדינות ובעיקר בין שני המנהיגים שלעתים התחרו מי מביניהם יותר ציוני. ראש הממשלה נתניהו שוב נוכח לדעת כי בקו הדק שבין האינטרס הפוליטי לזה המדיני יכולות להתחולל סערות. בישיבת הסיעה של הליכוד היום נכח גם ראש עיריית מעלה אדומים בני כשריאל, הוא דיבר על כך שמעלה אדומים היא כבר עובדה גמורה והיא חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל ועל כך יש צורך להחיל עליה את הריבונות הישראלית באופן מלא. חברת הכנסת שרן השכל דיברה באותם מונחים כלפי בקעת הירדן. 
ראש הממשלה האזין והגיב בתגובה שנדמה כי הוכנה מראש. "בנושא החלת חוק הריבונות, אני יכול לומר לכם שמזה זמן אני מנהל שיח בנושא מול האמריקנים", אמר נתניהו בהודעה שהופצה אחר כך לכתבים כדי לסמן שהדברים לא נאמרו בטעות או שמטרתם לא הייתה להישאר בחדר סגור. "שני עקרונות מלווים אותי בנושא הזה, האחד - תיאום ככל האפשר מול האמריקאים, שהקשר איתם הוא נכס אסטרטגי למדינת ישראל וגם להתיישבות, ושניים - זו צריכה להיות יוזמה ממשלתית ולא פרטית כי מדובר במהלך היסטורי". 

צילום: רויטרס
צילום: רויטרס
בבית הלבן זעמו והתגובה הייתה בהתאם: "דיווחים על כך שארצות דנה עם ישראל על תכניות סיפוח בגדה המערבית הם שקריים". כן, שקריים, לא פחות, מדרגה אחת יותר מהכינוי הגרוע ביותר - פייק ניוז. הממשל האמריקני, שמשדר כל הזמן כי על אף הסרבנות הבלתי הגיונית של הפלסטינים למשא ומתן הם נחושים לקדם את דיל השלום האולטימטיבי. ומה שבעיקר עצבן את האמריקנים, הוא שכנראה שדבריו של ראש הממשלה פשוט לא היו נכונים. גם נתניהו ביצע את סיבוב הפרסה המלא ובשעות הערב פרסם הודעה מטעמו בה נכתב כי "ראש הממשלה עדכן את האמריקנים ביוזמות העולות בכנסת, והאמריקנים הביעו את עמדתם החד-משמעית שהם מחויבים לקדם את תכנית השלום של הנשיא טראמפ". גורם בכיר בירושלים גם הוסיף ונעל לחלוטין את הסיפור: "ראש הממשלה לא הציג בפני ארה"ב הצעות סיפוח ספציפיות, וממילא ארצות הברית לא הביעה את הסכמתה להצעות". 

אז מה היה לנו כאן? ניסיון של נתניהו לאותת לבייס הפוליטי בימין הקשה כי לא השליך אותם לאנחות וכי תכנית הסיפוח עודנה על השולחן, למרות שהערב היא כבר סולקה בבושת פנים. וגילינו ממשל אמריקני שלא מוכן לסבול כל דבר שמגיע מירושלים, במיוחד לא מסרים שמתואמים באופן מלא איתו. חובבי הקונספירציות כבר אמרו הערב שכל המהלך היה מבוים מראש. כדי להסיר מעליו לחץ מהימין נתניהו ידע (ואולי אף תיאם) שהאמריקנים יכעסו על אמירה ממנה מתפרש כי הם מסכימים לסיפוח יו"ש, ובאחת הסיר את העניין מסדר היום. אבל על זה כנראה האיש בחדר הסגלגל היה אומר "פייק ניוז". או שלא.