מבחינה תקשורתית, הנשיא טראמפ כבר קוטף רווחים נאים מהפסגה שתתקיים מחר בינו לבין שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג־און, אבל פרס נובל לשלום בתמורה לתוצאות הפסגה עדיין רחוק - ולהערכת פרשנים, הוא אפילו מתרחק. גם עבור טראמפ, שחשוף ומדווח בתקשורת בהיקף ובקצב ששום נשיא אמריקאי לפניו לא קיבל, תשומת הלב לפגישת הפסגה הזו היא בהיקף של גל צונמי.



גם אם הפסגה לא תניב את התוצאות שטראמפ מקווה להן, הוא יצא נשכר ואפילו מנצח מעצם קיומה. "אסור, וזה יהיה עוול, לגזול מהנשיא טראמפ את הקרדיט ליוזמה ואת המאמץ להסיר את האיום שבהיותה של קוריאה הצפונית גרעינית. במצב זה היא מהווה על השלום והביטחון בעולם", אמר בתדרוך סגור שקיים ביום שישי שגריר מערבי מוערך באו"ם. עם זאת הזהיר השגריר: "במקרה הטוב, מדובר בהתחלה, ואולי בהתחלה של התחלה של תהליך מייגע של מו"מ ומגעים בין שתי המדינות".



אבל ערב הפגישה שתתקיים מחר, מורגשות נסיגה ותחושות רתיעה מהתקוות ומהצפיות לתוצאות מעשיות ומיידיות שרווחו בשבועות האחרונים בקרב פרשנים בתקשורת האמריקנית, ובאו לידי ביטוי בשיחות עם שגרירים ודיפלומטים במרכז האו"ם. במקום התפעלות מיוזמת הנשיא להתמודד עם איום הגרעין של קוריאה הצפונית – התמודדות שארבעה נשיאים לשעבר נכשלו בה ושהורגשה בשבועות האחרונים - הציפיות לגבי תוצאות הפסגה שפורסמו בסוף השבוע הונמכו, נחלשו וקיבלו נימה ספקנית מודגשת. מי שגרם לכך הוא הנשיא טראמפ עצמו. התבטאויות ששיווק בשבוע שעבר בנוגע לצפוי מהפסגה העידו כי הנשיא נסוג מהמטרה הגדולה והיעד השאפתני להשיג הסכמה גורפת מצדו של שליט קוריאה הצפוני לחיסול מאגר הנשק הגרעיני של ארצו. הנשיא דיבר על הסכם מוגבל ועל סיום מצב המלחמה בין קוריאה הצפונית לארה"ב.



טראמפ גם ריכך מאוד את התייחסותו לסנקציות על קוריאה הצפונית. הצהרתו של הנשיא כי אם הפגישה תניב הסכם, הוא יזמין את קים לבית הלבן, התפרשה בוושינגטון כהוכחה לכך שהוא לא מצפה בדיוק לתוצאה של חיסול מאגר כלי הנשק של צפון קוריאה. "הנשיא לא פירט לאיזה הסכם הוא מתכוון", אמר פרשן. ההוכחה החותכת לכך שהנשיא הנמיך את צפיותיו היא העובדה שהיועץ לביטחון לאומי שלו, ג'ון בולטון, הורחק ונותק מההכנות לפסגה. בולטון דרש גישה נוקשה וקשוחה כלפי קים ג'ונג־און, גישה ששר החוץ מייק פומפאו שלל ופסל על הסף.