הפקח התימני נראה אובד עצות. אישה ממוצא אנגלוסקסי, שהחזיקה כלבון פוצי בגודל ארנק, צרחה עליו באנגלית. סנדי נבחה וגרגרה לעברו, תוך כדי מאבק באחיזה שלי. גלגלתי את הרצועה על היד והתקרבתי אליהם.



אתה לא מבין מה היא אומרת, נכון?


"קוף, הגור הזה שלה, שנראה כמו תולעת עם שיער, עשה כאן בגומה של העץ ברחוב. צילמתי, והיא צורחת עלי".



טוב, טוב, טומטום, אני אתרגם ביניכם שלא תעשה בושות למדינה. גברת, תפסיקי לצרוח על הבוקר. הוא יביא לך אוטו עם כלוב, ייקח את פוצי העכבר שלך להסגר של עשרה ימים, ותקבלי רק פוחלץ של הכלב. תגידי מה את רוצה, אני אסביר לו. את כבר הבנת שזה לא מנכ"ל טבע כאן, כן? זה פקח של העירייה.


"הכלב עשה את צרכיו", היא הסבירה, "הוא עוד לא סיים, אנד דיס מן, ג'אמפד אול אובר מי, אנד נתן לי טיקט. זה כלב קטן ועדין, הוא הפריע לו לסיים, אז לא אספתי. הבנת?"



יס, מאם, הבנתי. טוב, תקשיב. אתה הרי נוכל, וזיהית טרף קל עם הפסיכית הזו. יאללה, תוותר לה, אתה לא מזהה שהיא שש־שש בפסיכיות?


"נשבע לך, קוף, העכבר הזה עשה, הלך שני מטר, נבח כמו ציפור. אפילו צילמתי אותם. אתה רוצה לראות? אתה הרי לא מאמין".


בסדר, די. שמעתי אותך מספיק. שמע, אני מוציא אותך ממנה, אבל אני רוצה חסינות על סנדי, הבנת? אל תעשה לי עם הראש, תגיד לי: לסנדי יש חסינות. יאללה, תן לי את זה נקי, להקלטה בטלפון.



"סנדי חסונה", הוא אמר למכשיר.


התפוצצתי מצחוק, ופניתי אליה. תקשיבי, גברת, הוא תיעד הכל, הבנת? אז תשלמי 250 שקל, ותפסיקי להשתולל, כמו איזה בימבו ג'אפ פרום ברוקלין הייטס. אוקיי?



"אני לא אוהבת את הדרך שבה אתה מדבר אלי. אני מריצ'מונד וירג'יניה, לא מברוקלין. אני מאוד כועסת, ואני אפנה לקונגרס־מן שלי, שיטפל בכם".


מיד נתקפתי בהתקף ציוני מול האויב הנשי, שמתייחס אלינו כמו למהגר היספני בלתי חוקי. היי, היי, איך אמרת שקוראים לך? קתי, נכון? תקשיבי לי טוף: איי דונט גיב א־פאק אבאוט יור קונגרס־מן. יש לנו פה באיזראל את הלייק אוף שיט שלנו. לא למדת תוירה? מה כתוב שם? 'אתה בחרתנו, ואתה רוממתנו'. על מי את מאיימת בדיוק, קתי־פרום־ריצ'מונד־וירג'יניה? יש יותר מדי נאצים בעיר שלך. ביררת כבר אם שרפתם כמה שחורים הלילה בהום־טאון? שרו שם מסביב למדורה: 'ברן־בייבי־ברן'? יאללה, לכי מפה ותיפלי מהמשקוף של העין, לפני שאני באמת אתחיל לדבר לא יפה.



היא נראתה קצת בהלם מהתגובה הציונית, אז היא והעכבר עזבו את הזירה. "על מה רבת איתה, קוף? אני כבר פחדתי מהטון דיבור", שאל הפקח התימני.


היא אמרה שהיא רוצה לשרוף אותך, כי אתה שחור, וככה הם רגילים בבית, הבנת? ילבישו אותך בגלבייה לבנה, ויאללה אתה על הגריל. היא רק צריכה לקבל אישור מהנציג שלה בקונגרס.



"אני לא מאמין לך. מה, הם כאלה?"


תאמין, תאמין, הרבה יותר גרועים ממה שאתה חושב. אבל אני הצלתי אותך, אז תהיה נחמד לסנדי. שלום לך, טמבל.



