לנשיא טראמפ ישנה בעיה, שמרגיזה ומעצבנת אותו, משום שאין לה פתרון. הנשיא מוכן והיה רוצה לשגר טיל טומהוק על ביתו של ראש ה-FBI לשעבר ג'יימס קומי. אבל למגינת לבו של טראמפ, זה לא נהוג לעשות. מקלחת קרה כזאת של גינויים, עלבונות ועקיצות שג'יימס קומי הנחית על הנשיא, לא נשמעה עד כה בארה"ב כלפי נשיא מכהן. פרשן בערוץ ציבורי בניו יורק ציין, כי "גם כלפי הנשיא ריצ'ארד ניקסון, בעיצומה של שערוריית ווטרגייט לא נאמרו ופורסמו בזמנו התבטאויות כל כך קשות ופוגעניות".



בחודשים האחרונים מאז התאכלס דונלד טראמפ בבית הלבן נאמרו, נכתבו והופצו דברי ביקורת בוטים וגורפים נגד טראמפ. אבל ההתבטאויות בגנות הנשיא שג'יימס קומי השמיע בתוכנית חדשות הבוקר הפופולרית של ג'ורג' סטפנופולוס בערוץ הארצי ABC, היו חריגות בעוצמתם הישירה ומעליבים בהיקף ובעומק אישי שטראמפ לא ספג גם מאויביו הגדולים בקרב הליברלים והדמוקרטים. רבים מהם חושבים על הנשיא בדיוק מה שראש ה-FBI לשעבר ביטא בראיון שמיליוני אמריקאים האזינו לו. 



גם בקרב בכירים רפובליקנים נאמרים ונלחשים ביטויי גנאי נגד הנשיא טראמפ, אבל הם לא יעזו לומר זאת בפומבי. אבל ג'יימס קומי חצה בריאיון קו אדום. הוא לא הסתפק בריסוק מילולי את תדמיתו של הנשיא בביטויים כמו "שקרן סידרתי", "מתייחס לנשים כמו חתיכות בשר", "הוא (הנשיא) כמו כתם על כל אדם שעבד עבורו". ג'יימס קומי ערער על סמכותו של טראמפ כראש המדינה וזעזע את ההיגיון בעצם נוכחותו בבית הלבן באופן כמעט חסר תקדים.



"מוסרית הוא איננו כשיר לשמש נשיא", פסק קומי. לדברים שלו משמעות מיוחדת. הוא לא פוליטיקאי שמתמודד על כהונה ומתחרה בפוליטיקאי יריב. הוא אדם שהחזיק באחת המשרות המרכזיות והחשובות בממשל. תשומת לב מיוחדת מצד פרשנים עוררה ההערה שהשמיע קומי בנוגע לקשרי טראמפ עם גורמים רוסיים. קומי ציין כי ייתכן מאוד שהרוסים מחזיקים סרטון וידאו שמתעד את טראמפ צופה בשתי זונות משתינות אחת על השניה. צריך לזכור כי ג'יימס קומי עשוי להעיד כעד מפתח בחקירות על חשדות להתערבות רוסית בקמפיין הבחירות לנשיאות.



הדברים הקשים בגנות הנשיא שהשמיע ג'יימס קומי לא צפויים להשפיע על עתידו של טראמפ כנשיא. אבל הם לא יישכחו במהרה במיוחד לא בקרב ראשי מעצמות וארצות מערביות מרכזיות. זה בעת משבר מסלים ומתעצם בין ארה"ב לרוסיה, כאשר הנשיא טראמפ זקוק לתמיכה ואהדה מצד מנהיגים עולמיים.