המשטרה והפרקליטות שיגרו לכבוד סוף השבוע ספינים עם טיפים ראייתיים לכאורה, שנועדו להכשיר את דעת הקהל לקראת ההכרעה של היועץ המשפטי לממשלה בהמלצה המתגבשת שלהם להגיש כתבי אישום בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בתיק 4000 (פרשת וואלה ובזק).



התחקירן מוטי גילת, שזה שנות דור מדבר מגרונם של חוקרי יאח"ה, לטוב ולרע, מטמיע בדעת הקהל כבר יותר משנה את המנטרה על כתב אישום שאוטוטו יוגש נגד נתניהו. שלשום הוא פרסם ב"כאן 11" כי ההמלצה הנוכחית היא להגיש כתב אישום חמור, כך הקפיד לומר שוב ושוב לאורך כל השבת גם ברדיו נגד שאול אלוביץ' תחילה. עוד הוסיף גילת כי החוקרים מתפלאים כיצד זה אלוביץ', המסובך עד מעל לראש, מסרב לכל הצעותיהם לשמש עד מדינה נגד נתניהו.



תלמידו של גילת, גידי וייץ מ"הארץ", קיבל לכבוד הכותרת הראשית לשבת פראפראזה מהקלטות אלוביץ', על כך שהוא "חייב לנתניהו ומוכן להתאבד בשבילו", מה שמלמד לכאורה על יחסי ה"תן וקח" בין השניים. כתב המשפט של חדשות עשר, אביעד גליקמן, שמתפאר ערב ערב בפרטים שהוא שומע באוזניו מבכירי הפרקליטות, ידע לספר לאיילה חסון בליל שבת כי שמע מבכירים ציטוט מהקלטה של ניר חפץ, שבה שרה נתניהו אומרת על אייטם זניח באתר וואלה: "אחרי כל מה שעשינו בשבילם, זה מה שהם עושים לנו?"



הדגשים של מוטי גילת - חומרת העבירות נגד אלוביץ' וסירובו לשמש עד מדינה – דווקא מלמדים כי תיק החקירה נגד נתניהו מקרטע, עד כדי כך שהחוקרים משגרים את נציגיהם האמינים בעיניהם, לתת לאלוביץ' צ'אנס אחרון לעלות על הרכבת הנוסעת, שעליה כבר נוסעים שלמה פילבר וניר חפץ.



לגבי נוסחת ה"תן וקח" הנדרשת בעבירת השוחד כתבתי כבר בעבר כי במשטרה הפכו עולמות כדי לשים את היד על המתת שקיבל לכאורה נתניהו מאלוביץ' אבל לא הצליחו לחשוף קצה חוט של כסף. מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, שלמה פילבר, הדמות האמינה היחידה בפרשה, מספר אומנם על ההטבות הרגולטוריות שנתניהו דרש ממנו לתת לבזק, אבל עד כה לא פורסם שהוא הבין מדוע עשה זאת.



מה שנותר לחוקרים לעשות כדי לקשור את הנתינה הרגולטורית של נתניהו עם קבלת דבר מה בתמורה מאלוביץ' היה "תחקיר וואלה" של גידי וייץ, על יחסי הציבור לראש הממשלה, ובעיקר לרעייתו שרה נתניהו, במדורי החדשות והרכילות של וואלה. עם ממצאי התחקיר העיתונאי הזה משנת 2015 יצאו חוקרי יאל"כ לקרב מאסף באיחור של שנתיים, בניסיון להוכיח כי נתניהו נתן לאלוביץ' הטבות בהיקף של מיליארד שקל בתמורה לסיקור אוהד. מיליארד שקל תמורת סיקור אוהד? לא הגיוני! איפה הכסף?



במשטרה יש מספיק בכירים שיודעים לומר כי הלחצים שהפעיל אלוביץ' על מנכ"ל וואלה אילן ישועה למתן את הסיקור ולהיזהר מ"המשוגעת", אינם מוכיחים קשר פלילי מובהק. אין מוציא לאור שאינו שולט בגובה הלהבות של העיתון שלו. לאותם בכירים ברור שגם הגחמות של שרה נתניהו אינן מספיקות להוכחת עבירת שוחד של בעלה ראש הממשלה, גם אם העוזר הבוגדני שלה ניר חפץ הקליט אותה.



מעבר לדלות החומר בתיק החקירה, לניר חפץ ולנוני מוזס היה חלק משמעותי בפירוק מחלקת התחקירים המפוארת של מרדכי גילת ב"ידיעות אחרונות", ובהמשך לכך בעזיבתו של של גידי וייץ את העיתון של המדינה. לפתע פתאום, כדי להפליל את נתניהו, שני תחקירני־העל המוערכים מכשירים את ה"שרץ חפץ" והופכים עולמות כדי לצטט מהעדויות של אחד האנשים הכי מושמצים ולא אמינים בתקשורת?