# # #



הייתי מבסוט מעצמי שייצגתי נאמנה את מדינתי המטונפת והאהובה. הגענו לקפה, סנדי יצאה לשוטט בשכונה, עם הרצועה כמובן, שיהיה לי תירוץ שהיא ברחה מהכיסא ואני מחפש אותה. בסמרט־עיתונים דיווחו על פסילת חלק מהעדויות, של הנאשמים בפרשת דומא בגלל העינויים בחקירות. היו כל מיני פרשוינים שהסבירו שמותר להשתמש בדלי עם המים והסמרטוט למשל רק במקרים של פצצה מתקתקת. רגע, ומה עם שני החלאות האלה, הבגיר והקטין? הם לא מתקתקים? הם הרי כבר שרפו קצת בתים כאימון מתקדם, לפני ששרפו משפחה, אז מה לעשות בהם? עבודות שירות ונזיפה?



אם שואלים את דייר אגם הדרעק, אדון סמוצ'קנע, זה עונש הולם. הרי מדובר ביהודים קדושים בני טובים. לא בעראברים מחבלים רוצחים. אצל היאהוד על פי סמוצ'קנע, אין מחבלים, כי אנחנו קדושים ומותר לנו הכל. כמו הילד כאפות עם הפאות והכיפעל'ה שצרח לסבא של עלי, שאיבד את בני משפחתו, שצריך לשים את הילד על הגריל. אף אחד לא עצר את החלאה־על שתיים, שחבל על האוויר שהוא נושם, ואף אחד לא הוריד לו פצצה לפרצוף המטונף. על עראברים מותר לומר הכל.



הנה השבוע יצאו כוחותינו בתגבור גדול לפנות התנחלות לפי פסיקת בית משפט. אז כוחותינו ספגו יריקות, מכות, קרשים, אבנים ובעצם מה לא. ברור שהמאכערים, שמדבררים את כוחותינו, דיווחו על מספר עצורים. מה קרה לעצורים האלה? מעצרם הוארך עד תום ההליכים? הוגשה נגדם הצהרת תובע ונקבע מועד למשפטם?



בשנים האחרונות שמענו על מעצרים של כאלף כיפות שתקפו ואף פצעו שוטרים וחיילים. כמה מהעצורים נשלחו למאסר? ומה קורה אצל החניוקים? אלפים מהם כבר נעצרו בהתפרעויות נגד חוק הגיוס ובעד מנהגי הטפילות. איפה המשפטים? איפה ההרשעות? איפה העונשים? מדוע לא מקימים כאן מתקן כליאה - גלאט כושר כמובן - עם קצת רבעל'ך, שינהלו את התפילות ההמוניות של כל החלאות המטונפות האלה? לא הגיע הזמן?



הנה יש תשתית של חולות וכל המתקנים שבהם החזקנו שב"חים. אז אפשר להשתמש - כמובן אחרי שנכשיר את המתקן הטמא בעלויות של מיליארד למשל - הרי שהו בו הצאצאים של מלכת כוש של שליימה המלך. והיא לא הייתה היחידה שלו, כן? הוא אהב מכל הגילים וכל הצבעים, ואיני מאשים אותו. אם הייתי חי בתקופתו, אולי הייתי רוצה גם, לך תדע.



# # #



הבחירות המוניציפליות על הדרך. הראיס אל־בלדייה של מדינת תל אביב, רון חולדאי, העביר איזו החלטה שמעבירה לי את המסלול החדש של שדה דב מעל לאף. ארבעה מיליון דבילים הוא רוצה שיטוסו מכאן בשנה, כשהמטוסים ירחפו לי ולרוברט על המרפסת. כמו שאני מכיר את רוברט, הוא יקנה טלסקופ ומכשיר לייזר, כדי לעוור את הטייסים בנחיתות, אולי יהיה יום טוף, ויתרסק איזה מטוס בשכונה. אין לו בעיה עם הסכנות שמרחפות על ברזי שרוכב באופניים של ילדה בת 9, עם סל מקדימה; או פולו שבדיוק בנחיתה גוזר ומכין קצת כסאס להמשך היום, והבום עלול לפזר לו את התערובת על השולחן, והוא יתעצב נורא; או אהרל'ה שיתקשה לעשות את ההליכות שלו, בגלל הבור שיעשה המטוס המרוסק. רוברט רק מחפש ריגוש.



ההחלטה של הוועדה של חולדאי היא רק צעד ראשון. יש עוד שלוש ועדות וכ־35,212 עתירות לבג"ץ, אז זה עניין של 25 שנה מאתמול. בירושלים, למשל, הסיפור שונה. אדון אלקין מסתער על ראשות העיר, וכמו כל דייר באגם הדרעק, הוא לא מחויב לאמת. בקליפ הבחירות שלו מצהיר אלקין, השר לענייני ירושלים, שהביא ימבה סטארט־ אפים לבירה. איפה הם? איפה ההכנסות מהם בארנונה? למה לא רואים אותם? מדוע משרד האוצר דורש למנות חשב מלווה לעירייה? הרי נכון לסוף 2015 העירייה בגירעון של 266 מיליון שקל. באותה שנה, למשל, הייתה העירייה אמורה לגבות 2.7 מיליארד שקל מארנונה. זה לא קרה, כי נתנו לחניוקים הטפילים פטורים בסך 700 מיליון שקל.



