צריך לומר: השבוע שחלף היה טוב עבור הנשיא האמריקאי, אבל רע עבור האומה האמריקאית. מועמדו של טראמפ לבית המשפט העליון, ברט קוואנו, אושר על ידי הסנאט והושבע ועוד טרם לכך, נחתם הסכם סחר חדש בין ארה"ב לקנדה ומקסיקו. פרשן ב"ניו יורק טיימס" הגדיר זאת כשבוע הטוב ביותר שהיה לנשיא, מאז שנבחר לפני שנתיים. מנגד, ג'ואן פרידמן, היסטוריונית ידועה באוניברסיטת ייל, טענה: "במקרים בודדים בלבד בהיסטוריה האמריקאית זכורה אווירה כה קשה, וזה כולל את התקופה שלפני מלחמת האזרחים".
 
הסכם הסחר החדש, לטענת כלכלנים בארה"ב, אינו שונה למעשה בתוכנו מההסכם הישן: "אותה גברת בשינוי אדרת". קוואנו, השופט החדש במוסד היוקרתי מכל, ייכנס לבית המשפט העליון כשהוא חבוט, חבול, מוכפש ומלווה בצל שחור שייצמד אליו עוד זמן רב.

דיוויד אקסלרוד, הדובר והיועץ הבכיר של הנשיא לשעבר, ברק אובמה, הסביר כי מבחינתו של הנשיא טראמפ, מדובר בשבוע טוב שמגיע אחרי הרבה שבועות רעים רבים. עם זאת, המאבק על מועמדותו של קוואנו, שנחשד כמי שתקף מינית נשים בעברו, חשף את עומק הפילוג והקיטוב בקרב האזרחים בארה"ב, שכמותו קשה לזכור: "החדשות הטובות עבור הנשיא יגבו מארה"ב מחיר יקר מאוד", נכתב ב"ניו יורק טיימס".


השאלה הגדולה היא מה תהיה ההשפעה של השבוע שחלף על תוצאות הבחירות של אמצע הקדנציה, המתקיימות בעוד כחודש. המאבק שקדם לאישור מועמדותו של קוואנו ליכד את המפלגה הרפובליקנית. סנטורים רפובליקנים, שעד כה היו ידועים כמתנגדיו של טראמפ, הצטרפו לתמיכה במועמדו של הנשיא לבית המשפט העליון.

מנגד, ההתנגדות העזה למינוי והמאמצים לטרפדו, לא רק איחדו את המפלגה הדמוקרטית אלא גם הזריקו לוורידיה אדרנלין, ולמעשה העניקו לה אנרגיה שהייתה נחוצה לה כל כך במאמציה לנצח בבחירות בחודש הבא. המטרה ברורה  - נישול הרפובליקנים מהרוב שהם מחזיקים לפחות בבית הנבחרים, אם לא גם בסנאט. להערכת הפרשנים, הבוחרים הדמוקרטים צפויים לנהור בהמוניהם לקלפיות ב־6 בנובמבר, במספרים שוברי שיאים.

חשוב לזכור – אחד המגזרים באוכלוסייה ששיעור הצבעתו בבחירות הוא מכריע, הוא מגזר הנשים. הן אלו שארגנו והובילו את המאבק בניסיון לסכל את מועמדותו של קוואנו. ההפסד שהן נחלו מול הסנאט, שהחליט לאשר את המינוי של השופט, הוא צורב, מעליב ומשפיל. אם הן ישכילו לתרגם תחושות אלו בנהירה לקלפיות בעוד חודש, אזי התוצאות צפויות להיות הרבה פחות טובות עבור טראמפ.