הבחירות לרשויות המקומיות היום הן מזעור מרתיע, אפל ומרושע של המציאות הפוליטית־חברתית שלנו, קובע מומחה המדור לענייני דילים טראמפיים שמעל ומתחת לשולחן. שורה ארוכה של מועמדים ממתינה לבחירתכם - וברוח החירות להונות, לשקר, לשחד ולהשתחד, הם קורצים לכם באהבה; כולל אלה שהורשעו בעבירות וחזרו להתמודד ואלה שנאשמים ומצפים למשפט, ואלה שנחקרים וחשודים ואלה שעוד ייחקרו.

כולם חצופים מספיק לדרוש את קולותיכם, כדי שבחירתכם תעניק להם לגיטימציה ציבורית. לא כולם. לא אתה. אתה! לצדם כמובן גם מועמדים כשרים, שחלקם אולי מאלה שביקשו להערים עליכם ברשתות החברתיות בפרופילים מזויפים של אזרחים - וכולם, כמעט, מתחרים זה בזה מי ייכנע יותר לחרדים ולחרדים האנטי־ציונים, ויזכה בתמיכתם.

רבים מהם פועלים בהשראתו המוסרית של האח הגדול מבלפור והתנהלותו. החרדים עצמם נאבקים אלה באלה, וידו של שר הפנים הצדיק, אריה מחלוף, שממתין לתוצאות חקירותיו ועלול להישפט ולשוב לכלא (שיא גינס חדש?) בוחשת בכל. שרת המשפטים, שהייתה צריכה להתערב בחקיקה למניעת התמודדות חשודים ועבריינים, מתעלמת, אם משום שפעולה כזאת הייתה מתפרשת כעוינת בעיני שרהביביאיר, כתקדים למניעת מועמדות הנתניהו בבחירות הכלליות בשל כתב אישום - ואם מפני שאין לשקד השקדנית־להרע עניין מפלגתי־פוליטי להרגיז שותפים.
 
הנתניהו'ס יושבים למעלה, עם הגב לשורף עזה ולתושביו ולחמאס המשתולל; יושבים הכי קרוב לטראמפ, עם אוטוטו תוכנית השלום וההתקשחות המצופה כלפי ביבי; או פוטין, שמקבע נגדנו סוללות מתקדמות בסוריה ומשהה פגישה עם ידידו כאח לו, הביבי; או סולטן עומאן, המלהטט בין איראן לסעודיה - ושוקלים איך לנצל את הסמטוכה המוניציפלית ולהפוך את הבחירות הקטנות לפיילוט מוצלח לבחירות הגדולות, וכיצד להשיג לגיטימציה ציבורית מושיעה לרה"מ, העלול להתמודד עם כתבי אישום ומשפט.

כי הבחירות המוניציפליות משליכות על הבחירות הכלליות, שנדחו מהקדמתן ויתקיימו כשנתניהו ירצה בהן, ברגע הכי נוח לו, לדעתו. אלא שכמו בדברים אחרים בהיסט(ו)ריה שלו כפרנואיד, הביבי לא יודע אם הוא רוצה בחירות, מתי ירצה, ואיך, כשיחליט לרצות, יגיבו על כך יחיא סינוואר ונפתלי בנט, גדעון סער ואבו מאזן, רובי ריבלין, נסראללה, הג'יהאד, אהוד ברק והרוב הדמוקרטי הצפוי בבית הנבחרים בוושינגטון. כה הרבה כלי קודש שזוממים נגדו; אויבים, אויבים מתחזים לידידים, ידידים לשעבר שרוצים לנקום וכאלה שיושבים על הגדר - ואולי, חלילה, גם מנדלבליט יבין שגורל ישראל כולה, רוחה, נפשה, צדקת קיומה ועוצמתה, בטרם פורענות, נתון בידיו הרועדות, ויגיש כתב אישום? 
 
ואתם הבוחרים, הסכיתו: אל תבחרו היום במישהו מפוקפק, חשוד, או ש"כבר שילם על מעשיו לחברה", שנמצא תחת חקירה, שמשקר לכם בפרצוף. אל תאמינו למי שמבטיח שיעשה הכל למענכם, אחרי שעשה הכל למען כיסו. אל תצביעו למי שמתגאה בקשרים טובים במקומות הנכונים ובעצם יקשור אתכם למפלגה ששלחה אותו. בעטו במי שמתכוון להשיג דיל עם החרדים, שיאפשר השתלת איברים שתלטנית ומיסיונרית בסביבתכם הקרובה, ואל תקבלו את השחיתות כהכרח שלא יגונה. 
 
יש בבחירות היום זיק של תקווה, שמצוי בהתארגנויות ההתנגדות המקומיות של חילונים, ליברלים ודמוקרטים, נגד מנגנוני הדריסה הפוליטית־דתית־ימנית־חרדית. אם יצליחו לשנות את המצב ברשויות המקומיות, אולי יגבר הסיכוי לעצור את הרוע בחזית הארצית והלאומית.