הלאה. אדון אלקין הצהיר שבתקופתו כשר הייתה התחדשות בבנייה. מה לעשות שלפי הרשומות, ירושלים היא העיר הנחותה מכולן - עם אפס פרויקטים. בתל אביב יש 1,359 בביצוע, בראשון לציון 1,387 בביצוע, בקריית אונו 1,610 בביצוע, ביהוד 2,452 בביצוע, בחיפה 1,781 בביצוע. אז איפה ההתחדשות יא זאלמה?



למה לרמות ככה? תגיד שאתה שואף, שיש לך חזון, הדרעק הזה תמיד מוכר. אני רק מקווה שהעראברים הטיפשים במזרח העיר יתעוררו על החיים שלהם, יקימו מפלגה, יביאו מצביעים ויהיו בלוק חוסם לכל גועליציה. ושיבוא דונלד הגרמני (איך הוא הפריד בין ילדי המהגרים להוריהם? אין ספק, הומניסט גדול בדורו. נו, מה לעשות, זו המורשת של אבא פרד. אתה יכול להוציא את הילד מהגטו - אבל לעולם אינך יכול להוציא את הגטו מהילד!!!) לעשות פה קצת סדר. יגידו לו: ג'ינג'י, פאק יו.



חזרה למספרים. בתקופתו של אלקין כשר לענייני... פורסמו 30 מכרזי בנייה בג'רוזלם בשנת 2017. לעומת זאת ב־2015 פורסמו 573 מכרזים חדשים. לא יפה, אלקין. אתה יודע שלפי הרשומות (אני נהנה לעקוב אחריכם, זה מרגש אותי יותר מצפייה בפורנו. יש בי אהבה לרמאים, והיא תנצח), בירושלים נדרשות 4,000 דירות חדשות בכל שנה. בעשור הנוכחי, לא נבנו גם 10% מהכמות הזו. בקיצור, כל הקמפיין של אדון אלקין הוא פארש, והמאכערים שמריצים אותו מתבקשים למצוא מיד שקרים חדשים, מהסוג שסמרטוט כמוני לא יבין.



# # #



אוי, אמא'לה. בוקה ומבולקה בבית בבלפור. הגברת עלולה לספוג הרשעה פלילית. הפרקליטות הודיעה על הגשת כתב אישום פלילי נגד שרה נתניהו בגין עבירות של קבלת דבר במרמה, בנסיבות מחמירות, ומרמה והפרת אמונים. עם שופט/ת טוב/ה סוגרים אותה לשנה מינימום. גברת שרה, דחילק, לא להאמין לאיזו רמה קפץ הטמטום שלך. לא להאמין שהיית מס' 2 בחידון התנ"ך. את לא מסוגלת לשבת רגע לבד, להתרכז ולבחור את הקרבות שלך? הרי מצפים לך ולביניומין עוד כמה כתבי אישום. הרי בסוף כולם יפתחו עליכם ויקבלו חסינות, או כמו שאמר הפקח התימני להקלטה: "סנדי חסונה".



הציעו לך עסקת טיעון מעליבה, לגמור את זה בכסף, אבל את רוצה לגמור כמו משה קצב? הרי זה ייגמר בבכי. ותארי לך שרק תורשעי בפלילים, בלי שהות בהילטון של שב"ס, איך תוכלי לטייל עם בעלך בחו"ל? הרי תוגשנה מאות עתירות לבתי משפט למנוע ממך לייצג אותנו בגולה אם תהיי עבריינית מורשעת, מה לא ברור לך?



זה ייגמר בבכי. שרה נתניהו. צילום: יח"צ



ואיפה הקטע של אם־איי, בי־איי, פסי־כו־לו־גית? איך תוכלי לעבוד בשמינית משרה בתחום? הרי תהיינה עתירות שאסור לך כעבריינית עם קלון (ובארדו יהיה קלון, גברת) לטפל בילדים, לא חראם? באמת, מלכתנו, גבירתנו, פתחי את הפוזמק ושחררי קצת גוזלים למנוע את הפארסה. מה זה בשבילך 350 אלף שקל? הרצאה אחת של בעלך שווה פי 60. אז על זה לעשות חשבון? אין לך מה לאכול? את חיה יפה על חשבוני, אז למה להעליב בבתי משפט. ומה נראה לך יהיה עם עזרא סיידוף? הוא יסכן את הפנסיה בשבילך? וואלאכ כשהוא יפתח - והוא יפתח - הסכום שבו את מואשמת יהיה צ'יפס. טוף, שלחי את עו"ד וינרוט, לסגור את זה. די להיות עלוקה.



