אופירה וברקוביץ ציינו את התוכנית של שישי בסימן של העצמה נשית לרגל חגיגות יום האישה הבינלאומי שנערך יום לפני כן. כאישה שמנסה להיאבק מדי יום עם תפיסות שוביניסטיות בחברה פטריארכלית ,הייתי כמהה לדעת אילו מסרים חשובים יעברו בתוכנית שמנסה לפנות לקהל הרחב ביותר. כבר דמיינתי במוחי פאנל אורחים עשיר בנשים פמיניסטיות, פעילות חברתיות שהובילו מאבקים חשובים, או אשת עסקים מיליונרית שהצליחה בעולם גברי, נפגעת עבירה מינית שתשתף בחוויה האישית הקשה שלה או בחשיפה שתרעיד את אמות הסיפים, אולי גם פוליטיקאית אישה, לצד גבר שוביניסטי שייתן פייט הולם.



אבל קיבלתי פאנל אורחות כוכבות ריאלטי , דוגמנית, מאמנת כושר, קוסמטיקאית מצליחה , שחוץ מלעשות רולים בשיער וטיפולי פנים לא קידמו שום מאבק ערכי בחיים שלהם והבחירה בהן רק מחזקת את התפיסה המעוותת שאישה צריכה להשקיע רק במראה שלה כי זה תפקידנו בעולם - להיות יפות ומטופחות עם פנים חלקות וגוף מוצק וספורטיבי.



אך רגע לפני שבאתי לכבות את המסך מזעם, על כמה ניתן לבייש יום שכזה בתוכנית שכביכול חוגגת את יום האישה עם ליהוק מהסוג הנמוך ביותר שקיים, נשמתי לרווחה כשראיתי את ח"כ מרב מיכאלי בפאנל האורחים שעושה ימים ולילות למען שינוי חברתי חוקתי ותפיסתי בנוגע למעמד האישה בישראל ושמחתי רבות על כך.



אך גם פה נחלתי אכזבה קשה לאור השאלות שהוצגו מצד המנחים, שהפכה לשיחת סלון קלילה, קלילה מדי, בנושא כה חשוב. אפילו מיכאלי עצמה, שלעולם לא מאכזבת, ניסתה ללכת בין הטיפות להתאים עצמה לסביבה וירדה אל העם כפי שמכנים זאת, ולכן גם לא הצליחה להביא שום ערך מוסף. צמד המנחים-הבדרנים, שלא משנה מה תגידו יש בהם איזה משהו שמושך את העין, טענו קבל עם ועדה שהם פרו נשים ודוגלים בשיוויון הזדמנויות, אך רק חיזקו את הפערים העצומים שעדיין לצערי קיימים. כפי שאמר ברקוביץ למיכאלי "אני עוזר בבית ועושה הכל" ומיד זכה לשלל מחמאות מהח"כ מיכאלי שהוא גבר החלומות. רק שהוא יצא מנקודת הנחה שובינסטית שאחריות הבית נופלת אוטומטית על האישה ותפקידו הוא רק לעזור לאישה במטלות הבית שבאחריותה.



ואם אנסה להתעלם לגמרי מחגיגות יום האישה שלא קיבלו שום במה בתוכנית עטורת הרייטינג, אתעכב דווקא בראיון של דנית גרינברג ואליאב אוזן. זוג כוכבי הריאליטי שקיבלו במה ביום שישי בפריים טיים, מתלטת אם היו זוכים אצלי בשער ביומי, דווקא הפתיעו לטובה. אליאב נהג בסבלנות ובאצילות ראויה כלפיי אשתו הצעירה שלא הספיקה כאמור לקשקש . שניצלה את הבמה לא רק לקדם את משקפי השמש שהיא מוכרת אלא לשוחח על נושאים חשובים כמו סרטן צוואר הרחם, חוויה שהכירה מקרוב. אבל בעוד ברקוביץ שואל את גרינברג על הניתוח שעברה ומנסה לקבל ממנה מידע חשוב וטיפים מניסיונה האישי לכל נערה ואישה שתיפול בסטטיסטיקה, צחוקה האגרסיבי של אופירה נשמע ברקע וכל השיח על סרטן צוואר הרחם הפך למבייש ומקומם.



וזה מבלי להזכיר באף מילה את בלון ההליום שבלעה הדוגמנית קורל סימנוביץ היפהפיה רגע לפני שעלתה לשידור.



--