יהודי אמריקה לא קיימים. לא בקרב אלה שיזמו את חוק הלאום, לא בין אלה הפוסלים את החוק וגם לא בין אלה המביעים חרטה ודורשים את תיקונו. 
החוק, ובעיקר סעיף 6, שמתייחס בקיצור נמרץ לתחום היחסים בין ישראל לתפוצות, מוגדר על ידי מנהיגים וראשי ארגונים יהודיים בארה”ב כ”שערורייתי”, “מחפיר” ו”מחדל היסטורי”. 
אבל בפולמוס המתקיים בישראל סביב החוק, ובקרב אלה התוקפים אותו ודוחפים לתיקונו, אף אחד מהם לא חושב שמן הראוי לפנות ליהודי אמריקה במטרה להתנצל על הסעיף הנלעג, המשפיל והמדיר, הנוגע לעם בתפוצות והכלול בחוק הלאום.

ראש הממשלה בנימין נתניהו משקיע מאמץ מיוחד לפייס את הדרוזים שנפגעו קשות מהחוק, שהפך אותם למיעוט מרוחק. הוא נפגש עם דרוזים בכירים ואף הבטיח להקים צוות שיטפל בתלונותיהם. מלשכתו נשלחו מסרים מרגיעים גם לקהילת הלהט”ב, שנפגעה מחוק הפונדקאות. אבל לא עולה בדעתו של ראש הממשלה להרים טלפון למנהיגי היהודים בניו יורק כדי להסביר או לרכך את הרושם המרגיז, המגוחך והמעליב שסעיף התפוצות בחוק הלאום עורר בקרב ראשי הקהילה ונציגיה.
“המדינה תפעל להבטיח את שלומם של יהודים בעולם ותשקיע משאבים לשימור הזיקה להם”, נאמר בסעיף 6. “אני לא מבין, בשום מדינה בעולם יהודים היום אינם נמצאים בסכנה פיזית ובאיום ממשי לקיומם”, אמר לי מנהיג יהודי בניו יורק. “ומה פירוש ‘הזיקה להם’. קשר? הבעת אהדה? סיוע?”. 
מה שכן בולט בתוכן הסעיף, שמנסחיו נזהרו ונשמרו מאוד שלא להרגיז את השותפים החרדים בקואליציה, הוא הניסיון שלא להזכיר שוויון זכויות לזרמים הלא אורתודוקסיים. דני דיין, הקונסול הכללי של ישראל בניו יורק, סיפר בשיחה עם עיתונאי כי מספר ועוצמת התגובות הזועמות שקיבל מיהודים נגד חוק הלאום ונגד מעצרו של הרב הקונסרבטיבי בחיפה נחתו עליו כמו הוריקן.
“זו הייתה סופה והרגשתי שאני בעין הסערה”, סיפר דיין. אבל בישראל אף אחד ממנסחי החוק לא חשב שסעיף התפוצות מדיר למעשה את קיומה של הקהילה היהודית הגדולה בארה”ב ומתעלם מקיומן של קהילות יהודיות ברחבי העולם. שר החינוך נפתלי בנט הודה ש”החוק פוגע ברגשות הדרוזים”.
הוא לא הזכיר, למי ששכחו, שהוא גם שר התפוצות. איך זה שלא חשב לרגע שהחוק פוגע לא רק ברגשות יהודי התפוצות, אלא גם במעמדם.