# # #



מעלוקה אחת לעלוקה אחרת בסמרטוטון־של־המדינה: ידיעות־מטעם־אחרונות־בהחלט - העיתון שנמצא בחקירות על קשרים עם השלטון. שלח הביטאון את אחד מכתבלביו למונדיאל ברוסיה. הצפי היה שעמיר פלג ילרלר כמו כל הסמרטוטרים בטיפשורת על חוויותיו כאורח של קומראד פוטינא. אבל פלג, איש של חשבונות קטנים ומאוסים - כאחד שהיה סנג'רו של עד המדינה הבזוי, ניר חפץ, בתקופתו כסרסור טיפשורת - לא יכלה את ימיו בניכר בלי לפגוע בעמיתיו הפרשוינים, שלהם אין אפשרות ללכלך עיתון בהשמצות עליו.



אז יושב המאוס ברוסיה וכותב פתשגן על מוטי איוניר (שהוא חבר שלי. בסדר, לא כולם מושלמים, אני בטח לא): "העיקר שאיוניר, שפוטר מקבוצה בליגת המשנה בישראל, מצא עבודה בתחתית הליגה השנייה בצ'כיה, ושומר על צניעות". לו אני במקום אדון פרוילינגר (שמו של הפרשוין בטרם עיברת את שמו), הייתי שומר על צניעות. זו רק המלצה, לא חייבים לקבל.



הלאה. "ניר לוין, מהפרשנים האזיאתים, שיודעים להסביר הכל". פרוילינגר הוא לא אזיאת, הוא חלטוריסט. הרי הוא נמצא ברוסיה - לפי הודאתו - מתי ראה את השידור שבו פירשן לוין? כך הוא מסקר את המונדיאל, בביקורת על השידורים בארץ? "ג'ובאני רוסו, מחלק הוראות לאדן הזאר - לא לבן בסט, העיקר שפרשן יכול להיות ליצן". נכון, ג'ובאני הוא ליצן, אבל היה כדורגלן קרואטי בינלאומי, שהופיע עם נבחרתו במפעלים בינלאומיים ואמר את דעתו המקצועית. פרוילינגר הוא רק כתבלב מתוסכל שצריך לסגור חשבון עם כל מי שלא מפרשן בסמרטוטון שבו הוא מתפרנס.



אגב, גם כדורגלני עבר שעבדו בסמרטוטון ועזבו לסמרטוטון אחר, הם תמיד מטרה לביקורת אצל הגאון־סנג'ר־של־עד־מדינה: אלי אוחנה ואבי נמני הם רק דוגמאות בולטות. אבל זה מה שהוא עושה שנים רבות, מתעלל באלו שלא יכולים לענות לו - אולי זה מבנה האישיות הנדרש, כדי לעבוד בסמרט־עיתון של נוני מוזס ושות'. ואולי פרוילינגרף שתמיד ידע למי ללקק כדי לשרוד, מספק סחורה בלי להידרש לספקה. אחרי 37 שנות עבודה במדמנה שנקראת טיפשורת בישראל, אני יודע בבירור מי הוא אדון ומי הוא משרת. פרוילינגר הוא רק משרת, תמיד היה, תמיד יהיה. באסה.



# # #



יצחק (בוז'י) הרצוג יהיה יו"ר הסוכנות הבא, כך ממליצה ועדת המינויים. אני שמח בשבילו, כי אגם הדרעק אינו הולם את הממלכתיות שיש בו ובמשפחתו. העיסוק הפוליטי, הפסאודו־זנותי, בחברי מפלגתו ועם יריבים, שרט אותו קשות. אין ספק שהוא דמות ייצוגית, שמתאימה לתפקיד. מצד שני, אפשר כבר לסגור את המוסד הבזוי הזה. דיייי, לא צריך יותר עולים חדשים, נורא צפוף פה.



אני מקווה שבוז'י יהיה היו"ר האחרון שדואג לפליטים היהודונים בכל העולם. רבותי, אתם עול, נמאס לי מכם, נמאס לי שאתם חושבים שמגיע לכם להשפיע כאן על מהלך חיי. תמשיכו להתחבא בארצות שבהן אתם גרים, אל תבואו לבקר, ואל תריבו עם פקחים תימנים ותיאלצו אותי להגן על כבודם. די, נמאסתם. תריבו עם הממשלות שלכם, תארחו את כל החולירות עם החליפות הרשמיות שבאים לבקר, ותתרמו כדי לנקות את המצפון. מצד שני, אם אתם רוצים לארח אותי, לשלם לי כדי שאוכל להחזיר קצת גוזלים לקופה של כיפוש - אני אצהיר שאני אוהב אתכם! שאתם, ורק אתם (!) העורף החזק של העם היהודי בגולה.


זה לא יעלה לכם הרבה, כיפוש נוחה מאוד בהצעות להרצאות. יאללה, נבלות, תתקשרו.



[email protected]