העדות שמסרה סגן ניצב סימה ימין ז"ל לפני כשנתיים וחצי במחלקה לחקירת שוטרים (מח"ש) הייתה מטלטלת. סנ"צ ימין, קצינה מקצועית ומוערכת שהלכה לעולמה בטרם עת בשנה שעברה, שימשה אז כראש היחידה לביטחון מידע במערך המודיעין (יחב"מ). מדובר באחד התפקידים הרגישים במשטרת ישראל, שבמסגרתו הייתה אחראית על בדיקות הפוליגרף לשוטרים, על שמירת סודות הארגון, על מתן סיווג ביטחוני, על תחקירים ביטחוניים ועל אישורי מעבר והתאמה של קצינים ושוטרים מיחידה ליחידה.

ימין גוללה בעדותה שורת מקרים שבהם קצינים בתפקידים רגישים, כאלה שנתגלו כקשורים לענייני מין וסמים, לא טופלו בגלל קרבתם לראש אגף החקירות והמודיעין, ניצב מני יצחקי, או לבכירים אחרים. עוד סיפרה כיצד נזף בה יצחקי והתעמר בה כשביקשה לעשות את עבודתה, כיצד טאטאו פרשיות חמורות, וכיצד הטיפול בהן נמרח.

ב־9 בדצמבר 2015 התיישבה סנ"צ ימין מול חוקר מח"ש והשיבה על שאלותיו. היא פירטה את התהליך שבו קצינים ושוטרים אמורים לעבור ביחידה שלה מבחן המכונה "התאמה תעסוקתית", לפני יציאה לקורסים, לפני מעבר תפקיד ולפני קבלת דרגה. היא הסבירה כי המבחן הזה הוא מעין צומת שבו אמורים במשטרה לזהות בעיות בהתנהגותו של השוטר, באמצעות תחקיר, שאלות, ראיון ובמידת הצורך גם פוליגרף.

ימין גוללה בהרחבה את סיפור קליטתו במשטרה של ב', מקורב מאוד לניצב גדי סיסו, היום ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה, ופירטה כיצד התגייסו בכירי המערכת כדי לשבץ אותו ליחידה נחשבת ומבוקשת, חרף בעיות קשות שזוהו כבר בתחילת הדרך. היו שם בעיות של ניגודי עניינים, אמרה, ותיארה כיצד פנתה בעניין לתת־ניצב קובי זריהן (היום ראש חטיבת המודיעין). "אמרתי לקובי זריהן שזה לא תקין (...) קובי אמר לי שיש לו הרבה כאלה בלהב".


הטור המלא ב'מעריב סופהשבוע'